Itw Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 (endret) Bruker: ITW Uke1: Blits Uke2: Vinter Uke3: Jobb Uke4: HDR Aktivitetsnivå: Kandidat Utstyr: Samsung GX10 Sigma 24-70 Sigma 10-20 Metz 58AF-1 og stativ + noen blitser til.. Endret 4. februar 2009 av Itw Lenke til kommentar
Itw Skrevet 1. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2009 Da dagen i dag har gått med til fullsjuk og barnebrusdag, ble det ikke rare forsøket fra meg i dag. Er mye rom for forbedring så satser på at den kommer i løpe av uken:) 1/60sec f8 iso 100 36mm Lenke til kommentar
Itw Skrevet 2. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2009 Har i dag prøvd og avansere i fra gårsdagens heller dårlige forsøk. I dag har brukt en gjennomsiktig plast kasse og 2blitser fra hver sin side. Målet var og ikke få blits gjennskinn, og minimalt med skygger. Var gøy forsøk, men har faktisk hatt bedre erfaring av en A4 ark kasse jeg laget engang tiligere, så mulig det må draes fram igjenn. Exif: 1/90 sec f8 iso 200 55mm Lenke til kommentar
Itw Skrevet 4. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2009 Two face Larry Exif: 1/60sec Iso 200 F5,6 Slet veldig i dag, og etter utallige forsøk inne og ute med ideer, ble det kun en halv god jeg endte opp med. Er ikke helt fornøyd, men det er sent. Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Det virker som du sliter en smule med inspirasjonen? Jeg vil anbefale at du tvinger deg selv ut i vinterkulden på jakt etter litt mer spennende motiver. Det krever litt tiltak (I know), men det er mye artigere å lære seg nye teknikker på ikke-oppstilte motiver. Av de du har tatt til nå synes jeg det andre har størst potensiale. Jeg ville prøvd å gjøre det litt lysere for å få frem mer detaljer, samt prøvd å gjøre bakgrunnen helt hvit (eller kanskje et eller annet fargeskjær?). Lenke til kommentar
Itw Skrevet 4. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2009 Sliter litt ja. Er vell faktisk kun dag 2 som er lagt litt vekt bak. Da de andre er kun ett resultat av elendig prioritering. I går var jeg faktisk ute, og prøvde meg litt med forskjellige ideer, men var ingenting og skryte av jeg hadde med meg hjem. Klart at jeg var ute kl 00.30 sier jo sitt antagelig til resultater. Har også tryllet gjennom youtube, strobist osv i søk av inspirasjon, men dette med blits er faktisk ikke enkelt, men er nok en smule opphengt i selv, at jeg ikke vil ha noen skygger med, og det ødelegger mye for meg selv merker jeg. Skal se om jeg ikke kommer meg mere ut i dag, da det er enklere. Sliter litt ja. Er vell faktisk kun dag 2 som er lagt litt vekt bak. Da de andre er kun ett resultat av elendig prioritering. I går var jeg faktisk ute, og prøvde meg litt med forskjellige ideer, men var ingenting og skryte av jeg hadde med meg hjem. Klart at jeg var ute kl 00.30 sier jo sitt antagelig til resultater. Har også tryllet gjennom youtube, strobist osv i søk av inspirasjon, men dette med blits er faktisk ikke enkelt, men er nok en smule opphengt i selv, at jeg ikke vil ha noen skygger med, og det ødelegger mye for meg selv merker jeg. Skal se om jeg ikke kommer meg mere ut i dag, da det er enklere. Lenke til kommentar
Itw Skrevet 4. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2009 (endret) Huff dobbelpost Endret 4. februar 2009 av Itw Lenke til kommentar
Itw Skrevet 4. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2009 Har fulgt tipset til arnold_layne og komemt meg ut i dag. Har også latt være og prøve og være smartere enn blitsen og TTL noe som har gitt litt ut-telling. EXIF: 10sec f 2,8 Iso 100 24mm Har prøvd en dunge med teknikker nå på disse dagene og må si at blits er ikke i nerheten av så lett som jeg hadde trodd det var. Så passer godt med og ha det i februarfesten for min del. Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 (endret) Dette var mye bedre! Bakgrunnen var veldig tøff med de utbrente lysene som glir over i hverandre og fjellet i bakgrunnen. Hovedmotivet kan fortsatt bli mer spennende, men synes at blitsteknikken sitter bedre i dag - du får frem flere detaljer både på hovedmotiv og forgrunn. Endret 4. februar 2009 av arnold_layne Lenke til kommentar
Itw Skrevet 5. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2009 Ja kom seg litt. Skulle enda prøve og ta blitsen av kamraet og sette den nermere, og under eksponere bakgrunnen litt, men var ca 15 m/s vind og 10 minusgrader så var ikke så mange forsøkene før jeg var gjennomfrossen. Lenke til kommentar
Itw Skrevet 5. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2009 Ja i dag har man vært på road trip, så blei enkelt bare ett kjapt bilde av en kompis, mens han røyket. Brukt lang lukkertid for og få med himmelen, samtidig som blitsen fryser han. EXIF: 1/4sec f5.6 Iso200 24mm Lenke til kommentar
lekang Skrevet 7. februar 2009 Del Skrevet 7. februar 2009 Eksponering og lyssettingen i dette bilde likte jeg, men synes ikke du skulle ha kuttet hendene hans. Enten så burde de vært med eller helt borte, etter min mening hvertfall. Det kanskje en smule mye luft over hode hans også... Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 Den bilen.. Er det Hammerfest som er i bakgrunnen med fuglenesveien og fuglenes. Bildet er tatt fra Salen? Lenke til kommentar
Itw Skrevet 8. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2009 Huff blei noen travle dager, så nådde ikke over alt.. Men back on track: Dette er da fra i går dagen da lille tøtta var på sin første skøytetur. Var en anledning da blitsen passet godt inn, for og slippe utbrent himmel. Exif: 1/90sec f8 ISO100 24mm Lekang: Ja det med hendene tenkte jeg ikke på engang... Ja var kansje litt mye over hodet, blei mye blått der.. Pybalto: Ja stemmer det er H-fest. Er tatt i fra Turistua om det er det plassen heter? med utsikt over fuglenes veien. Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 Ja, kjente meg igjen. Jeg var på skole i HF i tre skoleår i perioden 89-93. Fjellet heter Salen. Kafeen/hotellet (eller hva i f* det er) heter Turistua. Lenke til kommentar
Itw Skrevet 8. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2009 Selvportrett EXIF: 1/60sec f8 ISO100 39mm Dagenderpå som det er i dag, og med 16minus ute, så ble det noe fort og galt inne. Desverre så er jeg ikke så god på og vaske speil da, så fikk en stygg sak rett foran objektivet, og det var etter 4vask og forsøk... Så da var blits uka mi over, og har i såfall lært at TTl er smartere enn meg:) Noe og jobbe mye videre med er blits av kamra, for det var ikke så lett. Lenke til kommentar
Itw Skrevet 9. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2009 Ja da var det ny uke med nytt tema. Mikkelgammen Exif: 4sec Iso200 f8 18mm Lenke til kommentar
kaian Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Flere flotte bilder her, men Mikkelsgammen er nok min favoritt så langt. Flott lys og tonalitet i både landskap og himmel. Herlig! Og første skøytetur er jo både et veldig hyggelig bilde, og veldig godt gjennomført synes jeg. Blits er undervurdert, ikke minst på dagtid! Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 Jeg kunne like godt kopiert det kaian sier her. Mikkelsgammen var skikkelig flott. Misunner litt dere som har slike landskaper "rett utenfor døren". Flott farge og komposisjon på skøytebildet også. Lenke til kommentar
Itw Skrevet 11. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2009 (endret) Takk for tilbakemeldinger:) Mikkelsgammen har jeg faktisk tatt med mitt ferske K110D IR konverterte kamra, så derfor fargene. 10Februar Vinter i Finnmark Exif: 1/6sec f4,5 Iso 400 24mm Blei mest bare en snap-shot i dag, da egentlige bildet jeg skulle bruke var bilde av lilletøtta da vi var ute og aket, men blei så likt skøytebildet, så tok heller dette da, som så fint viser den "enorme" mengden med snø vi har her:) 11 Februar Hammerfest Panorama EXIF: 30sec f8 24mm 2bilder Iso100 Blei veldig tett til moloen i høyre hjørnet pga oppretting av bildet... Endret 11. februar 2009 av Itw Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå