frank_jarle Skrevet 16. april 2003 Del Skrevet 16. april 2003 JEg har akurat faatt et prosjekt paa skolen som jeg skal gjore ferdig til 19. mai. Vi har faat bedskjed om aa lage programmet i VB6, men jeg gaar med tankene om aa kjope Visual Studio .Net Pro for ca 1000kroner. Jeg syntes det blir litt dymt aa kjope VB6 og saa Visual Studio .Net. Saa hvis jeg kjoper Visual Studio .Net, er det mulig aa lage et program som baserer seg paa VB6 koding? Jeg gaar utifra at de ikke har .Net paa skolen, men jeg syntes det er litt mye aa forlange av elevene aa bruke eldre programmer. Husker naar jeg brukte DreamWeaver til aa lage hjemme sider, saa kunne jeg konvetere HTML dokumentet til f.eks HTML versjon 3/4. Det er jo klart man mister endel funksjoner, men det viktigste for meg er aa ikke slose med penger Noen som kan komme med innslag? HASTER! MVH Frank Jarle Singapore Lenke til kommentar
abcd423417984 Skrevet 18. april 2003 Del Skrevet 18. april 2003 høyst sannsynlig vil ikke dette bli helt smertefritt. vb.NET er ganske annerledes oppbygd enn vb6 rent syntax-messig...vet ikke om det finnes noe konverteringsverktøy men... Lenke til kommentar
frank_jarle Skrevet 20. april 2003 Forfatter Del Skrevet 20. april 2003 ...takker for svar ihvertfall. Etter en del leting paa nettet saa fant jeg folgende: http://zone.ni.com/devzone/insights.nsf/we...79?OpenDocument "You will notice another major difference in the code during the development phase of the application. To declare variables as a Visual Basic 6.0 developer, you may type: Dim num As Variant Dim str As Variant The 'variant' data type from Visual Basic 6.0 is not valid in any .NET language. Instead, you have to strong-type those variables if you want to declare them in Visual Basic .NET: Dim num As Int16 Dim str As String " Ser ikke ut som om at det er alt for mye som er gjort om, jeg skal nok klare det lille (mye) som er Frankie Singapore Lenke til kommentar
Bullseye88 Skrevet 20. april 2003 Del Skrevet 20. april 2003 Har programmert ganske mye i både VB6 og .net, og jeg ville ikke ha utviklet et prog i VB.net når det er et VB6 kurs. Og hvis du ikke har prøvd VB.net før så vil du ikke bli ferdig med det programmet til 19. mai, da har du mye å lære deg. Alt du vet om filbruk, nettverk/sockets og slikt i VB6 er helt forandret i .net -- Morten Lenke til kommentar
frank_jarle Skrevet 21. april 2003 Forfatter Del Skrevet 21. april 2003 Har programmert ganske mye i både VB6 og .net, og jeg ville ikke ha utviklet et prog i VB.net når det er et VB6 kurs. Og hvis du ikke har prøvd VB.net før så vil du ikke bli ferdig med det programmet til 19. mai, da har du mye å lære deg. Alt du vet om filbruk, nettverk/sockets og slikt i VB6 er helt forandret i .net -- Morten Vel, egentlig saa er det ikke noe vanskelig prosjekt. *ler* Vi skal rett og slett lage et program som kommuniserer med Access mdb fil. kort og godt, det det handler om er aa legge inn produkter, med produkt beskrivelse, produkt kode, pris og hvor mange enheter. Den andre delen er aa lage et lite salgs system, hvor man legge rinn produkt koden og hvor mange enheter kunden skal ha. Dette skal trekkes ifra hoved filen. Saa si at man la inn folgende: ProdID; 1000 Produkt: HP Computer Produkt Beskrivelse: i2,4Ghz,256Ram, 40GB HD. Enheter: 1000stk Pris pr Enhet: 9900kroner Salg: ProduktID: 1000 Antall: 1 Pris: 99000kroner Siden vi la inn 1000 enheter, saa skal vi trekke ifra 1, siden det var det det kunden kjopte. Vi maa ogsaa opprette en Master fil og en Transaksjons fil Master: Stock-Code Stock-Description Stock Unit Price Stock balance on hand Stock Supplier transaction Stock Code Stock Quantity sold Egentlig saa er det ikke saa veldi stort prosjekt. Hadde egentlig tenkt aa kjope Visual Studio.Net, men hvis du sier at det erfor mye aa lere seg paa kort tid. Men utifra beskrivelsen jeg kom med her, tror du at det vil bli vanskelig aa lage et program i .Net? Selv har jeg veldig lkyst paa .Net men hvis det er for mye aa lere seg saa gidder jeg ikke aa stresse med det til jeg er ferdig med prosjektet. Frankie Singapore Lenke til kommentar
Bullseye88 Skrevet 21. april 2003 Del Skrevet 21. april 2003 Ville anbefalt deg å lage det i VB6 siden det er det dere skal lage det i, men hvis du har tenkt å kjøpe deg så er det jo litt dumt å kjøpe 6.0. Hvis jeg ikke tar helt feil så skal du automatisk få lisensens til alle versjoner av Visual Studio hvis du kjøper 7.0, så kan du skaffe en pirat kopi av 6.0. "Tror" ikke det er ulovlig å bruke 6.0 når du har 7.0 -- Morten Lenke til kommentar
frank_jarle Skrevet 26. april 2003 Forfatter Del Skrevet 26. april 2003 Vel naar jeg har VB7 med lisens, saa ville jeg ikke ha tenkt noe paa om jeg bruker en pirat kopi av VB6. Spessielt med tanke paa at det er saa si helt umulig a faa tak i en lovlig student versjon av Visual Basic 6 her i Singapore. en ting jeg har merket her er at de skjifter ut saa si alle gamle programmer med nye, naar de nye kommer ut. har du et gammelt program i oyene lop og kjop det mens du har kjangs....ihvertfall her da... Frankie Singapore Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå