MysticoN Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 (endret) Har letet litt i sticky, men fant ikke noe. Kan hende at det er noe der jeg har oversett er relativt seint. Men skal kjøpe meg en Pc på dell og der har jeg valget mellom: Ekte Windows Vista Home Premium SP 1 (Norsk) Genuie Windows Vista Home Premium SP 1 (64b) (Norsk) Begge koster det samme og jeg skal innrømme at "ekte" hørest bedre ut en Genuie, men vil no ha 64b da, for pc'en kommer med 4Gb ram. Begge er norsk, men jeg foretrekker mye mer windows på Engelsk. Er det en lett måte å forandre språl i windows (aldri prøvd det og kjeder meg på jobb, så kan ikke "lete" selv). kan jeg bruke denne windows nøkkelen/cd'en på min andre pc også? Endret 2. februar 2009 av MysticoN Lenke til kommentar
Keystone Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 Begge koster det samme og jeg skal innrømme at "ekte" hørest bedre ut en Genuie, men vil no ha 64b da, for pc'en kommer med 4Gb ram. Dersom du foretrekker engelsk fremfor norsk, så vet du sikkert at "genuine" betyr "ekte". Med andre ord er det nok nettopp 64bit som er forskjellen på de to versjonene. Lenke til kommentar
MysticoN Skrevet 2. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2009 Så det er overhode ingen forskjell på de uten at føsrte over et på et annet språk og 32/64b? Lenke til kommentar
Keystone Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 Så det er overhode ingen forskjell på de uten at føsrte over et på et annet språk og 32/64b? Jeg kan jo ikke svare for Dell, men ut i fra beskrivelsen din så virker det jo som om at de har oversatt genuine i den ene produktbeskrivelsen uten å ha gjort det i den andre. Så ja, jeg ville gått ut i fra at det er 32 og 64 bit som er forskjellen her. Lenke til kommentar
p@ge Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 1) Begge er norsk, men jeg foretrekker mye mer windows på Engelsk. Er det en lett måte å forandre språl i windows 2) kan jeg bruke denne windows nøkkelen/cd'en på min andre pc også? svar på 1) da burde du går for ultimate, da kan du laste ned ekstra språkpakker. svar på 2) lisensen er en OEM, den gjelder bare for den pc den er innstallert på. lykke til Lenke til kommentar
MysticoN Skrevet 2. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2009 1) Begge er norsk, men jeg foretrekker mye mer windows på Engelsk. Er det en lett måte å forandre språl i windows 2) kan jeg bruke denne windows nøkkelen/cd'en på min andre pc også? svar på 1) da burde du går for ultimate, da kan du laste ned ekstra språkpakker. svar på 2) lisensen er en OEM, den gjelder bare for den pc den er innstallert på. lykke til gah.. likte ikke svaret på spm 2:/ men gjelder et for begge lisensene (altså den ekte og genuie? ) så ikke mulighet til å forandre til engelsk på vista home premium? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå