Gå til innhold

Februarfest 2009 - pybalto

Anbefalte innlegg

Bruker: pybalto

Aktivitetsnivå Kandidat

Uke 1: Piggtråd

Uke 2: Natur

Uke 3: Vann

Uke 4: Fugler

Utstyr: Canon EOS 30D

----------------------

-Klarte ikke aktivitetsnivået til kandidat denne første uken. Enten ute.. eller nedgradert nivå til pingle.

-Klarte heller ikke aktivitetsnivået i uke 2. Har rett og slett ikke hatt overskudd til å fotografere denne uka. Jeg skal prøve å få tatt et bilde i dag (14.) så jeg har 3 bilder denne uka og. Nest tema er litt verre. Vann.. vinterstid..

Endret av pybalto
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg starter denne februarfesten med to bilder. Det første er fra i går, jeg var forhindret i å legge det ut. Jeg får vel også nevne at jeg angrer på at jeg valgte piggtråd, men det er iallefall lett å finne.

Dette første bildet er altså fra i går.

Nedenfor der akebakken er ligger det et jorde.

Neste bilde er fra i dag. Det er et bilde av mine egne spor, der jeg sto mens jeg fotograferte en annen bunt piggtråd.

Endret av pybalto
Lenke til kommentar

Syv dager er gått. Jeg fikk det ikke helt til med piggtråd. Idéløs. Men jeg får vel legge ut et bilde for i dag. Som jeg har oppdatert med i første post oppfylte jeg ikke kravet til aktivitet. Men jeg fortsetter ut utfordringen med de andre temaene. Iallefall, her er det siste piggtrådbildet. Vet ikke helt, det blir en slags nødløsning.

Lenke til kommentar

Takk for det. Om bare bakgrunnen er bra er man jo langt på vei.

Neste tema for meg er natur. Jeg var ute sent i går og tok noen bilder. Så dette er 9.februarbildet mitt. Det kan kanskje diskuteres om det er et naturbilde. Målet med turen var egentlig månen. Men den var godt skjult og kunne såvidt skimtes gjennom skyene.

Det er støy i himmelen. Og stolpen er ikke med i fokus. Selv om jeg er litt misfornøyd med alle bildene fra turen så legger jeg det ut, det er fordi jeg ellers ikke rekker 4 bilder denne uka heller.

Endret av pybalto
Lenke til kommentar
det siste piggtrådbildet. Vet ikke helt, det blir en slags nødløsning.

Det er en eksepsjonelt god nødløsning! Jeg liker det veldig godt. Godt sett og tenkt. Flott bakgrunnsfarge. Morsomt hvordan kula som ligger bak ser ut til å være skarpere enn piggtråden like langt bak på grunn av ulik tekstur.

Lenke til kommentar

Takk for den. Det ligger enda der på samme måten i skåla si. Slik får det nok ligge en liten stund til. De kulene er forresten noe jeg driver å grubler med å fotografere litt på. Har testet ut noe og har mange flere planer med dem. Det er derfor jeg kaller det en slags nødløsning.

------

Jeg redigerer inn bildet for 10.februar.

Endret av pybalto
Lenke til kommentar

14.Februar. Siste bilde av tema 2 som er natur. Jeg klarte ikke denne uka heller mtp krav og sånt. Men det er vel ikke så nøye egentlig. Jeg røk jo på en måte allerede etter første uka. Dagens bilde er en snarvei. Tatt ut av vinduet. Uspennende som bare det, jeg prøvde øke kontrasten og skarpet litt og endte opp med dette. Om ikke annet så illustrerer det litt snødybden her for tiden.

Lenke til kommentar

Uke 3 er over. Jeg har ingen bilder av vann, som jeg hadde valgt som tema. Planen var å ta på skiene og gå på tur. Og fotografere litt i noen råker og sånt i småelvene. Men.. det ble ikke noe av de turene mine. Så nå er jeg vel skikkelig ute av utfordringen kan man si.

----

Jeg glemte å takke for kommentarene som er kommet siden sist. Det er hyggelig med kommentarer, og jeg skal selv prøve å bli like flink som andre er til å legge igjen en kommentar. Så takk for det.

------

neida.. jeg har tenkt meg om. Jeg gir meg med å legge ut mer nå. Er jo ute så det holder, og da er det egentlig litt respektløst (?) å fortsette.

Endret av pybalto
Lenke til kommentar

Veldig fin gjentakelse mellom forgrunn og (forstørret) bakgrunn i 14. februar, m.a.o. litt den følelsen Tom fikk her. Rett og slett et bra gjennomført bilde. Skulle jeg gjort noe annerledes ville det muligens vært å fjerne de gule stråene som invaderer motivet en smule.

Lenke til kommentar

Jo.. takk for kommentarene. Som sagt tidligere, det er hyggelig med tilbakemeldinger.

Jeg forstår ikke helt hva k.n.b. mener med "(forstørret)" bakgrunn, så jeg nevner at bakgrunnen ikke er rediger inn eller endret spesielt på noen måte, i tilfelle det var det som mentes. Iallefall takk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...