Gå til innhold

Resident evil 5 demo på psn nå!


Kimelimm

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Huff..jeg som ikke hadde tenkt å poste mere..

 

Men klarer bare ikke å holde inne hvor ræva det spillet her var! Kamravinkler ifra helvete og samme idiotiske gameplay mekanisme som det aller første resident evil spillet.

 

Snu deg for å se hva som skjer på sidene eller bak deg tar 15minutter...ammo går som alle andre resident evil spill tom før du klarer å blunke.

 

Du kan skyte fienden i hode 6 ganger før han dør, 1 av 10 dør på første skudd i hode og eksploderer i blod å gørr slik det skal gjøre.

 

Og ikke minst...du kan ikke bevege deg mens du skyter! Hvem idiot i Capcom som fant ut at det var en god idee burde få fyken. Jeg er bare helt blåst av pinnen her hvor ræva dette var...

 

Det føles ut som å styre en figur med en dildo kjørt godt opp i ræva..synes dem gammle resident evil spillene er konge og selv om gameplay mekanismen der er like dårlig så var det "ok" den gangen da dem er såpass gammle noen av dem nå.

 

Men i 2009 så er det ikke i min bok akseptabelt med et så patetisk og gammelt system, shame on you Capcom!

Endret av _LarZen_
Lenke til kommentar

Æsj ...

 

Zombiene bare renner på, og det ender med at du blir fri for kuler å bare må løpe for å komme deg unna. Jeg vil skyte meg ut av skremmende situasjoner, ikke benytte løping som eneste mulighet for å holde meg i live. Nå er jeg bare prøvd det ene brettet, hvor du må holde ut en gitt periode før redningen kommer. Tror og håper at det finnes andre, mer skremmende scenariorer. Kontrollene er, som LarZen sier, mildt sagt forvirrende. Grafikken var dog meget fin. :)

 

Men jeg elsket Resident Evil 4, og kan sikkert lære å like dette med tiden.

 

Skal gi det andre brettet en gjennomgang nå.

Lenke til kommentar

hva pokker er det som feiler Capcom? vet de ikke at dette er 2009??!

 

De kontrollene der har INGENTING å gjøre i spillet, fy fader så umennesklig tragisk dårlig styring det er i spillet... ubegripelig.. sta utvikler som ikke vil følge litt med i tiden..

 

forhåndsbestillingen min henger hvertfall i en tynn tråd.. hadde aldri trodd at de skulle holde så mye fast på det gamle re4 systemet.

Lenke til kommentar

Føler spillet blir kritisert fra to kanter. Gamle RE-fans som føler de har gått for mye bort fra de gamle RE-spillene og de som føler at det har skjedd for lite utvikling mtp. kontrollen for eksempel.

 

Men jeg synes det er bra de begrenser bevegelsesfriheten en del. Ellers hadde det jo nærmest blitt som et hvilket som helst FPS.

Endret av kilik
Lenke til kommentar

det er bare det at den begrensede bevegelsen skaper så mye frustrasjon.. det blir så urealistisk dårlig kontroll.. topptrent kar som ikke kan bevege seg og skyte villt..

 

I tillegg går det ikke an å mappe springeknappen til noe annet enn X.. usj.. kniven kunne nå godt vært R3 feks.. også burde L2 vært springing slik som på de fleste andre nye spill :)

jaja håper det kommer buttonmapping på fullversjon..

Lenke til kommentar
frostbitten: Jeg lurer på hvordan det blir i forhold til vanskelighetsgrad da. For det gjør jo spillet ekstremt mye lettere.

 

det får de balansere ut på et vis.. bør jo ikke være noe problem... Aimen kunne godt blitt mye dårligere i bevegelse eller noe.. men det hører jo ikke hjemme at en feks ikke kan spraye med en mp5 eller fyre av noen hagleskudd samtidig som en springe..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...