Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst]Ikke noe strøm, alt svart

Anbefalte innlegg

Hei

Min sønn trykket på strømbryteren idet Pc´n var i ferd med å starte opp slik at strømmen gikk og maskinen avsluttet oppstarten. Alt så greit ut og Windows var i ferd med å starte. Da jeg slo på strømmen igjen og prøvde å starte opp var alt helt dødt. Det er ikke strøm. Ingen lys eller vifter starter. Det mest elementære med kontakter og brytere er sjekket og er i orden.

Hva kan ha skjedd, kan strømforsyningen ha kortsluttet? Er det noen mulighet til å sjekke dette uten å prøve en annen strømforsyning? Hva annet kan det evt. være?

Legger til at jeg har hatt av dekselet i dag og satt inn en ekstra vifte men maskinen virket greit etter dette. Har også prøvd å ta ut kontakten til denne uten at det hjalp noe.

Har dette oppsettet:

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=85470

Endret av chirsso
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Med den strømforsyningen du har vil ikke en vifte ekstra har noen som helst innvirkning. Se om du finner en lys diode på hovedkortet, normalt skal den lyse fast grønt, blinker den eller du ikke ser noen diode med lys, kan du regne med at strømforsyningen har fått en smell eller en sikring har røket.

Det er mulig å sjekke dette uten en annen strømforsyning, men da tenger du et multimeter for å måle strøm og spenning ut fra PSU. Har du ikke det, er det best å prøve med en annen strømforsyning (PSU).

Edit. Normalt så skal det ikke skje det som du beskriver, har skjedd mange ganger med meg, men ingen problemer, så langt.

Endret av Chavalito
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...