Gå til innhold

Russebusser gått over stokk og stein?


Anbefalte innlegg

Vil ikke si at det er ute av kontroll eller kvalmt, vi snakker om voksne folk som har spart penger selv, eller fått penger av sine foreldre. At dette er once in a lifetime sjanse på å bli med på noe som dette må være gøy, så til alle kritikere så tror jeg at dere ville ha likt det selv like mye som alle andre som har vært med på buss.

 

Så ser jeg også at det er de samme bussene som går igjen, med andre farger om navn. Litt mer anlegg for hvert år, men det er like greit!

 

Russen har all grunn til å feire, så jeg syntes de burde gjøre som de vil, så kan dere heller holde kjeften deres for dær selv hvis dere ikke har noe bedre å komme med en å kritisere, sur for at dere ikke var med på buss?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Føler du deg truffet Shibiz? Var kanskje med på buss selv du ser det ut som, slik jeg tolker det. :ph34r:

 

Det går fint ann og ha det utrulig gøy under russetiden uten og bruke "millioner".

 

Vi er vel alle forskjellige meninger angående det med russebil, vi "vestlendinger/(eller hvor enn i landet vi er fra") ler nok en del av de østlendingene som bruker så mye penger på kort tid, og de ler nok av oss som kjører rundt i små trafikkfarlige folkevogner. Uansett så har vel alle det like gøy i mai mnd :thumbup:

Lenke til kommentar
Noen har definitivt tatt det litt langt, men russebuss er jo så sjukt moro! Jeg var på en buss hvor budsjettet lå på ca 400 000, mye penger for oss, lite penger i forhold til hva noen legger i det. Husk at mye ligger til grunn for det og, mye dugnadsjobbing, sparing, og arbeid.

Hvor mange var dere?

Lenke til kommentar

det har tatt av alt for mye de siste åra!

syns det er greit nok så lenge bussen faktisk klarer å bære alt utstyret sjøl og at den faktisk ikke koster mange millioner,

og jeg trur de som har en god gammeldags "rape-van" har det like kult som de antakelig vis bortskjemte sosseguttene (og jentene) som sitter i disse bussene, såklart er det respekt til de som faktisk driver med dugnadsarbeid og legger innsats i russebussen sjøl! men de som lurer hånda nedi baklumma til pappa og sniker kortet ut fra lomma og betaler for å få gjort alt har ikke stort å skryte av spør du meg!

 

russetia skal være langt fra classy syns nå jeg, russefeiring forbinder jeg med grønske i ræva store mengder øl og sprit og ganske så usostifikert!

såklart så er jo høy musikk en del av feirnga men å leie like mye lydutstyr som brukes på en stor konsert blir for dumt

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Er veldig mye feil info ute å går her.

 

De aller fleste russebusser er kompisgjenger som har holdt sammen ofte helt siden barneskolen, og nå er klare for å feire 12 års skolegang med ett brak. Budsjettene for de aller største satsebussene ligger mellom 1-1.5 millioner. En stor del av denne summen tjenes inn med forskjellige dugnader som starter allerede 2-3 år før russetiden begynner.

 

Det er vanlig å tjene inn disse midlene på ca denne måten:

 

1 million / 28 personer = +- 35000

 

Dugnader = 15 000 per pers

Sponsorer = 3000 per pers

Penger fra jobb/sparepenger = 17 000

 

Penger tilbake etter busssalg = ca 10 000.

 

Hvis dette er noe man virkelig har lyst til, og at man ønsker å ha noe og se frem til for å holde motivasjonen oppe igjennom videregående, ser jeg ingen grunn til at man ikke skal gjøre det.

 

All hetsen med "pappa betaler" og "bortskjemte drittunger" kommer som regel fra personer som ikke tar seg råd til buss og er misunnelige. Jeg regner med at alle som er på buss en eller annen gang tenker "faen, er det verdt så mye" men med felleskapet, de båndene du knytter igjennom bussjobbing og dugnader, og alt du lærer om å drive ett så stort prosjekt, så finner de fleste ut at det definitivt er verdt det.

Endret av Syler__pua
Lenke til kommentar

jeg er på en russebuss som sparker av gårde på fredag. Vi har brukt rundt 100.000 på den fordelt på 18 personer (50.000 for kjøp + sjåfør og 50.000 i mikkmakk)

 

Personlig mener jeg at van ville vært mer awsum, men for all del så er det kjempe Kudos til de som klarer og dra i gang et prosjekt til 1 mill av sine egne penger + sponsorer, men jeg spytter på de som får det finansiert av rike foreldre.

Lenke til kommentar

Jeg var på buss da jeg var russ i '07. Vi hadde ikke det største anlegget, men vi hadde det sykt fett.

 

Vi betalte vel i underkant av 10.000 hver, hvorav vi fikk igjen ca. halvparten da vi solgte bussen. De aller fleste på min buss jobbet og betalte selv, og dette var noe som ble bestemt og kjøpt på høsten i tredjeklasse. De jeg kjenner som var med på satsebussene hadde planlagt og jobbet siden 1. klasse på vgs, og hade spart mesteparten selv.

 

Selvfølgelig var det også noen som fikk penger av foreldrene, men jeg ser ikke problemet med det. Hvilken rolle spiller det for dere hva foreldrene deres bruker pengene sine på? Dere hadde ikke fått dem uansett. Misunnelse og jantelov er en uting. Hvis man er hyggelig mot folk - uansett hvor mye eller lite penger de har - så skal man se at de fleste er årleite folk uansett.

 

"Bla, bla, alle som får penger av foreldrene sine er blærete sosser som ikke vil snakke med noen som ikke har foreldre med 10 mill i formue." Åja, da så. Hva med å være tolerant, og ikke "spytte på" folk fordi du er misunnelig? Da skal du nok se at folk behandler deg med litt mer respekt også. :)

Lenke til kommentar

Jeg sier bare gjør hva du vil. Opp til en hver hva dem vil

Men jeg syns personlig det er bortkasta penger på en buss. van funker like bra.

Men jeg selv skal ikke bli russ, jeg syns det er bortkasta penger i alt pluss det stinker værre en dritt i bussene fra dag 1 , jeg syns synd på sjoførene. det er ikke det at jeg hater russ, men det er ikke noe for meg. Man kan bare rulle med noen busser ferdi med saken.

Alle feirer russ etter 12 år skole. Men hva med dem som skal på høyskole rett etter vgs ? Det blir ikke riktig å si da 12 år skole-

Men uansett det er bedre å spare pengene sine hellers og drar med kompizer til Gran Ganaria eller kypros og chillern der i 4-5 uker .. En å bruke 1,7 mill som alive eller live gjordet, en gjeng med sosser (jeg misunner ikke dem, jeg liker å tjene selv, jeg jobber selv og kjøper alt selv selvom foreldre sier at dem kan kjøpe, men jeg sparer og kjøper selv ). Tiden går så fort og vips du tenker faen brukte så mye penger på noen uker og angrer på det.

Det er min mening , liker du ikke det så ikke skriv noe . :p

Lenke til kommentar

Som russ i år mener jeg det er helt latterlig ekkelt at folk faktisk gidder å bruke såpass mye penger på russetiden.

 

Jobber med film og musikkvideo, så jeg var på Tryvann torsdag natt og spilte inn musikkvideo for en russebuss. De betalte oss den nette sum av 25.000 kroner for jobben. Ikke at de vi spilte inn video for er klysete i det hele tatt, men det gir en god pekepinn på vanviddet.

Lenke til kommentar

Jeg kjente en god del de som var med og eide disse bussene i videoen, da tenker jeg på ifjor. Det er faktisk fifty-fitfy. Det ene er folk som har jobbet sjølv, mens det andre får spenn fra foreldrne sine. Men who cares som de fleste sier.

 

F.eks. Smash bros buss, de folka er fra Oppsal(Øst-Oslo). Tro meg, de er ikke engang rike. De fleste bor i leilighet med fam.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...