Evil-Duck Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 Heisann , jeg skal neste uke gå gjennom en opprasjon som jeg har fått beskjed om at jeg skal ta under såkalt spinal bedøvelse/ryggmargsbedøvelse . Det jeg er skeptisk til er det at jeg lider av bløder og leser dette i pasienthåndboka Komplikasjoner ved spinalbedøvelse Blodansamling (hematom) i ryggmargskanalen kan en sjelden gang oppstå, men er først og fremst aktuelt hos pasienter med uttalt blødningstendens - og slike pasienter skal ikke ha spinalbedøvelse. og jeg lider jo av Von Willebrands sykdom , altså jeg er bløder , jeg konfronterte legen med dette , og han mente dette bare var tull at det skulle bli noen koplikasjoner av den grunn. Men jeg stoler rett og slett ikke helt på denne legen , noen som har noen inspill rundt dette ? takker for svar Lenke til kommentar
Anterialis Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 Jeg har også blitt fortalt at man skal være forsiktig om man har høy INR (blodet levrer seg ikke like godt/dårlig koagulasjonsegenskaper). Jeg vil også si at jeg ikke på noen måte er faglig dyktig nok til å si så mye om dette. Du kan forøvrig lese denne artikkelen, som forteller noe om dette. Lenke til kommentar
Mynotir Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 Si at du ikke skal ha den bedøvelsen, og så enkelt er det. Det er som oftest mulig å få en annen bedøvelse. Hvis det står i pasienthåndboka bør det være riktig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå