Gå til innhold

Når man blir ljugd til?

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte et ganske dyrt grafikk kort for 2 år siden ca, og i ettertid så fant jeg ut at jeg ble "lurt" til å lkjøpe det dyreste grafikk kortet. valget var da mellom 7950 GX2 til 6000 kr eller 8800 GT, jeg fikk beskjed om at det litt eldre og selvsagt det dyreste skjermkortet var best, så jeg var naiv nok til å kjøpe dette.

Selgeren prøvde også å selge RAM kort til 1000 kr stk for 1 GB fordi dette var det beste til hovedkortet mitt, jeg sjekket når jeg kom hjem og så med en gang at han lyvde ( han gikk på bakrommetog sjekket i 5-10 min) er klar over at dette er en stund siden, men hadde jeg noe som helst rett på noe? ettersom det var bare tull alt han sa...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nja han er jo en selger, målet hans er å få deg til å betale mest mulig penger.

På vita selger dem jo piller for alt mulig, det fungerer jo ikke, så jeg vil si at dem juger også.

Hva vil du evt ha rett til? Regner med at du hadde bytterett/angrefrist mot kvitering i en periode.

Lenke til kommentar

Til neste gang du føler deg lurt;

- Undersøk om det er tilfelle at du har blitt lurt.

- Hvis ja, se om du kan ha en lovparagraf med som "bevis" på dine rettigheter.

Et annet tips, som du kan følge generelt uansett, er at du driver litt

research på egenhånd, både når det gjelder dine rettigheter i et forbrukerkjøp,

men også når det gjelder produktene du skal kjøpe.

Jo mer selvsikker du virker, og jo mer peiling det ser ut som du har, jo vanskeligere

blir det for selgeren å prøve å lure deg. Vis at du forstår deg på det, så snur de som regel

om til å anbefale det beste fremfor det dyreste, i frykt for å miste troverdigheten.

Dette gjelder selvsagt ikke i alle tilfeller, men i mange av dem!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...