Kirua Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 hei, i dag så skulle jeg spille DotA på Warcraft 1.18. noen ganger etter 10 min og noen gang etter 30 min får stopper spillet helt og det kommer opp en blåskjerm der det står "No Signal input" i et lite sekund, deretter restarter maskinen seg. dette har ikke forekommet seg i noen andre spill enda, men har ikke testet så veldig mye på andre spill. hva i huleste kan dette probleme komme av? Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 At du får beskjeden 'no signal input' på skjermen, betyr akkurat det: At skjermen ikke får noe signal. Det høres ut som du har et problem med skjermkortet. Sansynlig vis blir det for varmt og slår seg av. Dermed vil også Windows restarte maskina. Er dette en ferdigbygget maskin, eller har du bygget den selv ? Sjekk om det er mye støv på kjøleribben på skjermkortet. Lenke til kommentar
Kirua Skrevet 1. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2009 ja, den er bygget selv, ikke så lenge siden. er en Shuttle Sp35, skal skjekke om det er mye støv på det, men bruker speedfan og skjermkortet ligger bare på 60 grader. Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 Hvis Speedfan bare viser 60 grader på full last er ikke skjermkortet for varmt. (Selv om den virkelige temeraturen skulle være 10 -20 grader høyere). Du kan prøve og installere skjermkortdriveren på nytt, eller prøve en annen driver. Lenke til kommentar
Kirua Skrevet 1. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2009 ja, jeg tenkte på driverne egentlig. men har også lest at det skal funke å ta ut skjermkortet i noen sekunder og deretter sette det inn igjen. Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 Eneste grunn til å ta ut og sette inn skjermkortet er hvis det ble litt dårlig kontakt førstegang det ble satt inn, blir det kansje skikkelig kontakt andre gangen. Lenke til kommentar
mistabeen Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 Du kan, hvis du gidder/har tid til det, bytte kjølepasta på grafikkortet (kjernen) og sette en ekstra vifte midlertidig som blåser på skjermkortet for å se om temperatur er problemet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå