kandinsky Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 Hei! For det første, er det lovlig å selge/printe lekesedler f.eks. deformerte dollarsedler med blank bakside ellerno. Noe som ikke kan misforstås med ekte sedler i det hele tatt, bare for å være helt klar på det. Er det også ulovlig om jeg printer ut noe som ligner på dollarsedler med f.eks smileyfjes i midten istedenfor Washington(/Franklin alt ettersom). Hvor kan man eventuelt kjøpe slike lekesedler? For eksempel en pakning med hundre 1-dollarsedler ellernoe i den dur. Det skal brukes til en lek om noen undrer Lenke til kommentar
Kristian. Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 Om det vil være helt klar forskjell fra de virkelige, vil jeg ikke se noe problem. Bare og kaste de etterpå, om du bare skal bruke de til "lek" hjemme? Lenke til kommentar
kandinsky Skrevet 3. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2009 En amerikansk lov sier at din falske seddel må være minimum 50% ulik den orginale for at det ikke skal være ulovlig. Har vi noe sånn i Norge også? Som tar for seg dollarsedler også. Det er en lek som kan lekes hver dag, så jeg gidder ikke kaste sedlene etter hver gang. Om jeg skal lage noen/kjøpe noen skal jeg ha de minimum 1 år av gangen Lenke til kommentar
Torstein Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 En amerikansk lov sier at din falske seddel må være minimum 50% ulik den orginale for at det ikke skal være ulovlig. Har vi noe sånn i Norge også? Som tar for seg dollarsedler også. Det er en lek som kan lekes hver dag, så jeg gidder ikke kaste sedlene etter hver gang. Om jeg skal lage noen/kjøpe noen skal jeg ha de minimum 1 år av gangen HVILKEN lek? Lenke til kommentar
Kristian. Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 Sålenge det ikke er noen tvil om at den er falsk, og du kun bruker den til lek - ser jeg ikke at det skal være noe problem... Lenke til kommentar
kandinsky Skrevet 14. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2009 En amerikansk lov sier at din falske seddel må være minimum 50% ulik den orginale for at det ikke skal være ulovlig. Har vi noe sånn i Norge også? Som tar for seg dollarsedler også. Det er en lek som kan lekes hver dag, så jeg gidder ikke kaste sedlene etter hver gang. Om jeg skal lage noen/kjøpe noen skal jeg ha de minimum 1 år av gangen HVILKEN lek? Ingen veldig interresant lek om du ikke står på skateboard. Som jeg mot formodning tipper du ikke gjør Lenke til kommentar
Ferendaz Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 Bare bruk vanlig papir slik at man ikke kan ta feil så er det helt lov. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå