AMDguru1 Skrevet 16. april 2003 Del Skrevet 16. april 2003 Hva synes du er best av aprilia rs125 og honda nsr? Personlig har jeg apriliaen, og er godt fornøyd! Lenke til kommentar
akzj0n Skrevet 16. april 2003 Del Skrevet 16. april 2003 aprilia, fordi den går fortest og er tøffest. Lenke til kommentar
AMDguru1 Skrevet 16. april 2003 Forfatter Del Skrevet 16. april 2003 Fint, da er vi enig! Lenke til kommentar
Gef Skrevet 16. april 2003 Del Skrevet 16. april 2003 Jeg syntes at NSR er tøffest... Lenke til kommentar
AMDguru1 Skrevet 16. april 2003 Forfatter Del Skrevet 16. april 2003 Jeg syntes at NSR er tøffest... Fint! Det er jo smak og behag. Lenke til kommentar
Gef Skrevet 16. april 2003 Del Skrevet 16. april 2003 Det jeg syntes som trekker ned på aprillia er bakdelen... Lenke til kommentar
AMDguru1 Skrevet 16. april 2003 Forfatter Del Skrevet 16. april 2003 Hvorfor det? Jeg synes den er litt "snacksy" Lenke til kommentar
Gef Skrevet 16. april 2003 Del Skrevet 16. april 2003 Vel det med at dekselet og hjulet er så langt ifra hverandre...det er jo et stort mellomrom mellom! Det får sykkelen til å se litt rar ut på en måte...men fronten er tøff...jeg syntes bare at helheten på NSR er bedre Lenke til kommentar
AMDguru1 Skrevet 16. april 2003 Forfatter Del Skrevet 16. april 2003 Når jeg tenker på det, så har du rett. men men, en gang aprilia-fan, alltid aprilia-fan. :wink: Lenke til kommentar
bjaa Skrevet 16. april 2003 Del Skrevet 16. april 2003 Jeg syns Aprilia er råest, men Honda er jo mest driftsikker vil jeg tru da, japser vettu Lenke til kommentar
Kaksa Skrevet 17. april 2003 Del Skrevet 17. april 2003 På Honda NSR må du skru "opp" tanken for å fylle olje i olje-tanken.. Stemme ikkje det? Var en med RS50 som sa det til meg.. Eg sjølv har gått for Kawasaki Eliminator 125 no.. Lenke til kommentar
dimiles Skrevet 17. april 2003 Del Skrevet 17. april 2003 Aprilia RS ser jo konge ut Lenke til kommentar
morten2101 Skrevet 18. april 2003 Del Skrevet 18. april 2003 Aprilia RS er best, den er tøffest går fortest og ehhh.... er best Det stemmer at du må skru opp tanken på nsr for å fylle olje, men en annen ting er at på nsr så har man reservetankskifteren ved kneet. (altså på siden av kåpa) mens på apriliaen har man den på handtaket. Det er også mye mer man kan "trimme og tune" på en aprilia enn en NSR. (har jeg hørt av en mekaniker) :smile: Aprilia har jo også den "frekke'" opp ned gaffelen foran som gir bedre demping + den har bedre dreiemoment enn nsrèn, men etter min erfaring så vil jeg si at nsr går JEVNERE enn apriliaen Jaja, nå blei kanskje dette litt vel uoversiktlig, men uansett.... Aprilia Rules, de har mest verdensgullmedaljer også....hehe Lenke til kommentar
SoW Skrevet 19. april 2003 Del Skrevet 19. april 2003 HONDA NSR.. Vet ikke hvorfor, men japser er bare best.. By the way, jeg synns NSR er penest å se på.. Lenke til kommentar
dimiles Skrevet 19. april 2003 Del Skrevet 19. april 2003 Aprilia RS er best, den er tøffest går fortest og ehhh.... er best Det stemmer at du må skru opp tanken på nsr for å fylle olje, men en annen ting er at på nsr så har man reservetankskifteren ved kneet. (altså på siden av kåpa) mens på apriliaen har man den på handtaket. Det er også mye mer man kan "trimme og tune" på en aprilia enn en NSR. (har jeg hørt av en mekaniker) :smile: Aprilia har jo også den "frekke'" opp ned gaffelen foran som gir bedre demping + den har bedre dreiemoment enn nsrèn, men etter min erfaring så vil jeg si at nsr går JEVNERE enn apriliaen Jaja, nå blei kanskje dette litt vel uoversiktlig, men uansett.... Aprilia Rules, de har mest verdensgullmedaljer også....hehe går fortest? RS går ikke fortest nei Lenke til kommentar
bjaa Skrevet 19. april 2003 Del Skrevet 19. april 2003 Jeg kikka litt rundt på nettet, og fant mange Hondaer og Apriliar, men på mange av apriliane var det byttet motor allerede etter 13000 km! Litt kort levetid kansje? Jeg foretrekker heller en Nsr en en Aprilia, og så er de mye mer driftsikre en de hissige Italinerne Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 19. april 2003 Del Skrevet 19. april 2003 Bruker ikke Aprilia motorer fra andre produsenter da? Jeg vet RS250 har Suzuki motor (tuna vel og merke) og RS50 har Yamaha Minarelli motor. Vet ikke hva 125'en bruker. Lenke til kommentar
Hondaen Skrevet 20. april 2003 Del Skrevet 20. april 2003 Kjøper du Honda så får du en gjenomført kvalitetssykkel med noe av det beste maskineriet du kan få for den prisen. En sykkel er mer en utseende.. Har btw en NSR400 og den er en fryd å kjøre, går som et uvær og kvaliteten på maskineriet er upåklagelig. Lenke til kommentar
NetFinity Skrevet 20. april 2003 Del Skrevet 20. april 2003 Har selv en NSR stående (Selges kansje mot sommeren ettersom jeg har kjøpt bil) og kjenner en som hadde RS125 så jeg har litt erfaring med begge syklene. Om man ser bortifra utseende, da dette er en smaksak. Er aprilliaen den som drar mest og går fortest når begge sykkelene er originale. NSR'en kan man gjøre så at den får bortimot det dobble i hestekrefter ved å montere ett effektanlegg (3000kr), mens på apriliaen må man ty til både effektanlegg og "hjerne" (6000kr-8000kr). Da vil man oppleve at apriliaen får ett par flere hestekrefter der også. Men tar man prisen i betraktning og det faktum at NSRen har en motorblokk som er nedsatt 250cc, så kan man til samme pris som effektanlegg og hjerne til aprilliaen kjøpe grommere ting til NSRen. På aprilliaen får man bare opp i mot 160cc klemt nedi blokken.. Sammenligner man blokkene side ved side ser man hvor mye større plass det er nedi NSR-blokka. Personling hadde jeg 190cc sylinder med smidde stempler, 40mm forgasser, racing eksosventil, effektannlegg, og hjerne uten turtalsbegrensning. På benk dro sykkelen rundt 50hk på bakhjulet. Toppfart er jeg ikke sikker på da speedometeret stopper på 200km/t, men jeg vil anslå kansje 210-215km/t. Men etter jeg satte på mindre drev forran (12 tenner) så går den rundt 185km/t i toppfart, men jeg har en enda sykere akkselerasjon i sykkelen. Og jeg kan med hånden på hjertet si at det til dags dato ikke er en lett-mc som har greid å holde følge på akkselerasjonen. Jeg holdt også side om side ut på motorveien med en Nissan sunny GT-R med 250hk som skal gå 0-100km/t på under 5,7sek. Og om man kjører en NSR vil man oppdage at sykkelen er mye mer lettstyrt og rask å manøvrere i svinger en hva RS'en er, men på en RS er det lettere å "knekke" sykkelen lengre ned i svingene enn NSRen. Eneste jeg ikke liker på NSRen er de SVÆRE blinklysene som blir levert orginalt.(takk gud for carbon blinkerne) Og at denne har mer "moped-lyd" orginalt enn hva RS'en har. Ellers er NSRen mer driftsikker som nevnt før, og man slipper som regel større utskiftninger av deler etter kort tid. (bla, stempler på RS skal skiftes hver 10000km eller noe) Personlig synes jeg NSRen er mer sykkel for pengene, men dette er da min mening. Mvh. NetFinity Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 20. april 2003 Del Skrevet 20. april 2003 Hva med en slik Honda? http://hometown.aol.com/quickbrit/auto/index.htm Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg