Jann - Ove Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 Går det ann å fjerne halfopen-begresningen på tcp-tilkoblinger? På xp er slikt enkelt med f.eks lvlord sin patch, men er det mulig på 64bits vista? Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 Ja... men det er en smule kompisert og risky. Google... jeg fant det selv, og etter et par-3 blåskjermer gadd jeg ikke mer. Lenke til kommentar
Timster Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 Hva er fordelen med å gjøre dette? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 Hva er fordelen med å gjøre dette? Man får dårligere P2P program ytelse med limiten. Står litt bedre forklart her http://brianandrew.wordpress.com/2008/11/2...n-xp-and-vista/ (også med løsning for Vista X64) Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 dårligere og dårligere.... Er jo først tilkoblingen opprettet så er det jo greit. Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 2. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2009 Uten denne begrensningen så får jeg fort hundrevis av tilkoblinger i torrentprogrammer. Uten denne begrensningen så slipper jeg at nettleseren går grisetregt under torrentbruk, ja det er tilogmed merkbart ellers og. Om det tar 1min eller 10min å opprette 100 tilkoblinger for å få full fart så utgjør det faktisk mye på små filer på en 10mbit linje. Nettlesing går faktisk kjappere om jeg gidder å sette opp en proxy via putty, men det er bare stress. Savner nettverksstacken og kde4, men windows har spillene så linux orker jeg ikke styre med akkurat nå. Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 Jeg flytta heavy torrentnedlasting til filserveren min (windows 2008) pga dette. Men ser ut som patching av tcpip.sys i vista har kommet seg en del siden jeg testa det! Det var en HELT annen prosedyre tidligere. Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 2. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2009 Fant noen automatiske greier som fikk maskinen til å låse seg etter 5 min konsekvent. Nei, får se om jeg heller setter opp en proxy. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå