Eriqo Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 Hei! Lurer litt på hvordan jeg skal vokse brettet mitt? Har aldri gjort det før.. Hva trenger jeg, og hvordan gjøres det? Lenke til kommentar
mistabeen Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 Du trenger voks (hmm rart), et strykejern, en plastskrape, litt stiv børste og tid. Start med å smelte voksen på strykejernet slik at det drypper greie mengder ned på brettets underside. Når du har flekker jevnt rundtom på flaten smelter du dette til en tynn hinne av voks som skal dekke hele undersiden av brettet. Vent til dette stivner før du begynner og skrape det av med plastskrapen. Gjenta prosedyren. Etter å ha skrapet brettet fritt for voks igjen børster du undersiden godt. Merk: Det skal kun være voks i riper/furer. Ikke på glatte flater. Lenke til kommentar
spindle Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 Unngå for høy temperatur på jernet, bruk lav varme om det er et gammelt tøystrykejern du bruker. Billige smørejern med temperaturinnstilling får du fra 3-400 på XXL og andre sportsbutikker. Sørg for å ha jernet i bevegelse, ikke hold det stille på samme sted - da kan du svi sålen din. Velg en billig voks med temperaturområde mellom -2 og -12, f.eks Swix CH7. Kaldere voks varer lengre men er vanskeligere å få på, varmere voks varer kortere. Gliforskjellen er minimal, du skal ikke vinne world cup... Børsting er ikke strengt nødvendig om du vil spare litt tid og penger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå