Gå til innhold

Kræsjet nesten idag. Hvem hadde vikeplikt?

Papirkurven

Anbefalte innlegg

Jeg hadde altså en nesten-ulykke idag.

Da jeg kjørte dama til skolen idag, holdt jeg på å kræsjet med en gammel lærer..

Men jeg var ganske sikker på at det var han som hadde vikeplikt og burde stoppe.

Så jeg må nesten bare vite det :p

Lagde en kjapp tegning på Paint, hvor dere kan se situasjonen:

post-137243-1233560688_thumb.jpg

Jeg er rød og læreren er blå. :p

Dette er ikke en forkjørsvei btw.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja her er det eit klart vikepliktsbrudd av blå bil.

Den einaste moglegheita for at du har vikeplikt i denne situasjonen er om vegen som blå kjøyrte var skilta som forkjørsveg, mao veg mot sør og aust frå krysset var forkjørsveg.

Det er forholdsvis skjeldent at forkjørsvegen går svinger 90 grander, men det hender enkelte plassar.

Du bør derfor sjekke for eventuell skilting i det aktuelle krysset før vi kan seie 100% sikkert at det var blå som skulle ha vika for deg.

Lenke til kommentar

Stemmer det ja, men da står det vikepliktskilt før krysset også da, der du kommer fra. Hvis det ikke er det så har han vikeplikt. Dvs at hvis han følger veien der han kjører+at det er forkjørsvei, dårlig forklart men du vet nok hva jeg snakker om i og med at du har lappen.

Lenke til kommentar

Har gått på skole der i 5 år, å kan ikke huske å ha sett noe vikeplikt skilt. :p

Grunnen til at jeg ble så usikker var at han så helt fly forbannet ut da jeg kom kjørende mot han, da han svinget inn. Ikke bare holdt jeg på å kræsjet i han, men bilen som kom bak skulle til å kjøre forbi han, da jeg svinget til venstre for å ungå han.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...