Nichlas Skrevet 16. april 2003 Del Skrevet 16. april 2003 Jeg er på jakt etter noe som gjøre slik at brukere kan registrere seg via web, og så få en gyldig brukerkonto på den aktuelle serveren (noe ala Hotmail). Brukeren skal da kunne benytte seg av ftp, ssh osv umiddelbart etter registrering. Jeg har søkt meg gul og blå på dette, så alle tips setter jeg pris på Lenke til kommentar
pine Skrevet 17. april 2003 Del Skrevet 17. april 2003 http://www.mycgiscripts.com/free-hoster.html Dette fant jeg ... har ikke testa det tho Lenke til kommentar
Nichlas Skrevet 17. april 2003 Forfatter Del Skrevet 17. april 2003 Takk for tipset, men jeg er på jakt etter noe mindre omfattende og billigere (nesten 3000 kr er litt i drøyeste laget ). Det eneste jeg trenger er et script som gjør at brukere kan registrere seg via web, og umiddelbart få tilgang til serveren (på lik linje med alle "vanlige" brukere). Men ellers takk for forsøket, pine Lenke til kommentar
Os|r|s Skrevet 17. april 2003 Del Skrevet 17. april 2003 kan du ikke kjøre adduser el. via php? Lenke til kommentar
Nichlas Skrevet 17. april 2003 Forfatter Del Skrevet 17. april 2003 kan du ikke kjøre adduser el. via php? Jo, det er det jeg var på jakt etter, og nå fant jeg nettopp et script som løste saken Lenke til kommentar
bergetun Skrevet 17. april 2003 Del Skrevet 17. april 2003 Kan du dele med oss andre ? Lenke til kommentar
surfer86 Skrevet 17. april 2003 Del Skrevet 17. april 2003 kan du ikke kjøre adduser el. via php? Jo, det er det jeg var på jakt etter, og nå fant jeg nettopp et script som løste saken kan jeg få shell hos deg? Lenke til kommentar
Iminzilion Skrevet 17. april 2003 Del Skrevet 17. april 2003 kan du dele scriptet med oss? Lenke til kommentar
Nichlas Skrevet 17. april 2003 Forfatter Del Skrevet 17. april 2003 Huhm, jeg tok visst gleden litt på forskudd tidligere i dag - ingen av scriptene funket Men men, fant nettopp et annet som ser ut til å gjøre jobben, og skal sjekke det senere. Scriptet finnes her: http://www.rigacci.org/comp/software/ Lenke til kommentar
iDude Skrevet 17. april 2003 Del Skrevet 17. april 2003 kan du ikke kjøre adduser el. via php? Jo, det er det jeg var på jakt etter, og nå fant jeg nettopp et script som løste saken Er det bare jeg som synest dette hørest ekstremt risky ut ? Lenke til kommentar
Nichlas Skrevet 17. april 2003 Forfatter Del Skrevet 17. april 2003 Er det bare jeg som synest dette hørest ekstremt risky ut ? Nei, det er risky Lenke til kommentar
bergetun Skrevet 18. april 2003 Del Skrevet 18. april 2003 Proevde aa finne ett scrpt som gjorde at brukere kunne registrere seg paa web for aa faa mail og ftp konto. Ingen shell tilgang altsaa.. nologin. Lenke til kommentar
Nichlas Skrevet 18. april 2003 Forfatter Del Skrevet 18. april 2003 Proevde aa finne ett scrpt som gjorde at brukere kunne registrere seg paa web for aa faa mail og ftp konto. Ingen shell tilgang altsaa.. nologin. I det scriptet jeg linket til, så er default /bin/false - altså ingen tilgang til shell. Ellers kan man konfigurere adduser.pl som man ønsker... Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 20. april 2003 Del Skrevet 20. april 2003 Slik jeg ville gjort det: Prerekvisitter *ip som ikke forandrer seg alt for ofte *en hjemmeside til å legge en form på (feks. gratis host) På en gratis eller en annen host så lager vi formen <form action="http://ip.en.di.n/urltilscript> Brukernavn: <input type="text" name="NBruker"/><br/> Passord: <input type="password" name="NPass"/><br/> </form> scriptet som tolker dette vil se ca. slik ut <?php exec ("useradd -s /dev/null -g WebUser -p $_POST[NPass] $_POST[NBruker]"); ?> Selvfølgelig så må det sjekkes om det er fyllt in gyldige brukernavn, ikkeeksisterende brukernavn gyldig passord ol. Det er iallfal VELDIG VIKTIG å passe på at brukernavn med ; ikke tillates. For om jeg kaller meg "bruker;rm -rf /" så ødelegger jeg virkelig dagen din. En annen ting er at det å la apache brukeren kjøre useradd er en dårlig ide. Lenke til kommentar
Os|r|s Skrevet 21. april 2003 Del Skrevet 21. april 2003 å la apache brukeren kjøre useradd er en dårlig ide. Kan ikke si meg mer enig.. Hadde det ikke vært bedre hvis du som har root tilgang på boxen selv adder brukere etter at de har fylt ut et skjema med brukernavn ol? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå