Gå til innhold

Angrerett på kjøp av programvare?

V?rbris

Anbefalte innlegg

Hei

Hadde en prøveversjon av Microsofts office 2007 på maskinen.

Denne gikk ut 31.01.09

Jeg var ganske sikker på at det var home and student office 2007 jeg hadde prøveversjon av.

Oppgraderte til kjøpeversjon her for ett par dager siden og det var home and student office 2007 jeg skulle ha.

Nå ser jeg at jeg har fått office professional 2007, dettte er en mye dyrere utgave en det jeg skulle oppdatere til.

Nå er det min egen feil som ikke sjekket ordentlig hva jeg lastet ned, varen er betalt med VISA og jeg har nå kjørt programmet i ett par dager.

Vet ikke helt om jeg også får tilsendt denne som dvd-pakke i posten.

Men har jeg noen angrerett på slik programvare eventuell mulighet for bytte til den utgave jeg egentlig skulle ha?

Fint om noen har peiling og gode råd, eventuelt må jeg bite i det sure eple, og beholde denne professional 2007 utgave.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Her gjelder Anrerettloven. Ta kontakt med Microsoft.

Tror ikke du vil få tilsend annet en på E-post, regner med du fikk det?

Nei fikk kvittering og key via nettside og epost, får prøve å ta kontakt med Microsoft.

Har programmet opp å kjøre da det ble oppradert umiddelbart, ikke før i dag så jeg at jeg hadde fått en annen variant av office en det jeg egentlig skulle ha.

Lenke til kommentar
Her gjelder Anrerettloven. Ta kontakt med Microsoft.

Tror ikke du vil få tilsend annet en på E-post, regner med du fikk det?

Les §12 i Lov om opplysningsplikt og angrerett m.v. ved fjernsalg og salg utenfor fast utsalgssted og forsøk med et nytt svar.

Lenke til kommentar

Ble litt feil formulering der.

Dette er da snakk om et "Fjernsalg", og her har brukeren rett til angrerett. Men da har vi jo regelen om Software i Angrerettloven.

Jeg anbefaler han og ta kontakt med Microsoft, forklare feilen - og håpe på at det ordner seg. Han kommer jo tross alt til og kjøpe seg en en ny lisens...

Lenke til kommentar

Har hatt kontakt med Microsoft Norge.

Siden dette programmet ble kjøpt gjennom Digital River så ble jeg linket dit.

Fikk forsåvidt beskjed om at de ville følge dette opp av Microsoft Norge.

Som sagt ble jeg ikke klar over dette før i dag da jeg kikket på kvitteringen som jeg hadde kopiert og lagret.

Microsoft office professional 2007 er jo mye dyrere enn Home and student 2007 også.

Ved ikke helt hva som skjedde, sidene falt ut ett par ganger og muligens har da en feil versjon dukket opp.

Jeg selv oppdaget ikke dette da med det samme, da det var kjøp av ett prøve-program av Home and student 2007 jeg brukte.

Tenkte overhode ikke på at det kunne være en annen og større variant jeg i virkeligheten kjøpte, men ser jo at det står skrevet på kvittering.

Får se hvordan det går, ga i hvertfall beskjed om dette raskt da jeg oppdaget dette.

Endret av ulfjoh01
Lenke til kommentar
Har programmet opp å kjøre da det ble oppradert umiddelbart, ikke før i dag så jeg at jeg hadde fått en annen variant av office en det jeg egentlig skulle ha.

Med andre ord, du har installert oppdateringen og brukt den nye lisensnøkkelen du fikk tilsendt med kvitteringen? Dersom du såfall har aktivert den nye lisensnøkkelen kan Microsoft be deg bite i det sure eplet, men har personlig opplevd att de kan være ganske hjelpsomme på enkelte områder dersom det er snakk om legitime versjoner av produktene dems det er snakk om, så får håpe de ikke velger og være vriene her ettersom du ganske raskt meldte i fra om dette.

Men som sagt ja, dersom du har aktivert programmet med lisensnøkkelen som du ble tildelt har angrefristen frafalt, hvilket det da kommer an på hvorvidt Microsoft føler det tilpass og hjelpe ettersom det hovedsakelig er en feil man selv har foretatt. Har kommet ut for den feilen og bestille noe jeg egentlig ikke hadde til hensikt og bestille over nettet selv jeg ikke ønsket, nå var jo ikke det noe som dette - så angrefrist kunne pent benyttes, men er fort gjort hvis man er litt uoppmerksom.

Får håpe du slipper og bite i det sure eplet. :)

Dersom du kjøpte nedlastingsversjonen fra websiden deres får du nok ingen DVD tilstendt i posten.

Lenke til kommentar

Har nå fått svar fra Digital River som sto for dette salget.

Har fått en link hvor jeg svarer på om jeg godtar termer og villkår for tilbakebetaling.

Kopi deler av email:

Please go to the web link below to access the terms and conditions of your refund.

Important! You must accept the terms and conditions for each product, and submit your response, for us to process your refund. It will take 5-7 business days after receipt for the refund to appear.

Og en annen email:

Thank you for choosing the Microsoft Office Online Store.

We are processing your refund for order: 46549598. Please allow 5 - 7

days for the credit to be applied to your credit card. Due to billing

cycles, the refund may not appear on the same credit card statement as

the original charge.

In order to get the Microsoft office home and student 2007, we advise

you to place a new order.

Ser de henviser til å plassere en ny ordre på riktig utgave av office.

Det skal jeg gjøre, men ikke før jeg eventuelt får refundert dette beløp.

Ellers kan jeg ende opp med to utgaver av office da jeg ikke føler meg 100% sikker på refundering ennå.

Programmet ble aktivisert ja umiddelbart med programnøkkel, men jeg ga beskjed umiddelbart på første virkedag om dette.

Syns det er litt skummelt dette, hvis man kan risikere å ta feil, eller ende opp med en langt dyrere utgave enn hva man skulle ha.

Bruker office picture manager mye, så jeg liker programmet, men office professional 2007 var ikke det jeg skulle ha, bare home and student 2007.

Får jeg refundert beløpet blir home and student kjøpt umiddelbart, men det er mulig jeg kjøper det som dvd/cd pakke for å unngå flere "uhell".

Fikk en aha opplevelse med dette.

Har kjøpt en del programvare tidligere som Digital River sto som selger av tidligere.

Dette har gått greit.

Får vente noen dager for å se om pengene dukker opp, eller det meste av det, sier ikke noen på at de tar noen kroner for dette "arbeidet".

Endret av ulfjoh01
Lenke til kommentar

Fikk pengene tilbake inn på konto i dag.

Det var en forskjell på ca 200,- kr i min disfavør sikkert grunnet forskjell i kroneverdi kontra EURO siden jeg kjøpte programmet.

Må gi full honnør til Microsoft her og ikke minst Digital River, da jeg faktisk hadde programmet oppe og kjørende.

Programnøkkel ble brukt umiddelbart etter at jeg hadde mottatt denne, feilkjøpet ble ikke oppdaget før etter ca 2 dager da jeg så at min bank hadde utbetalt mye mere via Visa en det skulle ha gjort i forhold til Office home and student 2007.

Har fått en link til rett program nå, men det var faktisk dyrt, nærmere 1.400,- - 1.500 kr på denne nettside.

Får programmet billigere på det lokale Ideel, og enda billigere blir det å kjøpe dette som cd/dvd via Norsk nettbutikk.

Rart at det skulle være dyrere som nedlastningsprogram enn ren kjøpepakke med dvd og det hele.

Har selvfølgelig slettet Office professional 2007 nå, tenkte at jeg skulle la det være, men siden selger leverte en så god service så kjøper jeg rett program på nytt.

Mange stjerner i margen til Digital River og Microsoft denne gang.

Endret av ulfjoh01
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...