Gå til innhold

Valg av RAM (Til Dual DDR på NF7-S) Corsair, TwinMOS, GeIL?

Nobu

Anbefalte innlegg

Jeg holder på å bestemme meg for hva slags RAM jeg skal ha nå.

Noen som vil anbefale meg noe? Er GeIL noe å satse på? Leser egentlig kun bare om TwinMOS og Corsair her!

Valget står mellom: (fra billigst pr 256 mb til dyrest, og kanskje garantert best..?)

- TwinMOS 3200 med Winbond. 2 x 256 MB

- TwinMOS 3700 (!!). 2 x 256 MB (for å komme over 200 MHz med aggressive instillinger, uten å betale 1500-1600 for det. Men er det mulig?) Her er det jo ikke Winbond chips heller.. Even more *shrug* De er billige though 500-600 kr.

- Corsair TWINX512-3200LL (2 identiske CMX256A-3200LL plukket ut til et par)

- Corsair XMS3500. 2 x 256 MB. Her vil det jo være mulig å komme opp til 217 garantert, iflg produsent, men har leste hardware.no-testen, http://www.hardware.no/tester/ram/corsair_xms3500/, og da er det ikke lenger like fristende. Maks en modul ved 217 MHz, og krever fantastisk mye spenning osv osv.

Så...

Wise words, anyone?

(P.S.: Aggressive innstillinger = CAS2 @ 200 MHz i det minste..)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ville gått for en Geil-brikke. De er vel verdens beste nå for tiden?

Har du noen tester du kan linke til eller noe..? Må liksom ha noe å basere kjøpet mitt på. Vurderer Corsair sterkt (den tredje på lista), har jo lest mye bra om de. GeIL og Corsair koster circa like mye, når vi snakker om høykvalitets-utgavene, men må bestilles fra ulike steder (handler hovedkort, cpu og minne samtidig - NF7-S, AMD Barton 2500XP og Corsair/TwinMOS/GeIL...)

Lenke til kommentar

Vel, da har jeg handlekurven fylt hos Komplett.no, med NF7-S v2.0, TwinMOS 3700 (466 MHz, som skal kjøres med så lave timings som mulig, så høyt som mulig MHz-messig) og en Barton 2500 XP +.

Da får jeg bestille meg en swiftech fra microplex og noen vifter i samme slengen.

Lenke til kommentar

En ting jeg lurer på angående den finske testen:

Corsair XMS minnebrikken var PC3200, var den ikke? Mens de to andre var PC3500... Burde ikke det gjøre en stor forskjell? Blir det ikke litt feil å kjøre testene da? Om man da heller hadde kjørt med en PC3500 brikke fra Corsair, hadde den ikke gått forbi Kingston og Geil i de fleste testene?

Bare lurer,,, mine spørsmål kan godt være helt på jordet.. Har ikke så mye peiling.. Men det virker jo litt sånn. Også: PC3200LowLatency versjonen... den kommer kanskje forbi begge to når den er overklokket heftig? ell?..

Nei, er nødt til å bli litt googling av det her ja! Men takker samtidig for svar... Er nødt til å sette med litt mer inn i ram nå... Alltid godt å vite litt... :wink:

Mvh,

Joachim

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...