Gå til innhold

Storbritannia: Straffbart å fotografere politifolk

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er det et paradoks at allmennheten i England er de som blir overvåket mest, mens politifolk skal skjermes helt? Syntes dette er et pussig vedtak

Nå er jeg i mot forbud mot å ta bilder, men politiet har et litt annet trusselbilde rettet mot sin person enn vanlige personer (det er blant annet bakgrunnen for at de kun må oppgi tjenestenr, ikke navn i Norge). Når det gjelder England, ble jeg nylig fortalt av en i Met at det foreligger direkte trusler fra enkelte elementer mot britiske politimenn. Behovet for en viss skjerming er reelt, problemet er at politimenn tolker sine fullmakter altfor vidt, og hever seg over loven. Å ta bilder av politifolk som i alminnelighet utfører sitt arbeide er ikke - og skal ikke bli - ulovlig. Jeg er likevel redd for at politifolk i enda større grad kommer til å forsøke å få helt legale bilder slettet.

Endret av Cybbe
Lenke til kommentar

Det er også det jeg er redd for.

Problemet er at de elementene som har ressurser til å spane på politifolk faktisk har ressurser til å unngå å oppdages. Å få tatt ett eneste bilde av en enkelt politibetjent er ikke vanskelig i noe tilfelle, og det er vel egentlig alt en trenger for identifikasjon..

Lenke til kommentar
Men det er vel mye strengt i USA også? Spesielt under den kalde krigen...

Nå vet ikke jeg om det var noen militær verdi av den flyplassen da...

Du ønsker vel ett religiøst tyranni ala Taliban blandet med litt vestlig overvåkningsteknologi?

(Noe jeg antar fra dine andre poster her på forumet..)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...