Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

about:blank

Anbefalte innlegg

about:blank

hva brukes denne til?

(vet at det kommer opp en blank side da, men hva er vitsen med den?)

finnes det flere about:(hvasomhelstutenomblank) ?

kort sagt, er det noen som vet litt mer om denne (for alt jeg vet) unyttige funksjonen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
unyttig?

la være å svare dersom du bare skal spamme slik.

ikke helt unyttig da. hvis du ønsker å ha en tom startside så er jo det about:blank. jeg foretrekker about:blank som startside pga da slipper jeg å komme inn på den samme websida hver gang jeg bruker IE.

Lenke til kommentar
unyttig?

la være å svare dersom du bare skal spamme slik.

hda: 0.14 av innlegg pr. dag

fondus: 10.42 av innlegg pr. dag

:wink:

Vakker quoting du.

Men hva var meningen med å vise meldingsnittet våres egentlig? Prøver du å få frem at jeg er mer aktiv enn deg? Hvis du prøver å få frem det, trenger du ikke bruke mer energi på det pga at såpass greier jeg faktisk å tolke selv.

Lenke til kommentar

about:blank er så absolutt ikke unyttig. Bruker den selv. Bare tull å sette hjemmesiden til en eller annen side hvis man sjelden er på samme sider. Spesielt er dette nyttig hvis man har ISDN så man slipper at maskinen bruker CPU kraft på å hente en side mens man helst bare vil skrive inn en side URL feltet eller få ned drop down menyen for å velge side. Ofte må man vente til siden er hentet før man kan gjøre dette (URL feltet erstattes ofte med hjemmesideadressen først en stund etter at Explorer er åpnet. Har man da begynt å skrive ny adresse der, må man skrive den inn på nytt... Jeg har 2mbit ADSL men jeg er litt utålmodig og vil helst ha muligheten til å velge side med en gang).

Lenke til kommentar
To ting: 1. At man har ISDN har ingenting med at CPU-en brukes å gjøre.

Nei, men har man ISDN så vil det ta litt tid før man får "respons" og dermed litt tid før hjemmesidens adresse fylles ut i URL feltet til webleseren. Det betyr at det tar litt tid før man kan velge ønsket side om man vil på en annen side enn den som er satt som startside.

2. Skift til Opera :wink:

Og hvis man ikke vil bruke Opera da? Jeg prøvde å bruke kun Opera ett par ukers tid en gang, men følte meg aldri hjemme med det. Etter ett par uker til avinstallerte jeg det da jeg merket at jeg alltid heller valgte Explorer foran Opera. Smaken er som baken.

Lenke til kommentar

Vakker quoting du.

Men hva var meningen med å vise meldingsnittet våres egentlig? Prøver du å få frem at jeg er mer aktiv enn deg? Hvis du prøver å få frem det, trenger du ikke bruke mer energi på det pga at såpass greier jeg faktisk å tolke selv.

"meningen"? "få frem"? Burde det herske noen tvil om hva jeg "prøver å få frem"?

Dersom du behersker en såpass krevende kognitiv prosess som (X/n)>(Y/n) burde en forvente at denne "prosessen" fant sted før en åpner sin munn...

Lenke til kommentar
To ting: 1. At man har ISDN har ingenting med at CPU-en brukes å gjøre.

Nei, men har man ISDN så vil det ta litt tid før man får "respons" og dermed litt tid før hjemmesidens adresse fylles ut i URL feltet til webleseren. Det betyr at det tar litt tid før man kan velge ønsket side om man vil på en annen side enn den som er satt som startside.

Det har enda ingen ting med CPU å gjøre...

2. Skift til Opera :wink:

Og hvis man ikke vil bruke Opera da? Jeg prøvde å bruke kun Opera ett par ukers tid en gang, men følte meg aldri hjemme med det. Etter ett par uker til avinstallerte jeg det da jeg merket at jeg alltid heller valgte Explorer foran Opera. Smaken er som baken.

Den nye Opera (v7.10 på engelsk eller 7.03 på norsk) har både oppdatert utseende og funksjoner en del.

Ja, jeg innrømmer det, det er min første dag med denne web-leseren som standard i dag og det er vanskelig å finne riktig knapp i starten. Allikevel kan man stille inn på så mye mer enn på Internet Exploder, og når man venner seg til det er Opera bedre enn xplõderen.

Lenke til kommentar

Den  16 Apr 2003 21:58, skrev Afseth:

about:blank er så absolutt ikke unyttig. Bruker den selv. Bare tull å sette hjemmesiden til en eller annen side hvis man sjelden er på samme sider. Spesielt er dette nyttig hvis man har ISDN så man slipper at maskinen bruker CPU kraft på å hente en side mens man helst bare vil skrive inn en side URL feltet eller få ned drop down menyen for å velge side. Ofte må man vente til siden er hentet før man kan gjøre dette (URL feltet erstattes ofte med hjemmesideadressen først en stund etter at Explorer er åpnet. Har man da begynt å skrive ny adresse der, må man skrive den inn på nytt... Jeg har 2mbit ADSL men jeg er litt utålmodig og vil helst ha muligheten til å velge side med en gang).

Den 16 Apr 2003 22:08, skrev Afseth:

Det er bare å trykke på stopp-knappen, så slipper man den "bug'en" som gjør at url-feltet erstattes av startside-adressen etter siden er ferdig lastet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...