Laserbeam Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 (endret) Maskinvare: Hovedkort: ALiveSATA2GLAN Prossesor: AMD Athlon 64 X2 6400+ Minne: 2GiB DDR2 (533, 677) Skjermkort: NVIDIA GeForce 8600 GT 512 MiB Lydkort: Creative Sound Blaster X-Fi Xtreme Gamer Fatal1ty Pro PSU: 650W (Husker ikke hvilket merke) OS: Windows XP Home Edition 32 Bit Alle driverne er fullt oppdatert. Jeg har den nyeste DirectX'n. Jeg har også 2 IDE hardisker og 1 IDE DvD-ROM. Etter en stund som PC'n har stått på så fryser den, enkelte ganger så får jeg opp en melding om at skjermdriveren har sluttet å virke. Jeg har prøvd å avinstallere den gamle, installere en eldre driver, og en beta driver. PC'n fryser ikke hvis jeg skrur av skjermen. Jeg fikk LCD-skjerm til jul, og jeg må legge til at PC'n frøys mye mindre da enn når jeg hadde en gammel CRT-skjerm. Endret 19. februar 2009 av Gnålern Lenke til kommentar
mistabeen Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 Virker som du har et problem med strømstyringen. Sjekk om skjermsparer er på og om pcen er satt til å skru av monitoren etter en stund. Lenke til kommentar
Laserbeam Skrevet 2. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2009 (endret) Skjermsparer er på ja, og PC'n er satt til å skru av monitoren etter en stund. Endret 2. februar 2009 av Gnålern Lenke til kommentar
Laserbeam Skrevet 4. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2009 Jeg skrudde av skjermsparen, og valgte at skjerm ikke skulle skru seg av etter en stund, var det riktig gjort? Jeg så også i RivaTuner at vifta bare kjørte på 27% så jeg satte den opp til 100%, det hjalp heller ikke. Jeg har ikke overklokka skjermkortet, instillingene i RivaTuner står der hvor de har vært siden jeg installerte det. Lenke til kommentar
Laserbeam Skrevet 4. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2009 (endret) Jeg snuste litt imellom Hendelseslista og C:\Windows\Minidump. I Windows mappa så fant jeg 6 filer. Og i hendelseslista så fant jeg dette: Det virker på for meg at det er noe galt med skjermdriveren, så jeg laster ned ny nå. EDIT: Hjalp lite med ny driver, nå fryser den bare rett etter at jeg har logget inn på Windows EDIT2: Fikk nå bluescreen, og har bilde av den: Endret 4. februar 2009 av Gnålern Lenke til kommentar
Laserbeam Skrevet 5. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2009 Problemet er løst, bare satte instillingene i BIOS til default, og jeg tørka støv fra CPU og GPU vifta (for sikkerhetsskyld). Lenke til kommentar
Laserbeam Skrevet 8. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2009 OPPDATERING: Etter noen dager så frøys maskinen igjen, bare en svart skjerm kom og ikke noe bluescreen og ingen dump filer heller, jeg mistenkte da at det var en minne feil, jeg prøvde med bare den ene RAM-brikka, frøys ikke, den andre i samme slot, frøys heller ikke. Begge to (bytta standard slot på den ene), frøys ikke. Så det er nok da en RAM slot som har ryket. Lenke til kommentar
Laserbeam Skrevet 19. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2009 Ny oppdatering: Maskinen min fryser fortsatt, men nå kan det ta alt fra 5 minutter til 5 timer, men den fryser ikke ofte. Så hvordan kan jeg fikse strømstyringa? Lenke til kommentar
Laserbeam Skrevet 21. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2009 Virkelig ingen som veit hvordan jeg kan få fiksa strømstyringa? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå