Gå til innhold

9800GTX+ og 9800GT i SLI?

CFM

Anbefalte innlegg

Grunnen til at jeg spør er at mitt gamle 8600GTS tok kvelden. Da kjøpte jeg meg et 9800GTX+ (740MHxz), men så sendte jeg 8600'n for reklamasjon nå, så viser det seg at jeg får et 9800GT (650MHz) tilbake :D

Kan jeg sette 9800GTX+ og 9800GT i SLI eller må jeg nøye meg med med å bruke 9800GT'n dedikert til PhysX?

Og hvis det går, blir ytelsen noe særlig bedre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

PhysX ser ikke ut til å ta av i Hardware dessverre, de fleste implenterer den i software og da kjører den kun på CPU og ikke på eksternt kort.

Ytelsen med PhysX derimot blir IKKE bedre, den blir faktisk lavere.

Dette kommer av at detaljnivået øker, du kan se dette i PhysX reviews med Ghost Recon Advanced Warfighter, mener også dette var noe av det samme med Mirrors Edge.

Siste unreal motoren som har vært brukt i Rainbow 6 spillene støtter PhysX, men kjører for det meste det i software så her blir det bare sittende i ro det andre kortet du har.

Spørsmålet ditt angående SLi tror jeg ikke vil funke siden de regnes som forskjellige kjerner.

Lenke til kommentar

Ahh. Jaja da har jeg i hvertfall et backup-kort :)

Men jeg leste på nVidia sine sider at selve prosessoren måtte være lik på begge kortene for at SLI skulle fungere. Reg regner med at GTX+ kjerna og GT er ulike(?) så da prøver jeg å bytte kortet til et GTX+ kort. (Selvsagt med tillegg i prisen.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...