JKJK Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 (endret) Hei. Jeg begynner fra starten. Har kjørt Vista Mediacenter (ultimate x64) siden i sommer og er sånn passe fornøyd. På fredag monterte jeg inn en ekstra harddisk, og flyttet musikksamlinga mi fra D:\ til H:\ (den nye disken). Jeg fjerna så d:\ fra watched folders i library settings på media centeret, og la til d:\ og d:0.D (som er navnet på mappa jeg har diverse film osv i) i watched folders igjen. Den nye disken kom opp og fungerte fint. Men den gamle, som har funket før, dukker ikke opp i my videos mappa! MEN den dukker opp i library i windows media player (som media center henter info fra). Som sagt så dukker ikke mappa eller disken (hjelper ikke hva jeg legger til) i my videos oversikten, men alle andre disker/mapper/nettverkstasjoner er der. Jeg har testet/sjekket følgende: - Prøvd å lagt til disken/mappa på nytt - Slettet hele library fra windows media player - Slettet library databasen med tilhørende filer (og mapper) fra %appdata%\local\microsoft\mediaplayer og i tillegg til å fjerne alt fra monitored folders i media player, for så å legge til alt på nytt i mediacenter. - Det samme, og BARE legge til problemdisken/mappa i media center. - Sjekket NTFS-rettigheter Det eneste jeg kan se som er forskjell på de to diskene er at D:\ er active partition, men det skal jo ikke ha noe å si. Og i tillegg har den jo vært det hele tiden, og funket før! Har vært borti en del problemer med libraries og metatagproblemer med vista media center, og håper INDERLIG at det er forbedret i Win7/WMP12! Jeg går snart på veggen. Noen som har peiling? Endret 2. februar 2009 av JKJK Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 2. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2009 Oppdaget plutselig at det var et par nettverkstasjoner som manglet også. Sjekka litt i wmpfolders.wmdb fila, og fant ut at D-disken var flagget som: Dirty="-1" og New="-1" imotsettning til de andre. Prøvde å endre denne valuen til "0" som det står på de andre, uten hell. Sitter nå og prøver å kjøre tilbake hele media player mappa i %appdata%/local med "previous verisons" for å se om det hjelper, men den henger på de siste 11,5 MB'ene, så det ser ut til å ta en evighet. Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 2. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2009 (endret) Godt over halve windows hang til slutt, så tok en svensk en. Etterpå var d:\ tilbake men en annen disk (nettverksstasjon) manglet. Jeg begynner å lure på om det er en limit på 12/15 folders man kan ha i biblioteket. Er det noen som kan bekrefte dette? Forbaska drit. Thegreenbutton forumet har tekniske problemer, så får ikke spurt der heller Endret 2. februar 2009 av JKJK Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 2. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2009 (endret) HEY!!! Etter å ha kjørt full scan med windows mediaplayer på nytt for ØRTENDE gang etter å ha kjørt tilbake tidligere nevnte mappe med previous verisons, dukket plutselig (tilsynelatende) alle mappene opp (tror jeg... har ikke helt oversikt over hvor mange disker jeg har). Har ikke den FJERNESTE anelse hvorfor! Men så lenge det funker så er jeg fornøyd. Fant også en annen mulig nødløsning hvis det skulle skjære seg... Legge til bare EN mappe i library der jeg assigner hver partisjon en NTFS mappe. Mediacenteret leste i alle fall det fint. Det burde virkelig ha fulgt med alvorligere advarsler på vista media center og media player: Advarsel: Denne mediacenterprogramvaren er ikke gjennomtestet og kan LETT gi deg hjerteinnfarkt Edit: Men nå er selvfølgelig alle mp3'ene dobbelt og trippelt opp.... og måten å fikse det på er å resette hele library dritn på nytt igjen. Vell... DET frister IKKE akurat nå. Endret 2. februar 2009 av JKJK Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 2. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2009 ...og DER datt det ut en nettverkstasjon Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå