The Walking Dead Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 (endret) vel, gran turisimo, pgr serien og test drive er jo også arcade da. dirt har vel ikke helt fysikk iorden for å kunne kalle det simulator. (200-0 på 2 sekund). rallisport hadde jeg glemt av Husker ikke helt hvordan det var, hadde ikke ratt på den tiden. Nascar, kanskje? Men har ikke sett noen steder der det er nevnt noe positivt om det. btw: Goliath, helt enig med deg om NFS : Porsche unleashed, husker dette som det mest positive på pc. det kunne minne veldig om bilkjøring og helt klart min favoritt i nfs serien. Endret 3. februar 2009 av audi_a8 Lenke til kommentar
ImmortalTechnique Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 Dirt er langt ifra en simulator ja. Beste Rally simulatoren må være Richard Burns Rally Lenke til kommentar
SRD Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 dirt har vel ikke helt fysikk iorden for å kunne kalle det simulator. (200-0 på 2 sekund). Null stress det, er bare å finne en passe myk ting å krasje i Lenke til kommentar
The Walking Dead Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 dirt har vel ikke helt fysikk iorden for å kunne kalle det simulator. (200-0 på 2 sekund). Null stress det, er bare å finne en passe myk ting å krasje i ? problemet er da whiplash hadde disse geniale bremsene vært innstallert i en vanlig bil. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 dirt har vel ikke helt fysikk iorden for å kunne kalle det simulator. (200-0 på 2 sekund). Null stress det, er bare å finne en passe myk ting å krasje i ? problemet er da whiplash hadde disse geniale bremsene vært innstallert i en vanlig bil. Bare for å leke djevelens (EA?) advokat så vil jeg poengetere at det ER jo MULIG de har innstallert sånn nok nakke"feste" som de bruker i racing for å hindre akkurat dette. Lenke til kommentar
The Walking Dead Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 okei, men ingen dekk/bil klarer 200 til 0 på 2 sekund. Med mindre den krasjer da Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 (endret) Gran Turismo har "arkade modus" som en spillmodus men er langt i fra noen arkade. Ekstremt lite som skulle skille den fra å være en fullverdig simulator. Slik sett skal vi nok klare å diskutere oss frem til at hverken Forza eller Forza 2 er en fullverdig simulator. Enig i at Dirt ikke er en simulator men mer arkade, og at Richard Burns er mer enn simulator. Ellers er STCC på full vei til konsoll nå eller allerede sluppet, fra teamet bak Race07. Nascar, kanskje? Men har ikke sett noen steder der det er nevnt noe positivt om det. Denne har fått mye god omtale på PS2 om du fulgte med den gang? Nå kommer også en bedre utgave Nascar09 til PS3, Nascar08 var mer en dårlig porting. Mao: Vi har listet opp ganske så mange flere gode simulatorer enn påstanden var tidligere i tråden. Endret 3. februar 2009 av Theo343 Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 med super bremser, plog og fallskjerm tror jeg 200-0 burde være mulig. Jeg er spent på hvordan personen inni bilen har det, men mulig. Noe for mytgbusters kanskje? Jeg har spilt de fleste NFS spillene, og alle har hatt en underholdnings verdi. Noen mye mindre enn andre, men fremdeles. Jeg klarer å sitte i 30-60 min å spill uten at det blir vanskelig. (Undercover er et unntak!!!!!!!) Jeg likte retningen i ProStreet, realisme o.l. Gleder med til Shift, og skal følge med på online-versjonen. Må si at det lenge siden jeg har prøvd de eldre, HP og porshe, men jeg mener å huske at de var ganske begrensa. Mulig jeg husker feil =) Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 Må si at det lenge siden jeg har prøvd de eldre, HP og porshe, men jeg mener å huske at de var ganske begrensa. Mulig jeg husker feil =) Det er banespill, ikke byspill. Men er ganske mange baner og biler å velge mellom + trimming og styling. Lenke til kommentar
SRD Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 (endret) Må si at det lenge siden jeg har prøvd de eldre, HP og porshe, men jeg mener å huske at de var ganske begrensa. Mulig jeg husker feil =) Porsche var jo helt genialt siden du kunne bytte ut en haug med deler i motoren, understell og girkasse. Det var også slik at det var mulig å miste kontrollen over bilen. OT: Husker jeg hadde et program til NFS3 som du kunne lage biler (poligon lens), og modifisere de en allerede hadde. Husker jeg lagde en Corvette som gikk 440 km/t. Fikk den ikke til å gå fortere uansett hva jeg gjorde . Hadde også en Mercedes som veide -10 kg den forsvant hvis jeg kjørte over 120 km/t. Endret 3. februar 2009 av SRD Lenke til kommentar
