Gjest medlem-98070 Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 Har en HP laptop som jegn ettopp installerte Windows XP pro på. Rett etter installasjonen så har den ikke noe av drivere, helt fukka oppløsning etc. Når jeg trykker på internettikonet på menylinja så er det iikke noe Trådløs nettverstilkobling der. Når jeg leter etter alternativer for å komme på nett så ser det ut som at det kun er for modem. Så regner med at jeg trenger en "oppdatering" Jeg satte inn windows xp service pack 2, og da dukket det opp noen flere ikoner (brannmur etc), men er fortsatt ikke noe som heter trådløst nett på min data... hvordan får jeg til dette? Lenke til kommentar
lommerusk Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 Du må laste ned driverne til det trådløse nettverkskortet De finner du på HP sine sider Hvis du kjøpte pcen med vista er det ikke sikkert de har drivere til xp Har du sletta recovery partisjonen?Hvis ikke kan du prøve dette: Most HP and Compaq desktop PCs that ship with Windows Vista and XP do not include recovery discs, instead, the hard drive contains a recovery partition with the Operating System, drivers and programs preinstalled. This partition, in some models, is hidden to prevent it from being erased, but in most of the models it is visible although locked. The system can be restored to factory settings through this partition by pressing F10 or F11 repeatedly while the PC is booting. Lenke til kommentar
Gjest medlem-98070 Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 (endret) Det er en gammel PC, så den ble kjøpt med Windows XP... vet om en driver som funker til nettverkskortet, men den har et helt annet oppsett enn den vanlige trådløse i windows xp. Det vil si at i stedet for de vanlige menyene for å koble til nett i windows, så er det et eget program som er helt jalla. Finnes det ikke noe eget til Windows XP som jeg kan laste ned? edit: prøvde å starte opp med F10 og kom til en meny der jeg valgte default innstillinger, men skjedde ikke en dritt... Endret 3. februar 2009 av medlem-98070 Lenke til kommentar
lommerusk Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 Gjør det som står her etter du har lagt inn driveren: http://www.dwu.edu/is/helpdesk/windows_wireless.htm Lenke til kommentar
Gjest medlem-98070 Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 Jeg fant en annen driver på hp.no nå, og jeg vet ikke hvordan men nå ser det ut til at det fungerer som det skal. Takker for svar! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå