Gå til innhold

Stikke fra militæret. Hvilke konsekvenser gir det?

petterpann

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nei, det tviler jeg på. Militæret ønsker ikke personer som ikke vil være der, slik vil de iallefall framstå. Han vil få anlagt sak i mot seg og kommer til å må møte i retten. Jeg vet ikke hvordan dette er når han allerede er i militæret, men om han ikke hadde vært inne hadde det blitt sivil sak i mot han.

Lenke til kommentar

Slik situasjonen er i dag ønsker jo faktisk militæret å ta inn folk som IKKE ønsker å være der. Så lenge førstegangstjenesten er en plikt, vil de alltid bli å ta inn soldater som ikke ønsker å være der, men når man pluttselig viser at man er villig til å stikke av så vil de ikke ha folk tilbake? Snodig system.

Lenke til kommentar
Kan man ikke unngå militæret ved å si at man er imot våpenbruk? De kan jo ikke bare tvinge deg?

vi hadde en som var imot våpenbruk i troppen, han var der i ca 3mnd før han kom seg ut i siviltjeneste.

er ikke bare å stikke av heller, i starten av rekrutten får man stort sett ikke lov til å gå ut av vakta.

hvis man vil stikke av må man gjerne over ett høyt gjerde, gjene med piggtråd på toppen og bøyd mot leiren så det er vanskelig å komme seg over innenifra.

uansett så kan du regne med en sivil anmeldelse mot deg og litt på rullebladet.

håper den som gjør det har tenkt godt gjennom livet, som at han aldri skal jobbe for militæret, politiet og lignende jobber.

antagelig kan de bli litt styr med å ha jobb som krever "plettfri vandel" også

Lenke til kommentar

Fattern min nektet militærtjeneste, pga hans menneskesyn. Som pasifist og mye annet fortalte han at han aldri under noen omstendigheter kom til å skyte på noen fordi en mann med fancy hatt og mange medaljer forteller han det.

Han slapp unna, men fikk en eller annen merknad som så vidt jeg har oppfattet det kan gjøre det vanskelig å få noe mer enn et turistvisum i USA.

Når vi først er inne på temaet.. Hvorfor inne i ****** slipper kvinner automatisk militærtjeneste, OG samfunnstjeneste? :realmad:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...