ahcnilfc Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 Hei. Militæret nærmer seg nå, og jeg begynner å tenke hvordan det blir å tjene for fedrelandet. Jeg skal mest sannsynlig i Hæren, hvis de tar hensyn til mine valg på sesjon da. Og lurer på følgende: Er rekruttskolen på Madla for luft og sjøforsvaret? Hvordan er det med rekruttskole for de i Hæren da? Er de på de forskjellige leirene(utpostene, e.l) slik at panser bt har en rekruttskole, mens ingeniør bt har en annen? Takker for svar. Lenke til kommentar
snillekim Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 http://www.mil.no/felles/vpv/start/fgt/rek...rticleID=143428 Du finner info der. Lenke til kommentar
Lyngfisk Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 Hei. Militæret nærmer seg nå, og jeg begynner å tenke hvordan det blir å tjene for fedrelandet. Jeg skal mest sannsynlig i Hæren, hvis de tar hensyn til mine valg på sesjon da. Og lurer på følgende: Er rekruttskolen på Madla for luft og sjøforsvaret? Hvordan er det med rekruttskole for de i Hæren da? Er de på de forskjellige leirene(utpostene, e.l) slik at panser bt har en rekruttskole, mens ingeniør bt har en annen? Takker for svar. Madla er for sjø og luft ja. I Hæren fullfører man rekruttperioden i den avdelingen man skal tjenestegjøre i. Hvis man skal tjenestegjøre i Panserbataljonen på Setermoen, vil man også ha rekruttperioden på samme sted. Hæren har altså ikke de tradisjonelle rekruttskolene som ligger på en annen plass. Det finnes riktignok noen unntak. Noen avdelinger har f.eks. ikke plass til alle som er ferdig med rekrutten, så da kan man bli plassert i andre avdelinger. Lenke til kommentar
snillekim Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 Luftforsvaret har også flere enn en rekruttskole. Trådstarter finner mer info også på nettsiden jeg linket til. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 De har vel hele to rekruttskoler. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå