Simon Aldra Skrevet 3. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2009 Det var en spøk. Uansett vil terrorister kunne benytte mobiltelefoner med god kvalitet. For ikke å snakke om spionkameraer og lignende. Lenke til kommentar
JuGeun Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 (endret) Er det et paradoks at allmennheten i England er de som blir overvåket mest, mens politifolk skal skjermes helt? Syntes dette er et pussig vedtak Nå er jeg i mot forbud mot å ta bilder, men politiet har et litt annet trusselbilde rettet mot sin person enn vanlige personer (det er blant annet bakgrunnen for at de kun må oppgi tjenestenr, ikke navn i Norge). Når det gjelder England, ble jeg nylig fortalt av en i Met at det foreligger direkte trusler fra enkelte elementer mot britiske politimenn. Behovet for en viss skjerming er reelt, problemet er at politimenn tolker sine fullmakter altfor vidt, og hever seg over loven. Å ta bilder av politifolk som i alminnelighet utfører sitt arbeide er ikke - og skal ikke bli - ulovlig. Jeg er likevel redd for at politifolk i enda større grad kommer til å forsøke å få helt legale bilder slettet. Endret 3. februar 2009 av Cybbe Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 3. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2009 Det er også det jeg er redd for. Problemet er at de elementene som har ressurser til å spane på politifolk faktisk har ressurser til å unngå å oppdages. Å få tatt ett eneste bilde av en enkelt politibetjent er ikke vanskelig i noe tilfelle, og det er vel egentlig alt en trenger for identifikasjon.. Lenke til kommentar
Ravusy Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 Men det er vel mye strengt i USA også? Spesielt under den kalde krigen... Nå vet ikke jeg om det var noen militær verdi av den flyplassen da... Du ønsker vel ett religiøst tyranni ala Taliban blandet med litt vestlig overvåkningsteknologi? (Noe jeg antar fra dine andre poster her på forumet..) Lenke til kommentar
raven_master Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Kanskje litt utenfor emnet, men hvordan kan man gå fram for å anmelde politifolk i UK for ekstremt dårlig behandling. En av mine bedre norske venner ble revet av flyet der borte og kastet i fengsel med det utslag at han nesten døde av høyt blodtrykk. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 24. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2009 Det må du nok ta kontakt med en advokat eller Metropolitan Police i London (Dersom det var i London.) for å finne ut. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå