Kris2f= Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 Jeg har sett litt på samme stativer, og var å kjente på 055xprob og benro c-257 (m-257) i går. Hadde på forhånd egentlig bestemt meg for Benro pga vekt, men du verden så spinkelt det virket. Det stod et Benro c-357 ved siden av, og da skjønte jeg hva jeg egentlig skulle ha. Ble ingen handel der og da, og når jeg kom hjem spanet jeg nettet litt. Sjekket ut de Triopo stativene de selger på exposervice. Kliss lik Benro for å si det sånn. Selges på Adorama.com under navnet Flashpoint. På exposervice har de et de kaller for trg-1328, specs de oppgir er feil. Veier 1,8 kg 162cm høyt og tåler 13 kg. Reiste ned i dag for å kikke. Prisen var ikke 2.335,- om det står på nettet, men 1.795,- 50% avslag. Tok da med et kulehode trnb-2 også, 50% (var litt skeptisk etter å ha lest en Benro historie). Begge deler føles som en million dollar, og jeg er kjempe fornøyd. Fant veldig gode reviews på stativet, og gode reviews på hodene til Triopo. Jeg har testet litt nå, og egentlig ikke redd for at dette ikke skal holde! Lenke til kommentar
WildRover Skrevet 14. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2009 (endret) Vil ikke si at Benroen er spinkel. Men er jo selvfølgelig ikke det stødigste og sterkeste, men jeg liker det pga vekt og god stldighet iforhold til vekt og pris. Men hadde jeg hatt penger hadde jeg sikkert gått opp en model, men for min del er antall ledd viktig. Hadde jeg hatt flere ledd å dra ut hadde jeg fort blitt lei. Synes det tar lang nok tid å dra ut de som er på 257 pluss pga stødighet. Skal skrive noen ord når kulehodet er kommet og jeg får testet på 420mm. Men tror det blir å funke bra! Endret 14. februar 2009 av WildRover Lenke til kommentar
sofus71 Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 På exposervice har de et de kaller for trg-1328, specs de oppgir er feil. Veier 1,8 kg 162cm høyt og tåler 13 kg. Reiste ned i dag for å kikke. Prisen var ikke 2.335,- om det står på nettet, men 1.795,- 50% avslag. Jeg ringte exposervice i dag for å høre pris på stativet. Fikk en helt annen pris en deg.. For stativet måtte jeg betale 2334,- Det er mulig du har hatt flaks med din handel. Lenke til kommentar
Kris2f= Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 Ja, men så står det førpris 3.590,- og 50% avslag på nettsidene deres. Det blir 1.795,-. De andre stativene er oppdatert med riktig 50% avslag. Jeg fikk bekreftet pris pr. telefon før jeg reiste dit. Anbefaler deg absolutt å ringe på nytt! Mener fremdeles at til den prisen, så må dette være er kupp. Ellers så er stativet 149cm med senter pinnen nede og 171cm på max. Dvs at med kulehode og batterigrepet montert på en Canon 40D, så rekker ikke jeg på 191 cm opp, selv om jeg står på tå. Lenke til kommentar
sofus71 Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 Ja, men så står det førpris 3.590,- og 50% avslag på nettsidene deres. Det blir 1.795,-. De andre stativene er oppdatert med riktig 50% avslag. Jeg fikk bekreftet pris pr. telefon før jeg reiste dit. Anbefaler deg absolutt å ringe på nytt! Mener fremdeles at til den prisen, så må dette være er kupp. Ellers så er stativet 149cm med senter pinnen nede og 171cm på max. Dvs at med kulehode og batterigrepet montert på en Canon 40D, så rekker ikke jeg på 191 cm opp, selv om jeg står på tå. 1795,- eks mva.. Lenke til kommentar
Kris2f= Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 Det virker ikke som Sofus har trua her... 1.795,- + moms er; 2.245,- Prisen som står på nettet er med 35% avslag. Ikke 50% som det står nå! Ser også at det står februarsalg, så de bør vel ha tilbudet i 14 dager til? Han jeg snakket med lurte på hvordan jeg fant dem, og jeg svarte via akam forum. Jeg fant linken til et annen stativ i annen stativ-tråd her på forumet. Virket jo som han syntes det var hyggelig. Prøv på nytt, sier nå jeg!! Lenke til kommentar
jomi Skrevet 22. februar 2009 Del Skrevet 22. februar 2009 Jeg benytter ofte min Canon 40D med Canon EF 300mm f2,8 L IS, gjerne med 1,4x telekonverter, og da trenger jeg et solid stativ. Er det noen som har erfaringer med Manfrotto 055CXPRO3, som altså er en kullfiberversjon av gamle gode 055XPRO. Kullfiberversjon fåes hos Netshop til kr 3095! Hvilke andre stativer vil matche dette til maksimalt kr 3000? Hva er det beste hodet til naturfotografering med nevnt utstyr til maksimalt kr 1000? Lenke til kommentar
WildRover Skrevet 22. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2009 Tror muligens at du heller burde bruke litt mer på hode og litt mindre på stativ. Et godt hode er veldig viktig, og hvis ikke hodet er like bra/bedre enn føttene er føttene bortkastet.. Oppsettet er ikke bedre enn det svakeste ledd, blir det ofte sagt. Lenke til kommentar
jomi Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 Tror muligens at du heller burde bruke litt mer på hode og litt mindre på stativ. Et godt hode er veldig viktig, og hvis ikke hodet er like bra/bedre enn føttene er føttene bortkastet.. Oppsettet er ikke bedre enn det svakeste ledd, blir det ofte sagt. Hva mener dere er et bra kulehode til min bruk? Lenke til kommentar
WildRover Skrevet 23. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2009 Tror muligens at du heller burde bruke litt mer på hode og litt mindre på stativ. Et godt hode er veldig viktig, og hvis ikke hodet er like bra/bedre enn føttene er føttene bortkastet.. Oppsettet er ikke bedre enn det svakeste ledd, blir det ofte sagt. Hva mener dere er et bra kulehode til min bruk? Et kulehode ala Acratech, Markins eller lignende. Søk litt på engelsk på google så finner du masse info om kulehoder osv. Jeg for min del brukte 300$+ på et Acratech v2 og 1200kr på et demobrukt Benro c-257. Hadde selvfølgelig vært bra å ha enda bedre ben, men har ikke rå til det nå. Har dog ikke fått kulehodet enda så kan ikke si så mye mer enn det man finner på nett. Jeg er på ingen måte guru i tripods og kulehoder så anbefaler å se litt trundt, men etter det jeg har sett har kulehode mye å si. Kulehode=Ballhead på engleishk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå