Gå til innhold

Tenerife - Playa de las Americas 22 mars. Tips:)


Anbefalte innlegg

Hei. Reiser til Tenerife - Playa de las Americas 22 mars-5 april. Har noen spørsmål angående det :)

 

- Er det varmt her i denne perioden? Varmt nok til shorts og t-skjorte? Vannet?

- Er det billig her? Nå som Euroen er så sinnsyk høy er jo det selvfølgelig dyrere enn normalt. Men Er det noen som vet hva det koster for middag ute med noe og drikke osv?:)

- Er det noe som kan anbefales å gjøre her nede? Har hørt at Teide må besøkes, Delfinshow, og diverse småbyer:)

- Er det kanskje noen andre som skal?:)

 

Takk for svar på forhånd!.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei! Var der i Desember, kjempefint sted!

 

- Shorts og t-skjortevær er det uansett der nede, men ta med deg varme klær til utflukter. Oppe på Teide er det kaldt, og det KAN bli kjøligere utover kvelden. Vannet er sånn "passe" varmt, men i det siste har det vært en del høye bølger der - og "folk flest" har brukt bassengene. Det kan selvfølgelig endre seg innen du skal dit :)

 

- Billig er det ikke. Forbered deg på å bruke litt penger...! En typisk fastfoodmiddag koster rundt 15€, og en fin middag på fin restaurant koster brått 25-30€ avhengig av hva/hvor mye du drikker. Når vi var der fant vi et fint Beef House ved stranda i Adeje, i nærheten av markedsområdet nevnt i neste avsnitt. Full 3-retters middag til 8,95€. Forret, hovedrett og dessert. Kjempegodt! Smak på appelsinjuicen der ogåså... :love:

 

- Du MÅ få med deg Loro Park, spesielt hvis du interesserer deg for dyr. Her anbefaler jeg å kjøpe dagspass med Discovery Tour (de selges ved inngangen), hvor du får en guide til hele dagen - og får være med "bak kulissene" på attraksjonene. Koster 10€. Pass på å få med deg spekkhugger-, sjøløve- og pappegøyeshowene ved siden av delfinene. Sjøløvene er morsomme!

 

I nærheten av Las Americas er det også marked hver torsdag og lørdag. Her får du kjøpt alt mellom himmel og jord... husk å prute! :)

 

Utover det hadde vi det veldig gøy med en ATV utflukt i områdene rundt flyplassen (Aero Sur). 3 timer med 750cc ATV i kanarisk terreng anbefales virkelig! De selger disse turene i boder på stranda i Las Americas. Let etter fyren med den bredeste engelske dialekten du har hørt, så er du på rett sted. De tar bilder under hele turen også, som du får på cd etterpå.

 

Teide er selvfølgelig et alternativt sted å besøke, men jeg var ikke der. Fjell og fjelltopper kan jeg like gjerne se i Norge... Det er ikke så mye du får sett av vulkanen heller forøvrig. Det er også over/i skyene, så det er begrenset med utsikt der. Og kaldt.

 

Ellers anbefaler jeg en dag eller to med shopping i Santa Cruz. Hovedstaden på øya. Fin by, mye å se - og en annerledes opplevelse enn de mye besøkte turiststedene.

 

Småbyene har jeg litt blandet mening om, egentlig. Vi besøkte en småby i forbindelse med ATV-turen, og det var ikke mye hyggelig. Svært få som kan engelsk, og du blir litt uglesett. Men, mat og drikke er grisebillig der.

 

- Jeg skal ikke dit i mars, men blir nok en tur senere i år :) Hvilket hotell skal du bo på?

Endret av magnusalex
Lenke til kommentar
Teide er selvfølgelig et alternativt sted å besøke, men jeg var ikke der. Fjell og fjelltopper kan jeg like gjerne se i Norge... Det er ikke så mye du får sett av vulkanen heller forøvrig. Det er også over/i skyene, så det er begrenset med utsikt der. Og kaldt.

Teide er da langt i fra et vanlig fjell eller fjelltopp som du antyder. Det er tross alt verdens tredje største vulkan.. og med nesten 3800 meter gjør den Galdhøpiggen til en liten bakketopp (:p) Du finner også fjellet på UNESCO's liste over verdensarven (hvor du forøvrig ikke finner noen norske fjell)

 

Desember er nok ikke den beste måneden å besøke Teide, men jeg var der på en skyfri dag i juli, og utsikten var helt ubeskrivelig... Vil egentlig tro April, Mai er de beste månedene, for det var sinnsykt varmt der i juli, og vi lengtet ned til stranden etter noen timer... Ikke ta med verdisaker opp dit, da det er utrolig mye kriminalitet der (står skilt på nesten hvert stoppested også).

 

Hør med de lokale (f.eks. de på hotellet) om de anbefaler å besøke Teide en av dagene dere er der, for det er veldig avhengig av været om turen blir bra eller ikke...

Lenke til kommentar

Okei. Tusen takk for mange råd & tips. Gleder meg veldig mye nå!

Regner med å bruke en del penger der ja, i alle fall nå som euroen er så utrolig høy.

Dyreparken må jeg få med meg, og teide om det er finevær:)

Vil også få litt farge når jeg er der nede da, så regner med det blir noe av det også. Har hørt litt rundt og lest litt i forum på internett, der står det at de har faktisk noen motebutikker der nede:) Er nå artig og bare ta en titt, hehe.

 

Vi skal bo på et hotel som heter Noelia Sur, så ut som et bra hotel det.

Er vandt med bulgarske hotel, som egentlig har en høy standard, de fleste. Men dette så virkelig fint ut, i alle fall på www.finn.no:)

 

Ellers leste jeg på zoover.com eller hva det heter, der de klassifiserer hotel osv. Så leste jeg på et hotel som heter "boringuen" eller noe, at de har opplevd at kakkerlakker har kommet gående i leiligheten / terassen. Har noen erfaringer med dette? Fins det mange slike her?:)

Lenke til kommentar
Så leste jeg på et hotel som heter "boringuen" eller noe, at de har opplevd at kakkerlakker har kommet gående i leiligheten / terassen. Har noen erfaringer med dette? Fins det mange slike her?:)

 

Fant døde kakerlakker hver morgen på badet, jeg. ;p

 

nei, oj. på dette hotellet?:S

Lenke til kommentar

Tips: På Tripadvisor og Trivago kan du se flere bilder og sjekke hva andre synes om hotellet ditt, ser ut som at de fleste er strålende fornøyd!

 

Var forresten i Playa de las Americas i påsken i fjor, rundt 16 mars. Fin tur, selv om temperaturen var litt varierende. Noen dager var det nokså overskyet, nok til at det ble kaldt å ligge ved bassenget. Men shorts og t-skjorte gikk fint hele tiden. Vær obs på at det er haug med restauranter med nesten samme meny der nede, ofte med navn i nærheten av "Little Italy" eller liknende, det må jo være en kjede eller noe, så den samme menyen over alt. Det beste måltidet spiste vi på Mamma Rosa, flere hakk bedre enn nestemann, anbefales virkelig! Prisene er også litt brattere, men verdt det.

 

Ellers er en tur til Teide veldig fint å få med seg, vi hadde supert vær og knallgod utsikt. Ta med nok klær, for det er beinkaldt på toppen av heisen. -17 effektive var det når vi var der. Sørg for å dra dit tidlig, for utover dagen blir det lange køer for å komme opp dit.

 

Santa Cruz er også å anbefale om man vil shoppe litt. Merkeklær er ikke spesielt billig, men man finner mye man ikke finner hjemme. Elektronikk er heller ikke billig, selv om mange påstår det. Jeg undersøkte speilreflekskamera-priser i et titalls butikker, og prisene lå faktisk over norsk nettbutikknivå. Dessuten er utvalget nokså stusslig, i hvertfall i Americas (mye gamle modeller osv) Det er også et par ganske store kjøpesenter i sentrum av Santa Cruz hvor man finner masse å bruke penger på. Bussen dit tar du fra sentrum av Los Christianos.

 

God tur! :)

Endret av ThuleAudio
Lenke til kommentar
Tips: På Tripadvisor og Trivago kan du se flere bilder og sjekke hva andre synes om hotellet ditt, ser ut som at de fleste er strålende fornøyd!

 

Var forresten i Playa de las Americas i påsken i fjor, rundt 16 mars. Fin tur, selv om temperaturen var litt varierende. Noen dager var det nokså overskyet, nok til at det ble kaldt å ligge ved bassenget. Men shorts og t-skjorte gikk fint hele tiden. Vær obs på at det er haug med restauranter med nesten samme meny der nede, ofte med navn i nærheten av "Little Italy" eller liknende, det må jo være en kjede eller noe, så den samme menyen over alt. Det beste måltidet spiste vi på Mamma Rosa, flere hakk bedre enn nestemann, anbefales virkelig! Prisene er også litt brattere, men verdt det.

 

Ellers er en tur til Teide veldig fint å få med seg, vi hadde supert vær og knallgod utsikt. Ta med nok klær, for det er beinkaldt på toppen av heisen. -17 effektive var det når vi var der. Sørg for å dra dit tidlig, for utover dagen blir det lange køer for å komme opp dit.

 

Santa Cruz er også å anbefale om man vil shoppe litt. Merkeklær er ikke spesielt billig, men man finner mye man ikke finner hjemme. Elektronikk er heller ikke billig, selv om mange påstår det. Jeg undersøkte speilreflekskamera-priser i et titalls butikker, og prisene lå faktisk over norsk nettbutikknivå. Dessuten er utvalget nokså stusslig, i hvertfall i Americas (mye gamle modeller osv) Det er også et par ganske store kjøpesenter i sentrum av Santa Cruz hvor man finner masse å bruke penger på. Bussen dit tar du fra sentrum av Los Christianos.

 

God tur! :)

 

Okei. Bra, da skal jeg la være å ha mat/drikke osv stående på verandaen eller på bordene inne els. Men det er jo leiligheter, så blir kanskje litt vanskelig, men får prøve:)

 

16 mars i fjor ja, det er nesten likt som jeg reiser det da. Varierende vær funker egentlig bra, fordi noen dager på stranda, også kan man bruke de overskyende dagene til utflukter og shopping, hehe. Har sett en del av byen nå på tv da, Charterfeber, de er jo i Playa de las Americas.

 

Shopping blir det en del av ja, hehe. Vet de har mange merkeklærbutikker å sann, regner med at de er veeldig dyre, hehe. Men det finnes vell noe uten om det også regner jeg med, selv om jeg må innom motebutikkene også:)

 

Takk for svar:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...