RamGuy Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 (endret) Hei, jeg er ingen stor fan av 3DMark, men bruker 3DMark Vantage når jeg overklokker skjermkort for å teste om det faktisk er en stabil overklokk eller ei. Det jeg stusser veldig over er at mitt nye GTX295 knapt scorer bedre enn mitt tidligere 9800GTX+? Samtidig syntes jeg at en score på over 50000 på CPU virker LATTERLIG høyt? Screenshot Endret 1. februar 2009 av RamGuy Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 wooot???? det der så helt feil ut ja.... høyeste score i vantage jeg veit om er vel en 34000 totalt? så tror du burde sjekke drivere, settings i vantage og ta en reboot i samme sleng Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 1. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2009 Total scoren min er jo temmelig slapp da på 15339, og det skyldes jo hovedsaklig en "lav" GPU score på 12381? Hvordan i allverden GTX295 (mildt overklokket) kan score såpass lavt, da mitt 9800GTX+ scorer noe ala det samme fatter jeg ikke? Og dette med CPU scorer er jo hinsides all fornuft? 54169?! Forsøkte reboot og litt av hvert, men havner aldri under 52000? Lenke til kommentar
Ash Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 (endret) CPU score blir absurd høy fordi 3dmark Vantage støtter PhysX akselerasjon og det er nettopp fysikk "CPU" scoren beregner. Ergo er det egentlig GPUene dine som drar CPU scoren i været. Kan deaktivere PhysX akselerasjon i nVidia driverene hvis du vil se en tradisjonell CPU score såvidt jeg vet. Hvorfor skjermkortet ditt ikke scorer så bra er jeg derimot ikke så sikker på. Er du sikker på at SLi er aktivert? Endret 1. februar 2009 av Ash Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 1. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2009 Om du ser på GPU-Z så rapporterer jo den at SLi er aktivert? Når det gjelder CPU score så har jeg til gode å høre om folk som passerer 50000, med eller uten PhysX aktivert? Nesten så jeg skulle tro at 3DMark Vantage har fjernet deler av GPU-scoren og lagt den over på CPU-scoren Lenke til kommentar
**dp** Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 Om du ser på GPU-Z så rapporterer jo den at SLi er aktivert?Når det gjelder CPU score så har jeg til gode å høre om folk som passerer 50000, med eller uten PhysX aktivert? Nesten så jeg skulle tro at 3DMark Vantage har fjernet deler av GPU-scoren og lagt den over på CPU-scoren deaktiver physx.. det er "juks". har sett flere over 60000 poeng med denne på. uansett, reinstallerer du driveren evt tar 185.20 så tipper jeg du får en ordentlig score Lenke til kommentar
Sam_Oslo Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 Jeg tror din CPU er så kraftig at den holder på med å spise opp din GPU Som andre ha nevnt allerede, Download GeForce ForceWare 185.20 du. http://downloads.guru3d.com/downloadget.ph...1a825c24737c22e Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Hei, jeg er ingen stor fan av 3DMark, men bruker 3DMark Vantage når jeg overklokker skjermkort for å teste om det faktisk er en stabil overklokk eller ei.Det jeg stusser veldig over er at mitt nye GTX295 knapt scorer bedre enn mitt tidligere 9800GTX+? Samtidig syntes jeg at en score på over 50000 på CPU virker LATTERLIG høyt? Screenshot Min GTX 295 GPU score: http://i41.tinypic.com/dyr79e.png Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå