Runningback Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 Hei, har en hd dekoder ifra Canal Digital, ikke PVR. Problemet er at jeg får bare et lite bilde med HD dekoderen, den er koblet på en 32" samsung skjerm med en HDMI kabel. Har også prøvd og skifte skjerm størrelse ( 16:9,4:3,14:9,fullscreen etc...) på fjernkontrollene, på Samsung fjernkontrol og HD dekoder fjernkontroll, men skifter jeg kanal blir det samme igjen. Laget en enkel tegning på paint: Øverste bilde demonstrer koblet til HD dekoder Nedeste bilde viser vanlig kabel tv. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 Det bør være ett instillingsvalg på selve dekoderen der du stiller inn bildetype. Har du gjort det? Lenke til kommentar
Runningback Skrevet 1. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2009 Det bør være ett instillingsvalg på selve dekoderen der du stiller inn bildetype. Har du gjort det? Er bare hvilken HD signal jeg vill ha, 1080,720 og en til Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 Det SKAL være slik som det øverste bildet. Det er slik på sendinger som har 4:3-format. Hadde det vært helt utti kantene blir bildet strukket og feil, alle ser feite ut. Hvilke kanaler gjelder det? Dekoderen din skal stå på 1080i, samsung-tven din skal stå på ratio "fargevalg/just scan". Dette gir best bilde. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 32" vil vel ha 720 tenker jeg. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 Jo, men tver skalerer ofte svært mye bedre enn dekoderen. Alle HD-kanalene sender i 1080i. Lenke til kommentar
Runningback Skrevet 1. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2009 Det SKAL være slik som det øverste bildet. Det er slik på sendinger som har 4:3-format. Hadde det vært helt utti kantene blir bildet strukket og feil, alle ser feite ut. Hvilke kanaler gjelder det? Skal det være slik? Det er vell på de aller felste kanalene,varierer fra program til program. Men HD kanalene er helt normale. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 Det skal være slik ja, dekoderen sender signalet utifra det tv-formatet programmet sendes i . NRK, TV2, HD-kanalene ser helt ok ut tipper jeg, mens tvnorge, fem og, tv3 og viasat4 ofte har sorte streker på sidene. Det er fordi disse viser ofte gamle tv-serier og slikt. Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 Ja sendiger som sendes i 4:3 format og ikke 16:9, skal vises som 4:3 på tven, og derfor blir det sorte felt på hver side. Som Alastor sier 'zoomer' du bilde ut slik at det fyller skjermen (16:9) vil bilde bli stukket i bredden og folk ser tjukke ut. Lenke til kommentar
Runningback Skrevet 1. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2009 Ja helt riktig. Men har også opplevd at på noen programmer på NRK og TV 2 blir det sorte streker på sidene. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 Da sendes de programmene i 4:3 da... Lenke til kommentar
Runningback Skrevet 2. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2009 Vil også legge til at det er noe galt med lyden, har jeg på lav lyd så hører jeg en rar summelyd i bakgrunnen av lyden,. Den får jeg bare gjennom Hd-Dekoderen og HDMI kabeln. Er det vanlig kabel fra veggen er lyden helt fint. Hva kan dette være? Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 Skru opp volumet til maks på dekoderen, og ned på tven, bedre nå? Lenke til kommentar
Runningback Skrevet 2. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2009 Ja det ble bedre, men jeg hører fortsatt den summinga når jeg skifter kanal. Men det kan jeg leve med . Vet du hva dette skyldes? Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 Gjør ikke det dessverre, opplever ikke dette selv med min egen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå