Hoppesagåsa Skrevet 16. april 2003 Del Skrevet 16. april 2003 Jeg sliter fremdeles med å få Slackware9.0 til å oppføre seg som den skal. Nå har jeg testa 3 forskjellige iso'er, og alle gir samme feil. Hver eneste gang jeg har starta xserver, kræsjer den etter ei stund uten forvarsel. Jeg finner ikke ut hva som er galt. Sitter nå med en fersk installasjon. Har installert nyeste driveren fra Nvidia, den som gjør alt automatisk. Har også innstallert Dropline Gnome. Her følger en log med aktiviteter i X under forrige innlogging. Legg merke til linja "ksmserver: Fatal IO error: client killed". Denne kommer hvergang. Det som står over varierer fra gang til gang. Kan noen være så snille og hjelpe meg? XFree86 Version 4.3.0 Release Date: 27 February 2003 X Protocol Version 11, Revision 0, Release 6.6 Build Operating System: Linux 2.4.20 i686 [ELF] Build Date: 21 March 2003 Before reporting problems, check http://www.XFree86.Org/ to make sure that you have the latest version. Module Loader present Markers: (--) probed, (**) from config file, (==) default setting, (++) from command line, (!!) notice, (II) informational, (WW) warning, (EE) error, (NI) not implemented, (??) unknown. (==) Log file: "/var/log/XFree86.0.log", Time: Wed Apr 16 19:38:12 2003 (==) Using config file: "/etc/X11/XF86Config" (II) [GLX]: Initializing GLX extension startkde: Starting up... mcop warning: user defined signal handler found for SIG_PIPE, overriding Property 'X-KDevelop-Language' is defined multiple times (KDevelop/CompilerOptions) Property 'X-KDevelop-Language' is defined multiple times (KDevelop/CompilerOptions) Property 'X-KDevelop-Language' is defined multiple times (KDevelop/CompilerOptions) Property 'X-KDevelop-Language' is defined multiple times (KDevelop/CompilerOptions) QObject::connect: No such signal KTabBar::closeOthers(const QWidget*) QObject::connect: (sender name: 'tabbar') QObject::connect: (receiver name: 'unnamed') QObject::connect: No such signal KTabWidget::closeOthers(QWidget*) QObject::connect: (sender name: 'unnamed') QObject::connect: (receiver name: 'unnamed') QObject::connect: No such slot DocTreeViewPart::slotDocumentationIndex() QObject::connect: (sender name: 'help_lookupindex') QObject::connect: (receiver name: 'DocTreeViewPart') kdecore (KAccel): WARNING: KKeySequence::init( seq ): key[0] is null. kdecore (KAccel): WARNING: KKeySequence::init( seq ): key[0] is null. QObject::connect: No such slot DebuggerPart::slotDisableBreakpoint() QObject::connect: (sender name: 'debug_disable_breakpoint') QObject::connect: (receiver name: 'DebuggerPart') QObject::connect: No such slot DebuggerPart::projectOpened() QObject::connect: (sender name: 'unnamed') QObject::connect: (receiver name: 'DebuggerPart') QObject::connect: No such slot DebuggerPart::projectClosed() QObject::connect: (sender name: 'unnamed') QObject::connect: (receiver name: 'DebuggerPart') QObject::connect: No such signal DocumentationPart::fileNameChanged() QObject::connect: (sender name: 'DocumentationPart') QObject::connect: (receiver name: 'unnamed') QClipboard: Unknown SelectionNotify event received QClipboard: Unknown SelectionNotify event received QClipboard: Unknown SelectionNotify event received QClipboard: Unknown SelectionNotify event received QClipboard: Unknown SelectionNotify event received ksmserver: Fatal IO error: client killed QPaintDevice: Cannot destroy paint device that is being painted startkde: Shutting down... xinit: connection to X server lost. GOT SIGHUP KLauncher: Exiting on signal 1 klauncher: Fatal IO error: client killed startkde: Running shutdown scripts... startkde: Done. Lenke til kommentar
Neo Skrevet 16. april 2003 Del Skrevet 16. april 2003 Har du prøvd å fjerne den kde'en som følger med og deretter legge inn en ny en? Kanskje den kde'en som ligger på iso-ene ikke er helt stabil... Kan hende jeg er helt på jordet her, men det er verdt et forsøk. Lenke til kommentar
MailMan13 Skrevet 16. april 2003 Del Skrevet 16. april 2003 Det ser mer ut som en Qt enn et KDE problem, installerte du alle KDE pakkene fra Slackware cd'en ?(det er lurt) Eller har du kanskje installert en annen Qt binærpakke? Kjører 9.0 med KDE selv uten problemer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå