HellandB Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 (endret) Hei! La nå merke til at jeg hadde en prosess som heter "system" i min oppgavebehandling (xp pro). Har googlet litt, men blir ikke helt trygg på denne prosessen. Bruker mellom 50-100 mb av minnet. Vet ikke om denne har vært her før, men har iallefall ikke latt merke til den, og tviler på den har vært så aktiv før. Når jeg prøver å avlutte denne, og trykker ja, skjer det ingenting. Endret 2. februar 2009 av KlikkaMongo Lenke til kommentar
Kolvrick Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 hos meg på maskinen med xp pro bruker system prossesen 236kb har 2gb minne. Lenke til kommentar
HellandB Skrevet 2. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2009 Ja, var det jeg trodde var normalt. Har du mulighet til å avslutte den? Jeg har 4 gb minne, så det er litt merkelig Lenke til kommentar
Mechablast Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 Hva slags prosess/program er det snakk om. Lenke til kommentar
HellandB Skrevet 2. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2009 (endret) Står i førsteposten og topic. Prosessen: System Endret 2. februar 2009 av KlikkaMongo Lenke til kommentar
Kolvrick Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 får ikke til å avslutte prossesen men om jeg avslutter prossestret vil maskinan avslutte innen 60sec sånn som et virus i sin tid gjorde i 2002. Lenke til kommentar
Mechablast Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 Står i førsteposten og topic. Prosessen: System Ja, det er systemprosesser ja. Men de har jo et navn filene også. "svchost.exe" foreksempel er et navn på en systemprosess i windows. Lenke til kommentar
HellandB Skrevet 2. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2009 Det er en prosess som heter "system". Den ligger under brukernavn "system". Lenke til kommentar
Mechablast Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 Ok, jeg gir meg. Den brukes av "NT Kernel & System" Er på 2000kb hos meg. Lenke til kommentar
HellandB Skrevet 3. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2009 @ jaar_t Yeah:) hehe, kk ja. Sitter på jobb nå og her bruker den 220kb. Merkelig at den bruker så mye? Kan det ha noe med at den bruker mer, når det er mer å ta av? (sånn som Opera?) Men merkelig den skal stige så ekstremt. @ Kolvrick Jeg prøvde også "avslutt prosesstre" nå. Får opp samme melding som deg ja, windows avsluttes om 60 sekunder. (shutdown -a ftw:)) Lenke til kommentar
dahle90 Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 Fått samme jeg og, bruker 61mb hos meg, får ikke avslutta. Lenke til kommentar
HellandB Skrevet 6. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2009 Merkelig det der. Litt av et gap. fra 220kb til 60 000kb... Lurer på hva som gjør dette! Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 (endret) For og finne ut hva som tar minne under system må du bruke process explorer Du får se hva du finner ut,kan ta mere om det senere. Har du xp eller vista? For og se om du har noe grums. Last Combofix ned ,legg på skrivebordet. Ikke klikk på vindu mens programmet kjører. post logg C:\combofix.txt Endret 6. februar 2009 av SNIPPSAT Lenke til kommentar
HellandB Skrevet 6. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2009 Har kjørt combofix, mbam, hijackthis, spyboot, adaware å det som verre er, men har ikke funnet noe, så tror jeg er safe. Jeg er ikke hjemme nå så får prøve process explorer en annen gang viss du tror det har noe intressant informasjon! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå