Gå til innhold

Resident evil 5 demo på psn nå!


Kimelimm

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synest det er ufattelig at folk kan forsvare det at en ikke kan bevege seg og skyte.. ikke bare må du stå i ro for å skyte, du kan jo ikke sikte samtidig som du går engang..

 

Etter å ha spillt Resident evil5 demoen spillte jeg videre på Dead Space som på mange måter er et spill med paralleller til RE.. Kontrollene i DeadSPace er jo helt konge, en kan ikke springe villt rundt og skyte, men en kan hvertfall bevege seg sakte og skyte samtidig.. blir mye mer realistisk og fornøyelig med en gang :)

 

Dead Space > RE5

Endret av Fenixen
Lenke til kommentar

Fikk prøvd det såvidt i går før jeg måtte stikke ut. Jeg gleda meg skikkelig, men ble litt skuffet. Kontrollen var litt kinkig, men mulig jeg vender meg til den etter hvert. Var ikke så fornøyd med kameravinkelen heller. Det verste var likevel at det tok år og dag å snu seg rundt.

 

Jeg skal teste demoen mer i kveld så vi får se da. Jeg kommer uansett til å kjøpe spillet.

Lenke til kommentar

Okey, det ga meg litt blandet følelser i starten, men når jeg og dama fikk kontroll-oppsettet til og sitte så var det morsomt og spille coop ihvertfall.

Skummelt er det ikke i demoen, man får litt panikk følelse første gangen man ser The Axe-Man og Leatherface...men det er frem til man finner ut at det er bare og løpe i sirkler og ta litt og litt skade.

Men det skal i samlingen med resten av RE-serien ja=)

Og run and gun-oppsett vet jeg ikke hva jeg føler om, dama hadde elsket det siden sånn det er nå så blir det fort stressende.

Men at zombier skal være vansklig og ta, ja det føler jeg. For du finner masse ammo på brettene, der syns jeg ikke det er noe problem.

 

Noe som jeg syns var litt morsomt er sånn som: jeg spilte level 2 på demoen i går, så kommer det 3 zombier løpende imot meg og jeg skyter, treffer flaska til han ene( som knuses i småbiter) og han stopper opp og ser på hånda si...så fortsetter han og løper imot meg :!:

Lenke til kommentar

Tidligere Gamer.no-anmelder SHDR sin tirade passer inn her :)

Jeg vil gjerne at alle som digger run & gun forklarer meg hva som er så attraktivt med det. Er det fordi det er realistisk? If so, prøv å spenn på dere et maskingevær eller en stridsrifle, løp litt rundt og skyt og rapporter til meg hvor mye dere traff. Underveis vil jeg også at dere prøver å stå stille, stå på kne og ligge mens dere skyter. Sammenlign treffprosenten. Hvis ingen grovkalibrede automatvåpen er tilgjengelig, fisk frem en halvautomatisk pistol og sving litt med armene og skyt idet dere svinger over målet. Prøv også å stå stille, holde pistolen med begge hender og bruke siktemiddelet. Helt til slutt prøver dere det samme med maskinpistoler som MP5. Disse er designet for å avfyres i bevegelse, men da på ekstremt nært hold. Maskinpistoler er designet for innendørsstrid.

 

Greia er at våpenbruk ikke er noe instinktivt eller i det hele tatt noe særlig lett i det hele tatt. At videospill fra dag 1 har trivialisert det å sikte betyr ikke at det er HELT UTENKELIG at man ikke kan sikte i bevegelse. Tvert om.

 

Gah. Jeg merker at jeg irriterer meg over at jeg irriterer meg over dette, men folk er så jævlig forbanna tjukke i huet. Kort sagt er mitt budskap: KAN DERE VÆRE SÅ SNILLE Å SLUTTE Å FORVENTE AT ALLE SPILL SKAL ASPIRERE MOT DET SAMME, FJERNE SIMULASJONSMÅLET DERE SATT DERE MENS DERE FORTSATT VAR UNGER?!

Lenke til kommentar

hva er det som feiler han da... jeg mener ikke at en må kunne springe galmatias og plææffe laus;

 

Det burde som sagt vært som i deadspace, der kan en gå veldig sakte samtidig som en sikter og skyter.

 

De burde i det minste åpnet for sikting i bevegelse, også stopper personen opp når du skyter... det er for fader ikke noe "simulasjonsmål" det vet nå vel for svarte alle som har løfta et våpen i militæret.. :(

Lenke til kommentar

Det er bra at man ikke kan bevege seg mens man skyter, for det hadde gjort spillet for enkelt. Dead Space var aldri noe problem, men det hadde sikkert vært det om man måtte stoppe opp for å skyte monstrene. Det gjør at du må være strategisk med hvor du stopper for å skyte, og løpe unna på riktige punkter.

Endret av Patney
Lenke til kommentar

Syns demoen var noe gørr, men har jo ikke noe forventinger til spillet. Får se om selve spillet blir noe med spennende.

 

Stemningen var err ja ikke helt Resident evil, fullt dagslys i africa + du har en dame med som springer rundt og slår random bokser og tar ammo og hele datten.

 

Håper virkelig at vi ikke må ha hun dama med gjennom hele spillet, kommer til å ødelegge mye av moroa(Resident evil morro) for meg.. Hater dette med spill som absolutt må slenge med en "kamerat" som passer på deg og du må passe på han/hun, ja greit at det er en "vindu" får sette coop i spillet men jeg vil da først spille alene når jeg får spillet og ikke passe på en stokk dum bot.

 

 

Var mye lik Re4 tho, bare bedre grafikk.

Lenke til kommentar
Syns demoen var noe gørr, men har jo ikke noe forventinger til spillet. Får se om selve spillet blir noe med spennende.

 

Stemningen var err ja ikke helt Resident evil, fullt dagslys i africa + du har en dame med som springer rundt og slår random bokser og tar ammo og hele datten.

 

Håper virkelig at vi ikke må ha hun dama med gjennom hele spillet, kommer til å ødelegge mye av moroa(Resident evil morro) for meg.. Hater dette med spill som absolutt må slenge med en "kamerat" som passer på deg og du må passe på han/hun, ja greit at det er en "vindu" får sette coop i spillet men jeg vil da først spille alene når jeg får spillet og ikke passe på en stokk dum bot.

 

 

Var mye lik Re4 tho, bare bedre grafikk.

 

Hun er med i hele spillet, dør hun så er det game over:(

spiller er lagt opp til coop.

Lenke til kommentar

Synes demoen var ganske så fett jeg. Kontrolleren i Res spill har alltid hatt en liten læringskurve før det sitter.

Anngående løping og skyte så er det bra man ikke kan det, men kan si meg enig i att man skulle kunne gå sakte og sikte /skyte med mindre treffprosent.

 

Det eneste som rriterte meg litt var at dama hadde en tendens til å komme iveien for meg, noe som førte til en del unødvendige nær døden opplevelser.

 

Gleder meg uansett til spillet kommer :-)

Endret av HappyHerb
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...