kas_ Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 Hei. holder på å lage en timeliste, men trenger litt hjelp. Jeg vil gjerne taste inn klokkeslettet jeg begynte på vakt, samt da jeg går hjem fra vakt, og ved hjelp av det finne ut hvor mange timer jeg har jobbet. F.eks A)inn kl.17:30, B)ut kl.19:00, C)er lik 1,5 timer Jek skjønner ikke helt ossen man gjør dette siden vi snakker i 60 deler og ikke i 100 deler. Takker på forhånd for hjelpen Mvh kas Lenke til kommentar
Harald Staff Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 (endret) =(B1-A1)*24 formatter som desimaltall. Standard formel for dette er egentlig =(B1-A1+(B1<A1))*24 den tillater at du går hjem etter midnatt. HTH. Beste hilsen Harald Endret 2. februar 2009 av Harald Staff 1 Lenke til kommentar
kas_ Skrevet 2. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2009 Tusen takk for hjelpen Harald. Dette fungerte perfekt!! Lenke til kommentar
Harald Staff Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 Bare hyggelig det. Hvis du eller noen skulle lure på *24, så er det fordi 1 er et døgn i de aller fleste datasystemer og -programmer. Idag+1 = imorgen. Dermed blir en time 1/24. Beste hilsen Harald Lenke til kommentar
lina Skrevet 31. mars 2015 Del Skrevet 31. mars 2015 Takk! Brukte dette eksempel i dag! Veldig bra forklart! Har du tips på hvordan lage enkle makro? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå