Gå til innhold

BK: Serie: ”Venter på våren”

RandiA

Anbefalte innlegg

BK: Serie: ”Venter på våren”I forbindelse med Februarfest – 2009, blir det noen bilder ”til overs” på samme tema. Har jo bare bruk for ett hver dag, så jeg legger inn en liten serie for konstruktiv kritikk her. Motivene jeg fant i nabolaget illustrerer litt temaet venting og lengsel mot vår….. Alle tatt med:Tamron 17-50mm F/2.8

Bilde 1: Tyholt-tårnet strekker seg mot våren

post-92574-1233523020_thumb.jpg

Exif: 1/125– f/10 - ISO 100

Focal Length:50.0 mm

Bilde 2: ”Benken venter på vår”

post-92574-1233523049_thumb.jpg

Exif: 1/30– f/10 - ISO 100

Focal Length:36.0 mm

Bilde 3: ”Sandkasse-leken venter…”

post-92574-1233523067_thumb.jpg

Exif: 1/40– f/10 - ISO 100

Focal Length:34.0 mm

Bilde 4: ”Fuglebadet venter…”

post-92574-1233605830_thumb.jpg

Exif: 1/113– f/10 - ISO 100

Focal Length:22.0 mm

RandiA

Endret av RandiA
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har ikke helt taket på kritikk av serier, men jeg synes egentlig bilde 1 faller litt utenfor de tre andre på grunn av at det er et landskapsbilde, mens de tre andre tar for seg et objekt like ved og all fokus er på det. Er ikke helt sikker på om hvitbalansen er helt korrekt, snøen virker litt blå på bilde 2 og 3.

Ellers så synes jeg de tre siste bildene tydelig viser savn av våren og varme ja. Du er tydelig bevisst på diagonaler og former, det vises ganske så godt.

Lenke til kommentar
Jeg har ikke helt taket på kritikk av serier, men jeg synes egentlig bilde 1 faller litt utenfor de tre andre på grunn av at det er et landskapsbilde, mens de tre andre tar for seg et objekt like ved og all fokus er på det. Er ikke helt sikker på om hvitbalansen er helt korrekt, snøen virker litt blå på bilde 2 og 3.

Ellers så synes jeg de tre siste bildene tydelig viser savn av våren og varme ja. Du er tydelig bevisst på diagonaler og former, det vises ganske så godt.

Ja, enig i det at første bilde er litt annerledes, men jeg så det som et "overbygg" til de andre...oversikt over området so to speak.

Har ikke helt taket på dette med hvitbalanse enda nei, må øve litt her, spesielt snø...

Takk for kommentar.

RandiA

Lenke til kommentar

Fine bilder RandiA, jeg liker særlig komposisjonen og enkelheten i de tre siste. Du har litt å gå på med (justering av) hvitbalansen, uten at det er plagsomt her egentlig. Tyholt i vintersol er og flott fanget.

Rammen på fuglebadet likte jeg ikke i det hele tatt, synes den trekker bildet veldig ned.

Lenke til kommentar
Rammen på fuglebadet likte jeg ikke i det hele tatt, synes den trekker bildet veldig ned.

Det var bra du nevnte, har vært litt skeptisk til den selv, jeg bare tonet ut litt, skal legge det inn uten det tror jeg...

RandiA

PS. Har skiftet ut bildet nå.

Endret av RandiA
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...