petterpann Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 Hva skjer dersom man stikker fra rekruttskolen fordi man ikke får dimme? Lenke til kommentar
NevroMance Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 Vil tro onkel politi kommer og henter deg inn. Det er en forbrytelse å stikke fra militæret, da du har en plikt til å gjennomføre førstegangstjenesten. Lenke til kommentar
rotiz Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 Spørs hvor lenge du er borte. Er vel over 1-2 uker det begynner å bli 'alvorlig.' Du blir nok henta av politiet, og det blir anlagt sak mot deg. Lenke til kommentar
Bjarnemann Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 Noe i retning nakkeskudd kan jeg tenke meg Straffen er streng, og så vidt jeg vet kan du også få problemer med å komme inn i USA senere i livet 1 Lenke til kommentar
Devil123 Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 Noe i retning nakkeskudd kan jeg tenke meg Straffen er streng, og så vidt jeg vet kan du også få problemer med å komme inn i USA senere i livet jeg hadde aldri gjetta at det var så strengt...hvorfor ikke bare "fake" litt på sesjon?=P Lenke til kommentar
petterpann Skrevet 2. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2009 Kjenner en som vil stikke. Innhenta av politi sier dere, men hva om han ikke stikker hjem? Og la oss si at denne personen blir borte i 3-4 uker? Må personen allikevel gjennomføre militæret dersom han blir tatt? Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 Nei, det tviler jeg på. Militæret ønsker ikke personer som ikke vil være der, slik vil de iallefall framstå. Han vil få anlagt sak i mot seg og kommer til å må møte i retten. Jeg vet ikke hvordan dette er når han allerede er i militæret, men om han ikke hadde vært inne hadde det blitt sivil sak i mot han. Lenke til kommentar
petterpann Skrevet 2. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2009 Slik situasjonen er i dag ønsker jo faktisk militæret å ta inn folk som IKKE ønsker å være der. Så lenge førstegangstjenesten er en plikt, vil de alltid bli å ta inn soldater som ikke ønsker å være der, men når man pluttselig viser at man er villig til å stikke av så vil de ikke ha folk tilbake? Snodig system. Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 Hvor i all verden har du det fra Hr. Pann? Såvidt jeg vet er situasjonen HELT motsatt av det du beskriver. Lenke til kommentar
Snowballen Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 Vil tro han blir tatt for desertering i fredstid eller noe sånt og stilt for krigsrett? Og siden han er i militæret er det vell MP som (sikkert i med hjelp fra politiet) vil ta ham. Tviler på at det er verdt det, men nå synser jeg bare. Lenke til kommentar
petterpann Skrevet 2. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2009 Han er jo klar over at det blir konsekvenser, men han sier han er villig til å holde seg unna i så lang tid at han ikke må avtjene førstegangstjenesten, også tar han det som måtte havne på rullebladet og en eventuell tilleggsstraff. Lenke til kommentar
Igniztion Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 I følge Kampanjen mot Verneplikt får man 14-30 dager ubetinget fengsel for å utebli fra tjeneste i mer enn 7 dager. (kilde) Lenke til kommentar
Panny60 Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 Kan man ikke unngå militæret ved å si at man er imot våpenbruk? De kan jo ikke bare tvinge deg? Lenke til kommentar
petterpann Skrevet 2. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2009 Sant, men da vanker det siviltjeneste. Lenke til kommentar
Panny60 Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 Og siviltjeneste vil si barnehage? Lenke til kommentar
aklla Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 Kan man ikke unngå militæret ved å si at man er imot våpenbruk? De kan jo ikke bare tvinge deg? vi hadde en som var imot våpenbruk i troppen, han var der i ca 3mnd før han kom seg ut i siviltjeneste. er ikke bare å stikke av heller, i starten av rekrutten får man stort sett ikke lov til å gå ut av vakta. hvis man vil stikke av må man gjerne over ett høyt gjerde, gjene med piggtråd på toppen og bøyd mot leiren så det er vanskelig å komme seg over innenifra. uansett så kan du regne med en sivil anmeldelse mot deg og litt på rullebladet. håper den som gjør det har tenkt godt gjennom livet, som at han aldri skal jobbe for militæret, politiet og lignende jobber. antagelig kan de bli litt styr med å ha jobb som krever "plettfri vandel" også Lenke til kommentar
Astralnoise Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 Husk at alle data om deg lagres på sesjon, så om du forteller at du er psyko fyr som ikke må få ta i våpen, så... Bør du ikke søke jobb i et departement senere i livet. Lenke til kommentar
Bjarnemann Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 Fattern min nektet militærtjeneste, pga hans menneskesyn. Som pasifist og mye annet fortalte han at han aldri under noen omstendigheter kom til å skyte på noen fordi en mann med fancy hatt og mange medaljer forteller han det. Han slapp unna, men fikk en eller annen merknad som så vidt jeg har oppfattet det kan gjøre det vanskelig å få noe mer enn et turistvisum i USA. Når vi først er inne på temaet.. Hvorfor inne i ****** slipper kvinner automatisk militærtjeneste, OG samfunnstjeneste? Lenke til kommentar
Astralnoise Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 Fordi feminister er hyklere. De ønsker total likestilling, med unntak av ting de taper på. Lenke til kommentar
Amberlamps Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 Fordi feminister er hyklere.De ønsker total likestilling, med unntak av ting de taper på. Som jeg ville sagt det selv! :!: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå