Gå til innhold

Siste finpuss på oppsett til 20k. Intel Core i7, GTX 295....

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg skal kjøpe PC og tenkte jeg skulle legge ut oppsettet mitt nå, slik at jeg kan få hjelp til å ta evt. siste finpuss på det. :)

Her er en link til handlevognen:

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=60762

Dersom dere har noen innspill hadde det vært fint om dere kunne komme med dem nå. Bestiller nok antagelig i løpet av uken. :)

Hele oppsettet skal vannkjøles. Dvs. at CPU, GPU og NB blir lagt under vann med to stk MCR-320 og en MCR-220 radiatorer. Vannkjølingen skal ikke være noe problem. :)

Det jeg har litt problem med nå er hovedkortvalget. Heller litt mot Rampage II Formula pga. at det er på lager hos Netshop. Foxconn sitt hovedkort hadde vært det beste alternativet, men siden det ikke er på lager tviler jeg på at det blir det. :)

Foxconn kortet inkluderer ulike kjøleløsninger til NB, deriblant vannkjølingsblokk. Dette er ikke inkludert med ASUS sitt (kanskje likeså greit iom. at ASUS lager elendige blokker). Kommer til å kjøpe ekstra NB-blokk til ASUS dersom det blir det. :)

Er det noen som har noen innspill så er jeg som sagt meget takknemmelig. :)

Mvh LockBreaker. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, det er jo en pekepinn det også. :)

Begge støtter jo minne for opp til hastigheten 1600 mhz så det burde jo ikke være noe problem. Eneste kan nå være at det er ingen som faktisk har fått 6-slotter, som jeg vet om, til å fungere med 12gb minne. Har ikke peiling på hvorfor. Guru3d og AnAndtech rapporterer i alle fall om dette problemet. Kan sikkert være fikset nå, da de kortene de fikk sikkert var tidlige versjoner og litt ustabile. :)

Lenke til kommentar

Dette ser bra ut. Jeg har ingen erfaring med ASUS, men den er sikkert grei nok.

Du kan vurdere DFI UT X58 også, den har fungert stabilt og fint under OCing hos meg. Den er spesifisert for å støtte opp til 24GB minne, men jeg har bare testet med 6GB. Kjøleløsningen er skrudd på (ikke limt), og kan byttes ut med vannblokk på en enkel og grei måte også.

Digital PWM er den sterkeste siden av DFI, men det kan fort bli for varmt også. Man må regne med å skaffe aktiv kjøling på NB eller digital PWM område som er koblet sammen med heatpipe, men en vifte eller vannblokk vil ta knekken på varmen.

Handlekurven ser bra ut som det er også.

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...