Trancefisken Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 (endret) Noen som har tips tip alkohol under 22% for rundt 200 kr? Drikker for det meste øl, men begynner å bli lei. Så bare å komme med tips. =) Endret 2. februar 2009 av Trancefisken Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 (endret) Jeg blir nesten kvalm av å snakke om det, men jeg har helt unna en del martini bianco blandet med sprite og grapesoda i mine yngre dager. Vinmonoplet Martini Bianco Det går nok an å lage noe litt mer interessant. Grunnet vonde opplevelser med Martini begynner jeg nå å innse at dette nok er eneste grunnen til at jeg ikke kunne blitt James Bond. Endret 2. februar 2009 av Ekko Lenke til kommentar
Trancefisken Skrevet 2. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2009 (endret) takk for tipset! Hva med Smirnoff north? En 70 cl flaske; drikke reint? Holder dette for kvelden? Endret 2. februar 2009 av Trancefisken Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 Smirnoffen du skriver om har jeg ikke smakt og kan ikke si noe om. Jeg hadde uansett satset på å blande den med noe. Først og fremst får jeg si at jeg har etterhvert nærmet meg den alderen hvor jeg blir en tulling som oppfordrer til moderasjon. Men du vet selv best hva du tåler. Regnestykket er egentlig greit: Hvor mange liter øl drikker du til vanlig på en hel kveld? La oss si du drikker 6 halvlitere eller 9 pilsflasker så vil det si 3 liter. Øl er 4,5% så da får du i deg 3X4,5% = 0,135 = 0,14 liter ren alkohol. En slik flaske du snakker om inneholder 0,7 * 20% = 0,14 liter ren alkohol. Martinien er 0,7*16% = 0,11 liter. Mao ca like mye på de 2 første, litt mindre på martinien. MORAL: Det skal dog sies at det går mye raskere å drikke 0,7 liter av noe kontra 3 liter av noe. Dette er veldig viktig å være OBS på så du ikke går på en solid snurr. Derfor er blandevann en fin ting å ha. Prøv også å tenke på at flasken skal vare hele kvelden og ta deg et glass vann/brus innimellom. Lenke til kommentar
heisveisa Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 jeg pleide å drikke martini fordi den er billig og den smaker ikke så bittert, men etter en stund så blir du fort kvvalm av den. du kan forsåvidt kjøpe kalinka, som smaker vann... det er 21.9% (?) og koster ikke så veldig mye Lenke til kommentar
Trancefisken Skrevet 2. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2009 Drikker vel rundt 3 liter øl på en kveld. Og det er nok for å si det sånn. Så da virker 0,7L med 20% bra? Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 Men ta tipset mitt og kjøp noe blandevann og. Jeg vet selv hvordan det er. I begynnelsen går det sakte, men så kommer man over en viss terskel hvor du drikker 20% nesten like fort som øl. Og da er veien kort til å henge over dass resten av kvelden. Lenke til kommentar
Trancefisken Skrevet 2. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2009 Men ta tipset mitt og kjøp noe blandevann og.Jeg vet selv hvordan det er. I begynnelsen går det sakte, men så kommer man over en viss terskel hvor du drikker 20% nesten like fort som øl. Og da er veien kort til å henge over dass resten av kvelden. Jepp, er nok fornuftig det. Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Mitt supertips er å kjøpe den (norske?) versionen av kalinka. Den koster 30 kroner mindre(om jeg ikke tar helt feil), og smaker ikke ekkelt. Husker såklart ikke hva den heter, men det står at den smaker røyk og sitron eller noe sånt på lappen under flaska. En sånn flaske og en flaske Riesling til 75 kroner ga meg en av de beste kveldene jeg noengang har hatt! Lenke til kommentar
vegham Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 (endret) Du tenker nok på Kalinka 21. Vol 21.9%. Koster 140,- Spør på polet om varer under 22%. Endret 4. februar 2009 av Wulong Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Nei. Ikke kalinka. Jeg er ikke sikker på navnet, men akkurat det er jeg 100% sikker på. Lenke til kommentar
Dynejonas Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Velg og vrak: http://www.vinmonopolet.no/is-bin/INTERSHO...in+under+22+%25 Lenke til kommentar
akle Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Mitt supertips er å kjøpe den (norske?) versionen av kalinka. Den koster 30 kroner mindre(om jeg ikke tar helt feil), og smaker ikke ekkelt. Husker såklart ikke hva den heter, men det står at den smaker røyk og sitron eller noe sånt på lappen under flaska. En sånn flaske og en flaske Riesling til 75 kroner ga meg en av de beste kveldene jeg noengang har hatt! Spirits 21? Vannklar. Nøytral med hint av sitron og røyk. Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Ja! Kjempeflink gutt Hehe. Den er bra Lenke til kommentar
Barista Bob Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Som jeg sikkert har skrevet i de førti andre trådene med samme tema (Hint, Hint - Søke, Søke) kan Frost anbefales. Er greit og drikke bart, men selv foretrekker jeg å tilsette et par dråper Tabasco. Lenke til kommentar
Deathstalker Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 Er det noen som har smakt Malibu? Det skal visst være hvit rom og kokosnøtt i den. Skal på russekro i kveld, og vil gjerne prøve noe nytt. Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 Du kan jo smake op den selvfølgelig, men om du drikker kun malibu rent hele kvelden tror jeg du kommer til å spy neste gang du ser en kokosnøtt. Noe mer kvalmende skal man lete lenge etter (ok, jeg har dårlige erfaringer med kokosdrinker også). Lenke til kommentar
Baranladion Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 Er det noen som har smakt Malibu? Det skal visst være hvit rom og kokosnøtt i den. Skal på russekro i kveld, og vil gjerne prøve noe nytt. Likør med mye/kraftig smak, er sjelden noe man burde drikke store mengder ja, det kan jeg godt skrive under på opptil flere ganger :-) Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 Alkoholdholdige drikkevarer generelt er ikke noe man burde drikke store mengder av. Det kan jeg godt skrive under på. Jeg kan vedde 2,50 på at jeg har vært dårligst av alle! En kveld for 1 1/2 år siden drakk jeg en helflaske Bacardi Lemon(32%), ei halvflaske Smirnoff Triple(40%), en kopp med en blanding av cognac, whisky, aquavit og litt vodka, og best av alt, Baileys blanda med vodka, tine ekstra lett melk og oboy. Det var morsomt. Haha. Lenke til kommentar
Baranladion Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 Alkoholdholdige drikkevarer generelt er ikke noe man burde drikke store mengder av. Det kan jeg godt skrive under på. Jeg kan vedde 2,50 på at jeg har vært dårligst av alle! En kveld for 1 1/2 år siden drakk jeg en helflaske Bacardi Lemon(32%), ei halvflaske Smirnoff Triple(40%), en kopp med en blanding av cognac, whisky, aquavit og litt vodka, og best av alt, Baileys blanda med vodka, tine ekstra lett melk og oboy. Det var morsomt. Haha. Hehe, jeg drakk en gang en halvliter med Whiskey, gin og tequila i samme flaska.. Det var ikke godt. Har også gått 7km hjem fra fest i sokkelesten, skoa mine lå i sekken til kompisen min som jeg tok følge med. Dette var etter at vi hadde delt en liter med 50% Smirnoff rød... husker ikke mye av den kvelden Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå