pumaen Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 Stoltenberg mener at denne debatten er over, og at det er greit å kompromisse bort ytringsfriheter til Senterpartiet. http://www1.nrk.no/nett-tv/nyheter/spill/verdi/89322 Vil dette medføre at det nå blir strengere regler for religionsdiskusjoner på forumet? Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 Vi må forholde oss til norsk lov. Vi får nå først se hvordan det går med dette lovforslaget. Går det gjennom må ansvarlig redaktør gjøre en vurdering. Det er alt jeg kan si om det på det nåværende tidspunkt. Frykter man innskrenking av ytringsfriheten så får man bare tenke seg ekstra godt om når man avgir stemme. Lenke til kommentar
pumaen Skrevet 2. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2009 Det er forståelig at dere må følge norsk lov. For meg vil denne saken - dersom den enda lever - bli den viktigste i valgkampen. Siden SV og AP gjør knefall for SP, må det vel bli V, som er det mest sekulære partiet blant de borgerlige. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 Det er vanskelig å si noe om denne saken enda siden det ikke er formulert en lovparagraf. Men en innskrenking av ytringsfriheten er det helt klart. Også innad i FN har land der religionskritikk straffes svært strengt fått et overtak. Slik at det også kan komme føringer fra FN også. Selvsagt er dette skremmende. Som fremtidig jurist synes jeg det er skremmende hvor enkelt det er å innskrenke ytringsfriheten på denne måten. Men dette var off- topiv av meg. Lenke til kommentar
pumaen Skrevet 2. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2009 Måtte alle fremtidens jurister mene det samme som deg! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg