Nobu Skrevet 16. april 2003 Del Skrevet 16. april 2003 Jeg holder på å bestemme meg for hva slags RAM jeg skal ha nå. Noen som vil anbefale meg noe? Er GeIL noe å satse på? Leser egentlig kun bare om TwinMOS og Corsair her! Valget står mellom: (fra billigst pr 256 mb til dyrest, og kanskje garantert best..?) - TwinMOS 3200 med Winbond. 2 x 256 MB - TwinMOS 3700 (!!). 2 x 256 MB (for å komme over 200 MHz med aggressive instillinger, uten å betale 1500-1600 for det. Men er det mulig?) Her er det jo ikke Winbond chips heller.. Even more *shrug* De er billige though 500-600 kr. - Corsair TWINX512-3200LL (2 identiske CMX256A-3200LL plukket ut til et par) - Corsair XMS3500. 2 x 256 MB. Her vil det jo være mulig å komme opp til 217 garantert, iflg produsent, men har leste hardware.no-testen, http://www.hardware.no/tester/ram/corsair_xms3500/, og da er det ikke lenger like fristende. Maks en modul ved 217 MHz, og krever fantastisk mye spenning osv osv. Så... Wise words, anyone? (P.S.: Aggressive innstillinger = CAS2 @ 200 MHz i det minste..) Lenke til kommentar
AMDguru1 Skrevet 16. april 2003 Del Skrevet 16. april 2003 Ville gått for en Geil-brikke. De er vel verdens beste nå for tiden? Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 16. april 2003 Del Skrevet 16. april 2003 GeIL eller TwinMOS. Jeg personlig ville valgt TwinMOS. Lenke til kommentar
Nobu Skrevet 16. april 2003 Forfatter Del Skrevet 16. april 2003 Ville gått for en Geil-brikke. De er vel verdens beste nå for tiden? Har du noen tester du kan linke til eller noe..? Må liksom ha noe å basere kjøpet mitt på. Vurderer Corsair sterkt (den tredje på lista), har jo lest mye bra om de. GeIL og Corsair koster circa like mye, når vi snakker om høykvalitets-utgavene, men må bestilles fra ulike steder (handler hovedkort, cpu og minne samtidig - NF7-S, AMD Barton 2500XP og Corsair/TwinMOS/GeIL...) Lenke til kommentar
Nobu Skrevet 16. april 2003 Forfatter Del Skrevet 16. april 2003 GeIL eller TwinMOS. Jeg personlig ville valgt TwinMOS. Ja, det står jo liksom mellom ulike typer her da.. TwinMOS - Hvilken type? Lenke til kommentar
candymann Skrevet 16. april 2003 Del Skrevet 16. april 2003 Her er en test med corsair, geil og kingston: http://www3.soneraplaza.fi/pelit/muropaket..._117172,00.html Riktignok på finska men det er sikkert nok med bilder..... Lenke til kommentar
Nobu Skrevet 16. april 2003 Forfatter Del Skrevet 16. april 2003 Her er en test med corsair, geil og kingston: http://www3.soneraplaza.fi/pelit/muropaket..._117172,00.html Riktignok på finska men det er sikkert nok med bilder..... Oisann, ikke helt enkelt (for min del hvertfall) å finne ut hva som kom ut best i test der, gitt. Lenke til kommentar
Nobu Skrevet 16. april 2003 Forfatter Del Skrevet 16. april 2003 Vel, da har jeg handlekurven fylt hos Komplett.no, med NF7-S v2.0, TwinMOS 3700 (466 MHz, som skal kjøres med så lave timings som mulig, så høyt som mulig MHz-messig) og en Barton 2500 XP +. Da får jeg bestille meg en swiftech fra microplex og noen vifter i samme slengen. Lenke til kommentar
The_Lobster Skrevet 16. april 2003 Del Skrevet 16. april 2003 En ting jeg lurer på angående den finske testen: Corsair XMS minnebrikken var PC3200, var den ikke? Mens de to andre var PC3500... Burde ikke det gjøre en stor forskjell? Blir det ikke litt feil å kjøre testene da? Om man da heller hadde kjørt med en PC3500 brikke fra Corsair, hadde den ikke gått forbi Kingston og Geil i de fleste testene? Bare lurer,,, mine spørsmål kan godt være helt på jordet.. Har ikke så mye peiling.. Men det virker jo litt sånn. Også: PC3200LowLatency versjonen... den kommer kanskje forbi begge to når den er overklokket heftig? ell?.. Nei, er nødt til å bli litt googling av det her ja! Men takker samtidig for svar... Er nødt til å sette med litt mer inn i ram nå... Alltid godt å vite litt... :wink: Mvh, Joachim Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 16. april 2003 Del Skrevet 16. april 2003 Jeg har selv 2x corsair xms3200LL og er meget fornøyd, men finner ingen instilling i bios'en min som gjør at jeg kan endre command rate på brikkene.... noen som vet hvordan man gjør dette med ASUS A7N8X deluxe? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå