Itw Skrevet 2. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 2. februar 2009 (endret) Ja er jo da ett bildet som spakene er dratt hardt i, antagelig alt for hardt. Men det fikk fram skyene nesten som flammer og det var litt kult. Så hva synes folket? Er satt sammen av 4bilder Er litt usikker på om den lille delen av selve tromsø på høyresiden er verdt og ha med? Endret 2. februar 2009 av Itw Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 2. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 2. februar 2009 Flott himmel, ikke bare fargene, men jeg liker linjene som peker innover mot der sola sannsynligvis er. Men om du skal klippe vekk Tromsø? Ja, selv om jeg er ganske lokalkjent, har jeg problemer med å finne Tromsø, i alle fall i denne oppløsningen selv når du sier at den er til høyre. Det gjør ikke noe byen (eller nordenden av Tromsøya?) er med, men dersom jeg har rett i at bildet er tatt fra et sted langt nord på Kvaløya eller fra Ringvassøya og viser fastlandet nord for Tromsøer kanskje panorama langs Grøtsundet en like god tittel? Det slår meg også at jeg en eller annen dag i det siste har gått glipp av en flott anledning til å ta et bilde av noenlunde samme himmel fra Storelva litt lenger sør med Tromsøya og Tromsdalstind fra sin peneste side bakom sentralt i bildet. Når var sette tatt, dato og klokkeslett sånn ca? Lenke til kommentar
Itw Skrevet 2. februar 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 2. februar 2009 Ja er nok vanskelig og finne tromsø der, men helt til høyre er øya. Det jeg tenker mest om og fjerne den delen, er at det som får mest oppmerksomhet er til venstre i bildet. Dør liksom litt ut mot høyre.. Ja navnet er mest av at jeg ikke er så lokalkjent. Bildet er tatt i fra lauvollsgrunnen, da jeg har tilbringt noen dager der og montert opp en ny lykt der. Bildet er tatt 24januar kl 09:21 Lenke til kommentar
HrSteen Skrevet 2. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 2. februar 2009 Dramatisk bilde, ett av de bedre jeg har sett her inne av denne typen. Skulle gjerne ha sett det litt større. Mulig høyresiden kunne ha vært kuttet noe. Lenke til kommentar
Itw Skrevet 2. februar 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 2. februar 2009 Større ja... Var jo de reglene.. Ja er som sagt veldig usikker på den høyresiden... Lenke til kommentar
bjornast Skrevet 2. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 2. februar 2009 Selv om du har dratt hardt i spakene, så er det jo himmelen her som er hele motivet. At du har med Tromsø i tittelen skjønner jeg fint lite av, for jeg hadde aldri visst at Tromsø opptar noen piksler på dette bildet hvis ikke. Jeg er litt usikker på den tynne stripa med hav, om den ikke egentlig burde vært litt større... Lenke til kommentar
Larsenio Skrevet 2. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 2. februar 2009 Som de andre, har jeg problemer med å skjønne forsvaring av tittelen. Når det er sagt, må jeg si at jeg syns motivet er vanvittig fint! Nydelig himmel, riktig å lage panorama av disse bildene, og syns ikke du har dratt så myyyye for hardt i spakene.. Noe må man da kunne justere Meget bra. Lenke til kommentar
Itw Skrevet 2. februar 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 2. februar 2009 Tja som sagt tittel er mest av ikke godt kjent så, siden man har nordenden av tromsø øya helt til høyre i bildet så Klarer faktisk akkurat skimte brua, i min full størelse.. Er litt tynn, men om noen vet hva det heter der, skal jeg edre tittel:) Eller får vell finne fram gule sider og kart... Er bra dere syntes at jeg ikke har dratt for hardt i spaka, var det jeg var litt redd for, og ikke så mye tittel:) Originalen er skikkelig tam nå i forhold til så... Lenke til kommentar
vimsejenta Skrevet 2. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 2. februar 2009 Syns det var et bilde som kledde å bli dradd litt ekstra i spakene. Kunne kanskje vært litt mer sjø, i og med at det er fine farger i vannet og. Ellers et stilig bilde synes jeg Lenke til kommentar
Kjetil.. Skrevet 2. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 2. februar 2009 Veldig kult bilde... er fra tromsø selv. Er det ishavskatedralen man skimter ovenfor tromsøya? ps: er det HDR? Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 2. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 2. februar 2009 Utrolig tøft bilde, har du det i større også? Lenke til kommentar
Rodswinger Skrevet 2. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 2. februar 2009 Slenger meg på de andre her,det er greit å dra i spakene når du har en intensjon med det,og resultatet er jo et herlig fargesprak.Er også enig med de som kunne ønske litt mer sjø,kanskje det hadde gjort seg med litt mer forgrunn. Lenke til kommentar
Itw Skrevet 2. februar 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 2. februar 2009 (endret) Ja skulle selv også ønske det var mere sjø, men da jeg tok bildene, var jeg så opphengt av himmelen så da bildet blei sydd sammen, var jeg nødt og kutte slik. Er faktisk ikke HDR er en blanding av forskjellige teknikker. Har for det meste bare dratt i spakene og prøvd meg litt fram. Har brukt både PS og Lightroom. Bilde i full size: http://www.isak-photo.com/bilde/panorama.jpg Er gøy og høre at bildet faller i smak da. Særlig siden jeg egentlig var veldig fornøyd med originalen, men i dag er den skikkelig tam og kjedelig.. Originalen Endret 2. februar 2009 av Itw Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå