Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Overdose av insulin, hva er effekten? Svigemor prøver å ta livet av seg. hva skal jeg gjøre?

Gjest _trengerhjelp

Anbefalte innlegg

Gjest _trengerhjelp

Poster som gjest fordi jeg ønsker og være anonym.

Min svigemor sliter fryktelig med psyken. Istad ringte min fremtidige samboer (vi flytter sammen om ikke veldig lenge) og fortalte att hennes mor hadde tatt 38 sovepiller. Derav ganske borte. Dette er sånn ca 4 timer siden. Jeg har ikke fått tak i kjæresten min før nå, ho var knust og skrek att hennes mor skulle dø. Jeg spurte hva skjer, kom ikke legen? Joda men han dro. Rett etter legen dro tok ho X sprøyter med insulen. Hva kan konsekvensene av dette være? Ambulansen er alt på vei.

Men jeg sitter 20 mil unna uten bil, føler meg råtten og hjelpeløs. Imorgen er kanskje også min viktigste dag på jobben noen sinne, jeg kan ikke være borte. Men samtidig, hva faen skal jeg med jobben om min kjære har det helt jævlig?

Jeg sitter her og sliter. De har ett dårlig forhold fra før av, men en tafatt stefar som nekta min kjære og hennes søsken og ringe ambulansen.

Hva kan jeg gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Store doser insulin kan desverre være dødelig.

Det er rapportert noen tilfeller hvor pasienter har misbrukt insulin ved å ta store doser for å oppnå mild hypoglykemi, muligens av lignende grunner som autoerotisk kvelning. Dette er imidlertid svært farlig idet både akutt og langvarig hypoglykemi kan medføre hjerneskade eller døden.

Å nekte noen å tilkalle hjelp, i denne saken en ambulanse, er også ulovlig. Dere kan anmelde stefaren din for drapsforsøk.

Endret av Dragen
Lenke til kommentar
Jeg sitter her og sliter. De har ett dårlig forhold fra før av, men en tafatt stefar som nekta min kjære og hennes søsken og ringe ambulansen.

Hva kan jeg gjøre?

Siden du sier at ambulansen er på vei(sikkert der allerede) så gjør det vel ikke noe, men hvis ingen har ringt 113 så kan rett og slett du gjøre det, bare å oppgi adressen så drar de bort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...