Geek9999999999 Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 Hei, har til nå hatt 2-3 pc'er opp igjennom åra, som jeg har kjøpt ferdiglaget(elkjøp osv..). Pc'en jeg har nå begynner å bli litt "rusten", så jeg tenkte jeg skulle bygge en ny pc fra scratch. Har et budsjett på max 11-12k og trenger derfor hjelp av dere til å sette sammen noe som jeg kan ha til Gaming og annet "hardcore" bruk. Det er første gang jeg prøver å bygge en pc så er ikke helt konge på navnet til alle disse kortene jeg trenger Noen speccs som jeg trenger - Skjermkortet burde dra alle spill og ha mulighet for å koble til 2 skjermer. - Hovedkort som støtter 8-16 gb ram? - En syk bra prosessor (kom gjerne med flere forslag) - Veldig bra kjøling til pc'en, krav om veldig stille vifter og sånt slik at pc'en ikke høres ut som om et fly skal ta av. - Raske hardisker (1TB internt) - Og sist men ikke minst et knall lydkort for gaming Takk til de som vil komme med forslag Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=91327 Lenke til kommentar
Geek9999999999 Skrevet 2. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2009 (endret) Takk for at du tok deg tid til å sette sammen dette! Men før jeg går til kjøp av deler.. Er det integrert lydkort og nettverkskort på selve hovedkortet? + Går alt dette veldig støyfritt? Endret 2. februar 2009 av basit89 Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 nettverk og lyd er det på alt... men stille kan jeg ikke love, da det avhenger av for mange faktorer... Lenke til kommentar
Geek9999999999 Skrevet 2. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2009 Hehe, helt stille trenger det ikke være, men ikke plagsomt høyt. Hvilke faktorer tenker du på? Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 vel... blir vel slikt som om den blir satt på et støvete og varmt sted, satt på et underlag som kan gi vibrasjoner og slikt... men viftestøy blir det litt av uansett... men den går da veldig sjeldent over lyden på høyttalerne/headsett når man bruker såpass med datakraft at maskinen vil bli varm.. sånn som ved feks spilling Lenke til kommentar
Geek9999999999 Skrevet 4. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2009 (endret) Før jeg går til bestilling er det en ting til jeg må forsikre meg om. Passer Asus P6T Deluxe -og Gainward GeForce GTX 285 kortet i NZXT Tempest Gaming Chassis? Takk for all hjelp Endret 4. februar 2009 av basit89 Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 ja de skal passe... p6t er standard atx og 285 er et par cm lengre men de skal absolutt gå Lenke til kommentar
eSuba Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 lydkort er nok ikke nødvendig med dette oppsettet , det er såpass bra hk at du ikke trenger det men ellers ser det bra ut. kanskje du burde gå til 4870x2 ? er billigere enn gtx 285 Lenke til kommentar
eSuba Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 Denne er litt billigere og bedre Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 Denne er litt billigere og bedre billigere? ja... bedre? nei... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå