Gå til innhold

Hvike sminker/kremer bruker dere?


Anbefalte innlegg

Sminke har alltid vært for menn som kvinner. Feks Egypt.

Høyhælte sko var opprinnelig laget for menn.

Før var det kun menn som fikk lov å strikke.

Ikke alt har vært som folk idag tror.

 

Mange sier at fordi jeg er jente skal jeg være feminin og gå i kjole og sånt. Men det er ikke meg og ikke er jeg komfortabel så jeg gjør det ikke.

Når en mann vil dekke kviser og jevne ut huden for å føle seg mer komfortabel så er ikke det noe galt i det.

Begge sakene har med steriotyper og at man må bryte de for å være den man er. På tide å se mer på enkeltindivid og deres ønsker og behov enn de firkantete kjønnsrolle boksene som dessverre mange vokser opp med. Verden er ikke svart-hvit.

Endret av DesertRose
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Synes du hårete kvinne-legger er sexy?

 

Hva tror du kvinner synes om et kvisete guttetryne?

 

Bare tenk over det, du trenger ikke svare, men de holdningene dine hører jo hjemme på 1800-tallet.

 

"Et kvisete guttetryne" behandles med riktige hudprodukter. Sitter du å sier at sminke kurerer kviser? "Bare sparkle igjen høla" liksom?

 

Hvis holdningene mine hører til 1800 tallet, hvorfor er det slik at nesten alle gutter mener det samme nå i 2009? Bortsett fra noen usikre vestkantsfjotter?

 

Det er en grunn til at parfymeriene retter seg inn mot kvinner. Jeg som mann, er medlem av landets største parfymerikjede, og markedsføringen deres kunne ikke vært mer upassende.

 

Så selv om faraoene brukte svart maling rundt øya, så betyr det ikke at sminke er et herreprodukt. Det er åpenbart kvinner som har definert produktet, og det er dem sminken designes for. Når var sist gang du så en tv-reklame om lipgloss for menn?

Lenke til kommentar

Det kommer helt an på hudtypen. Kan selv ikke la vær å bruke fuktighetskrem for huden min er så ekstremt tørr.

Og ikke alle produkter er kjemisk dritt. Bare vite hva man kjøper det. Er en del naturlig produkter man kan bruke. :yes:

 

 

Du skriver om idag. Jeg ser tilbake på historien. Og jo. Er produkter for begge. Er bare at det er mer vanlig for kvinner og derfor er det mer synlig. Sånn er det. Idag er ingen fasit. Det er bare slik vi har fått infall av at sånn er det nå. Det vil endre seg. Ser det på historien. Ingen ting er låst fast for å forbli slik.

La folk være den de er. Ikke alle produkter fjerner kviser osv. Mange som sliter selv om de renser hud osv. Og de kan gjerne være voksen og forbi puberteten. Hvis de ikke vil gå med røde flekker så alle ser og vil dempe så må de da få lov til det.

Endret av DesertRose
Lenke til kommentar

Såså :p sminke kan også brukes til å skjule ting. F.eks. en stor kvise som dukket opp på morgenen og det tar gjerne litt tid å få den vekk. Da må man kanskje bare skjule den i mens med noe sminke. Også bruker man antikvisemidler i mens man prøver å skjule kvisa feks.

 

Sminke er også nødvendig i lyssetting når man er på TV feks. Når man jobber i en stilling hvor kleskode er "stivt" så må man kanskje skjule en kviseinvasjon med sminke feks. Noen sminker seg fordi det kreves av dem i situasjonen. Så ting er ikke bare svart-hvitt hvor "gutter skal barbere seg og jenta sminke seg".

Lenke til kommentar

Ja når det gjelder TV og fotografi er det helt greit med sminke. Det har jeg erfaring med selv til og med. Men ingen ekte menn er redd for å gå på jobb hvis de har fått en kvise. Bare femi å ty til sminke da.

 

Jeg har selv hatt masse kviser og problemhud av verste slag. Jeg hatet hvordan det så ut, men tydde ALDRI til sminke. Da fikk det heller bare være.

Lenke til kommentar
"Et kvisete guttetryne" behandles med riktige hudprodukter. Sitter du å sier at sminke kurerer kviser? "Bare sparkle igjen høla" liksom?
Selv med riktige hudprodukter forsvinner ikke kviser eller urenheter umiddelbart. Ved å dekke det til ser man bedre ut og mange vil også føle seg bedre - og det er verdt en god del.

 

 

Hvis holdningene mine hører til 1800 tallet, hvorfor er det slik at nesten alle gutter mener det samme nå i 2009? Bortsett fra noen usikre vestkantsfjotter?
Hvor tar du dette fra? Jeg tviler på at noen i ditt miljø gidder å diskutere med deg når du er så bastant. Jeg er hverken usikker eller vestkantfjott, du kan ta det helt med ro. Men jeg foretrekker å føle meg ordentlig. Hva baserer du utsagnet ditt på? Har du noen undersøkelse å vise til? (Helt mulig at du kan få mange gutter, sikkert over halvparten til å si at sminke er for jenter - men hvordan blir det "nesten alle", og hva betyr det? Basér gjerne fremtidige utsagn på litt mer research.)

 

Det er en grunn til at parfymeriene retter seg inn mot kvinner. Jeg som mann, er medlem av landets største parfymerikjede, og markedsføringen deres kunne ikke vært mer upassende.
Hvor mange bilreklamer er rettet mot kvinner? Betyr det at det er få bilreklamer rettet mot kvinner at kvinner ikke kan kjøre bil? (Vær så snill, ikke fortell meg at du mener det?)

 

Det er åpenbart kvinner som har definert produktet, og det er dem sminken designes for.
Det designes også sminkeprodukter for menn. Clinique for men-serien har ihvertfall concealer om ikke solpudder også.

 

 

Det er en gruppe som kaller seg menn som bruker sminke ja. Men disse er desverre ikke ekte menn.
Jeg er ikke sikker på om jeg vil vite hvor du vil hen med denne kommentaren. Ekte menn har et X og et Y-kromoson, noe ytterligere kan du ikke basere "ekte mann" på - bortsett fra om noen skulle ha et eget ønske om å definere seg som noe annet.

 

Jeg ber forøvrig moderator om å splitte ut dette fra "Hvilke sminker/kremer bruker dere" da det i og for seg er off-topic, så kan det heller diskuteres i den utsplittede tråden.

Lenke til kommentar

Når det finnes så mange jenter som har vært rundt sminke i åresvis og likevel ikke kan sminke seg så er jeg redd hvordan det ville gått med gutta boys. Personlig kunne jeg ikke tenkt meg at typen min brukte sminke, men kanskje om noen år så er dette helt normalt? Virker jo ut som det er veien vi går.

Lenke til kommentar
Undersøkelse: Livserfaring, hvor jeg har kommet over flere hundre mennesker av typen menn. Ut av disse har kun én brukt sminke, han var selvfølgelig homo.
Jeg er ikke overbevist om at du kan spotte hver enkelt mann i en bygning som har lagt litt concealer i ansiktet, ei heller en lett foundation. Gjøres det pent, er det ikke påfallende, og langt fra sikkert du tenker over det.
Lenke til kommentar
Seriøst, gutter som bruker sminke blir bare FEIL, skam dere!

Bukser er for menn! Jenter som bruker bukser blir bare FEIL, skam dere!

 

Eh, jeg syns det er helt greit at gutter sminker seg for å f.eks dekke ujevnheter i huden og slikt. Men da må man kunne sminke seg ordentlig. Styggeste jeg ser er gutter som kommer med helt feil nyanse iforhold til huden. Oransje i ansiktet og hvit på halsen? Herre...

Lenke til kommentar

Begge kjønn kan sminke seg feil eller rett. Selv bruker jeg i.d og folk ser ikke at jeg bruker det faktisk. Og slik er det gjerne med menn og. Mange synes det ikke på for de faktisk kan sminke seg og er nøye med det for det enda er tabu?

Og jeg vet om de som dekker feks kvisene og de er ikke homofil. Akkurat som at alle lespiske ikke lar vær å bruke sminke osv.

Og de som er seg selv....det er mannfolk det...Menn kan stå for den de er og det de gjør...Samme med kvinner. (annet og teller inn, men dette er en av tingene)

Endret av DesertRose
Lenke til kommentar

Tror det er veldig individuelt. Er blant annet et vanlig problem at folk reagerer på mineralpudder, og får kviseutbrudd. Viktigste er uansett å finne ut hva som funker for deg. Bruke en fuktighetskrem som passer til din hud, la være å forsette å bruke foundation du reagerer på, kast gammel sminke, og aller viktigst vask sminken av om kvelden. Sove med sminke på er som å be om å få dårlig hud.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...