The Walking Dead Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 (endret) Gran Turismo har "arkade modus" som en spillmodus men er langt i fra noen arkade. Ekstremt lite som skulle skille den fra å være en fullverdig simulator. vel, vil vel si at selv om Dirt er langt ifra å være en simulator så er den mere sim enn Gran Turisimo, du klarer tross alt å knuse bilen og iverste fall vil ikke motoren starte. En fin skademodell er veldig VELDIG viktig for en god simulator. Håper nye nfs: shift setter fokus på dette, ikke en for voldsom skademodell, men mere motorhavari hvis du krasjer i en vegg i 200k/timen. Endret 3. februar 2009 av audi_a8 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 (endret) Hvis synlig skade på karrosseriet er viktig for en kjøresimulator så stiller jeg store spørsmål til hvordan du definerer en kjøresimulator. Skademodell har GT i store monn. Dvs. det som påvirker kjøreegenskapene selv om de ikke vises grafisk på skjermen. Det virker som du er mer ute etter et arkadespill som har kule bulker på bilen og hvor deler faller av? Dog er jeg fullstendig enig i at det er enkelte aspekter i GT som går stikk i strid med en god skademodell, som dette med at man ikke får konsekvenser av å ramme autovern og slikt. Men de har absolutt en skademodell ift. slitasje osv. Dette har de også sagt skal implementeres fult ut i GT5 når den releases i 2009. Endret 3. februar 2009 av Theo343 Lenke til kommentar
The Walking Dead Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 krasjer du i 200 km/t i en vegg da bør det skje NOE. f.eks motorhavari. game over! Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 (endret) En skademodell hverken står eller faller på om det har akkurat det aspektet du har tonnevis av andre lag som i grunn er mye viktigere for kjøresimulasjonen enn om du dør når du treffer en vegg. Det er en forholdsvis enkel instruksjon å implementere om det er ønskelig. Men som sagt, GT5 skal ha alle aspekter fult inkludert Man kan vel ikke akkurat kalle Flatout en god kjøresimulator bare for at den har en grei og synlig skademodell? Endret 3. februar 2009 av Theo343 Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 Gran Turismo har ikke noe skade slik sett. Bænger du i pereforiet i 200 Km/t rygger du ut og fortsetter i samme fart. Skjer det samme i Forza 2 er du heldig om du får rygget. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 (endret) Vel slitasje er også skade. Men som sagt gutter, GT5, det som mangler kommer der. Kun snakk om få uker/måneder. Endret 3. februar 2009 av Theo343 Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 Ja de har sagt at de skal implementere skader i GT5 over tid, ville bare vært fantastisk om de hadde klart å få dette til ved lansering. Men GT spillene er dog mye mer enn bare å race seg til mål i løp etter løp. Sertifikat delen, test av bil, tuning av utstyr, tweaking på oppsett. Mye morro i GT spillene og Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 (endret) Korrekt Bear, og det synes jeg bør være en del av eks. Shift også. Da en racingsim også er oppsett av kjøretøyet, sertifisering etc. Blir Shit kun "ready, race, go" blir jeg svært skuffet. Online biten bør igjen ha et levende samfunn som Motor City Online vel hadde om jeg ikke husker feil. Endret 3. februar 2009 av Theo343 Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 Nå ble det vel kanskje litt mye snakking om GT, meen kanskje det er relevant i forhold til de nye NFS spillene..? Når det gjelder skademodel, synes jeg dette er en relativt viktig del av "realismen" i et spill. Det de gjorde i ProStreet synes jeg var en god retning. Bilene ble skada, ved "paint-trade" så forsvant stylingen, uten at dette nødvendigvis gikk utfor kjøreegenskapene. Også kunne man virkelig skade bilen og bilen trakk til en av sidene, mista aks osv... Jeg savne kanskje litt flere grader av skade... Det med sertifisering tviler jeg på at NFS vil prøve seg på. De som NFS-fans, er nokk det pga "enkelheten" Og tror NFS taper litt hvis folk må kunne kjøre før de kjører... Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 Enkelhet og racingsim er vel ikke nødvendigvis i samme kategori. Og man kan fint kjøre uten sertifisering i GT også men man krever sertifikater for visse ligaer/divisjoner. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg