Gå til innhold

Kun én Windows 7 beta

Anbefalte innlegg

"Release to Manufacturing (RTM)-versjonen blir trolig klar i tredje kvartal" 7 er så godt som ferdig nå allerde. Hvorfor utsette for annet enn å skvise mest kroner ut av Vista?

Vista er ikke den pengemaskinen de ønsker så de gjør nok alt de kan for å få en tidligst mulig lansering. Dvs. W7 er slett ikke ferdig. Mulig de sparer en del tid på å droppe flere beta-runder. Kanskje de klarer å lansere W7 tidlig i 3. kvartal? F.eks i juli?

Tidspresset er et tveegget sverd. De bør for all del unngå å lansere et OS med like mange problemer som Vista hadde ved lanseringen for ganske nøyaktig 2 år siden.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mulig det er bare meg som har oppfattet det, men alltid når det diskuteres Microsoft og Windows, så blir folk så følsomme. Jeg legger bare ikke så mye energi i det som enkelte andre. Hadde jeg hatt store problemer med Vista som stopper meg å gjøre det jeg skal, så hadde jeg brukt WinXP eller kanskje Linux. Jeg snakker ut ifra et perspektiv som hjemme bruker her, og ikke hva bedrifter tenker om saken.

Siden Microsoft mener de ikke trenger å gi ut flere beta versoner av W7, så har de nok en grunn til det. De regner vel med at de bugs som er fortsatt i W7 blir luket bort fra nå og frem til RTM versonen ruller ut. Hvis final versonen viser seg å ha for mange bugs, så kan jo folk bare vente med den til SP1 kommer.

Hvorfor gjøre ting mer vanskelig enn nødvendig? Jeg får vel nevne Linux en gang til da, så blir noen kåte her.

Lenke til kommentar

Grunnen til "én beta" kan være automatisk update, og automatisk feedback. Microsoft kan bare oppdatere flere build av samme beta og rulle den ut gjennom automatisk upadte. Da har de fortløpende nye versjoner/build "nye beta?", som går ut for test og feedback, tenker jeg.

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar
W7 er veldig stabil og fin for å være beta. Jeg har brukt W7 Ultimate 64bit Beta for en stund nå, og alt(bortsett fra par drivere som må fikses/tilpasses av utvikleren) fungerer utmerket. Ingen tegn til ustabilitet eller tull.

Nuvel. Du har vel neppe brukt Windows 7 lengre enn siden den 7. januar da den ble sluppet, og jeg synes ikke at tre og en halv uke er nok tid til å gi en endelig dom. Tro det eller ei, men de fleste Windows-installasjoner er stabile den første måneden. ;)

Jeg har brukt w7 siden rundt oktober, og har akkurat samme erfaringer.

Lenke til kommentar
Finnes det ein wget kommando Win7? Eg hater å åpne IE for å laste ned ein skikkeleg nettleser, alt går liksom til helvete når eg trykker på den blå e'en.

Fyr opp "terminalen", og bruk ftp direkte fra kommandolinjen:

ftp ftp://ftp.mozilla.org/pub/firefox/release...st/win32/en-US/

Husker ikke helt spesifikasjonen for å faktisk hente ned filen, men det finner du ut av. Klarte faktisk en gang å kjøre en Win-installasjon (før jeg byttet til *nix) uten å bruke IE en eneste gang for et par år tilbake. :)

Lenke til kommentar
Fyr opp "terminalen", og bruk ftp direkte fra kommandolinjen:

ftp ftp://ftp.mozilla.org/pub/firefox/release...st/win32/en-US/

Husker ikke helt spesifikasjonen for å faktisk hente ned filen, men det finner du ut av. Klarte faktisk en gang å kjøre en Win-installasjon (før jeg byttet til *nix) uten å bruke IE en eneste gang for et par år tilbake. :)

Kommandoen heter 'get' men den ftp-klienten i Windows er ganske klønete sammenliknet med ncftp osv. (tungvin navigering fordi den mangler command-line completion + du må manuelt fylle inn brukernavn/passord selv om det er public server)

Tror jeg hadde brukt Explorer isteden og skrevet inn ftp://ftp.mozilla.org/pub/firefox/release...st/win32/en-US/ i adressefeltet :)

Endret av Langbein
Lenke til kommentar

W7 er så godt som ferdig, de usle små bugsa som er igjen er ikke noe forhold til hvordan vista var når den kom, de første beta versjonene av W7 var jo mere stabil en vista var når den ble gitt ut . så jeg trur/skjønner ikke hvorfor ikke den kommer til å bli gitt ut tidligerer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...