Gå til innhold

BK: Bølger knuser stein

Larsenio

Anbefalte innlegg

Ja dette bildet ble tatt i samme serien igår.

Fungerer dette bedre enn mitt forrige? ("Havet renner over")

Tenker på at jeg kanskje traff litt mere iht lukkertid, og at hvitbalansen ikke er kludret så mye med, og at det kanskje er skarpere...

Anyone?

EXIF:

1/30 sekund lukkertid

f/5.6

ISO 400 (automatisk ISO)

+1.5 trinn eksponeringssavvik

33mm brennvidde

post-179066-1233583864_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei! Synes at du drar av "avtrekkern" i perfekt øyeblikk, bare det at bølgene og skummet er så lyst så blikket mitt blir dratt mot bergene i bakgrunnen, som er mer i fokus. Var litt frekk og la til litt skygge på bildet for å fremheve bølgene. Ikke for å være frekk eller noen bedreviter, bare et forslag som du gjerne må forkaste. Lykke til med å bli tidenes naturfotograf :)

post-174934-1233590828_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Er nok enig med pixl,men så kom jeg til å lure på noe,er skjermen din riktig justert?Det kan ikke ta fra deg at disse bildene er bra,og det er vel det vesentlige.Herlige motiver,og som du fortalte;dramatisk,både der ute og etterpå her inne :yes: PS:Ble du våt på beina? :grin:

Redigerte litt selv,og kom omtrent til det samme ,dro ned høylyset,og jeg bruker for tiden Windows Live Fotogalleri til justering av bildene,tar for tiden mest jpeg da.

Endret av Rodswinger
Lenke til kommentar

Se det ja ,og enda kan du dempe høylyset litt til,tenker jeg :thumbup: .

Blir visst aldri fornøyd.

PS, curves er et fantastisk verktøy,hvis du lærer deg det riktig,og har riktig eksponerte bilder kan du nesten dra dybde inn i bildene.

Endret av Rodswinger
Lenke til kommentar

Det ble jo kjempebra! Jeg bruker Photoshop Cs3. Jeg har ikke prøvd lightroom, men i PS3 justerte jeg bare på noe som heter "Shadow/highlight", så slipper hvite partier å bli så blå, slik som det feks blir nå i snø-fotograferingen. (kan hende det er noe som ligner i lightroom mtp. at det er samme produsent). Uansett så er det liksom redigeringen etterpå som gjør susen, bruk tutorialsene du finner på Youtube og liknende, de er gull verdt :)

Lenke til kommentar

Du spør om det "fungerer" bedre enn "Havet renner over", og jeg synes det det andre bildet var såpass "mektig", og bra komposert at det var bedre enn dette.

En ting til; er det meningen, eller er det bare jeg som ser at steinen bølgen kræsjer i, stjeler litt at blikket? Kunne kanskje tatt den inn i PS og satt ned fargen litt på den :)

Men likte bildene dine veldig godt!

Lenke til kommentar

Dersom jeg skal driste meg til et forslag ville det være å dreie kamera litt mer nedover slik at horisont kom litt høyere og steinen litt nærmere det gylne snitt. Bilder ville kanskje også fremstå litt mer dramatisk da? På den andre siden ville det kanskje bli for "riktig" da??

Ellers mye bra om etterbehandilng her!

Lenke til kommentar
Du spør om det "fungerer" bedre enn "Havet renner over", og jeg synes det det andre bildet var såpass "mektig", og bra komposert at det var bedre enn dette.

En ting til; er det meningen, eller er det bare jeg som ser at steinen bølgen kræsjer i, stjeler litt at blikket? Kunne kanskje tatt den inn i PS og satt ned fargen litt på den :)

Men likte bildene dine veldig godt!

Takker for fine ord og konstruktiv kritikk :!:

Jo, idèen min var at denne steinen som får bølga over seg skulle være et naturlig fokuspunkt , men at selvfølgelig de andre detaljene også kom med. Har nå prøvd å mørkne litt, syns kanskje det først ble litt vel lyst på steinen. Lyktes jeg?

Telealf: Noe sånt her?

post-179066-1233669155_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Syns det er et kongebilde jeg. Nå er jeg "grønn" når det gjelder fotografering egentlig, så jeg er kansje ikke den rette til å gi bildekritikk. Men uansett..den dagen jeg får til sånne blider så kommer jeg til å være stolt av meg selv :blush:

Det bildet her var iallfall knall!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...