splitdude Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 Hei! Er det noen som har en smart ide hvordan jeg kan dele adressebok mellom 2 maskiner i nettverk/domene? Målet er å kunne bruke/oppdatere adresseboka på begge maskinene. Har jo til nå drevet eksport/import i en delt mappe, noe som er vel tungvint. Kan velge mellom Outlook Express, Microsoft Outlook og Thunderbird. Hadde håpet å slippe exchange server! Mvh Frank Lenke til kommentar
splitdude Skrevet 11. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2009 BUMP!! Ingen som vet? Lenke til kommentar
Lukilock Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 Har gjort et par søk på google, og jeg fant ikke noe anna enn exchange som gjør dette automatisk. Kan jo godt hende at det finnes noe, men fant ikke noe på den første sida med rusultater.. Lenke til kommentar
orl Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 Jeg fikk til dette på en noe utilsiktet måte. Jeg synket adressebok og avtaler via bluetooth til mobilen min. Når jeg så satte opp pc nr 2 på samme måte ble alt overført, med mobilen som "budbringer". Men det burde finnes enklere måter, via nett. Lenke til kommentar
Lukilock Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 evt.om du får outlook til å importere kontaktene automatisk f.eks hvert 30minutt fra en mappe. Og den mappa blir automatisk oppdatert med f.eks et backup program som kjører 2min før outlooken på den andre pcen henter kontaktene. Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 (endret) Her er mitt forslag Thunderbird. Løsninga går på å endre profilmappen til et delt område på nettverket. Framgangsmåten: 1. Lokaliser profilmappen til Thunderbird. Den burde ligge under "C:\Documents and Settings\<brukernavn>\Programdata\Thunderbird" og et par undermapper. Gå helt ned til mappen som inneholder filene (ikke bare en mappe med kun en undermappe). 2. Flytt mappen til en delt mappe på nettverket. Kopier så banen til denne mappen. 3. Åpne så filen "C:\Documents and Settings\<brukernavn>\Programdata\Thunderbird\profiles.ini" i notepad. Endre til IsRelative=0. Deretter limer du inn banen til mappen etter "Path=". Samme prosedyre på den andre maskinen som skal dele dette. Skal forøvrig sies at jeg ikke vet hva som skajer dersom det sitter noen på begge maskinene som prøver å kjøre TB samtidig. Endret 11. februar 2009 av geir__hk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå