KvitKnekt Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 (endret) Heisann hoppsann! Vurderer å bygge meg en såkalt HTPC, kun til film og musikk. Har da sett litt etter AMD Athlon 64 2650e, som skulle vært lansert i november i fjor. Er denne prosessoren mulig å oppdrive? Selges den bare til OEM'er? Noen som har en til overs? Har sett den har vært i et par laptop'er. Endret 2. februar 2009 av WhiteKnight Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 Virker ikke som om den er til salgs her i Norge, men er det noe spesiell grunn til at du vil ha akkurat den? Du har jo Athlon LE-1640 til 315kr og ellers TDP på 45W. 2650e har TDP på bare 15W, men spiller det så stor rolle i en HTPC da? Det finnes mange kjølere som kan håndtere 45W, t.o.m. passivt. Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Det går fint an å undervolte LE'ene ganske saftig om du ønsker det. De er vel 1,25v stock. Vil tro det skal gå knirkefritt å kjøre de på standard hastighet på 1,1v ca. 2650e er vel bare OEM, tror jeg. Klarte riktignok å rappe til meg en på ebay, men den skal selvfølgelig klokkes maks på høy spenning, ikke sitte i noen HTPC Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå