greker Skrevet 19. januar 2002 Del Skrevet 19. januar 2002 Jeg har en PC med to HD ATA 100 på samme IDE kabel. C: IBM 30G WIN98 SE (master) D: IBM 40G WIN 2000 (slave) Jeg vil fjerne HD 30G fra maskinen men problemmet er at jeg kan ikke boote fra D: 40G disken uten videre. Prøvde å kopiere boot.ini fra C: og selføglig gjøre D: disken master Men det hjelp ikke. Er det noen av dere som har en enkelt oppskrift. Takker. Lenke til kommentar
Leo41 Skrevet 19. januar 2002 Del Skrevet 19. januar 2002 1.Prøv å forandre boot sekvensene i BIOSen 2.evnt.-sjekk jumper setning Lenke til kommentar
BBC Skrevet 20. januar 2002 Del Skrevet 20. januar 2002 Boot med W2K-CD'en og velg Repair. Logg deg inn på kontoen og skriv FixMBR eller FixBoot. Det skal teoretisk fungere. Lenke til kommentar
sircam Skrevet 20. januar 2002 Del Skrevet 20. januar 2002 Quote: On 2002-01-19 17:13, greker skrev:Jeg har en PC med to HD ATA 100 på samme IDE kabel.C: IBM 30G WIN98 SE (master)D: IBM 40G WIN 2000 (slave)Jeg vil fjerne HD 30G fra maskinen men problemmet er atjeg kan ikke boote fra D: 40G disken uten videre.Prøvde å kopiere boot.ini fra C: og selføglig gjøre D: disken masterMen det hjelp ikke. Er det noen av dere som har en enkelt oppskrift.Takker. Jeg vet ikke om dette går, men det er så enkelt at det er verd et forsøk... Start med Win2K og gjør følgende: Control Panel -> System -> Advanced -> Startup and Recovery -> System Startup -> Default operating system -> Sett Win2K som default -> Restart for å sjekke at det funker -> Power off og ut med 30GB'n -> Sett disken med Win2K som master og fyr opp...... Lenke til kommentar
maggun Skrevet 20. januar 2002 Del Skrevet 20. januar 2002 Quote: On 2002-01-19 17:13, greker skrev:Jeg har en PC med to HD ATA 100 på samme IDE kabel.C: IBM 30G WIN98 SE (master)D: IBM 40G WIN 2000 (slave)Jeg vil fjerne HD 30G fra maskinen men problemmet er atjeg kan ikke boote fra D: 40G disken uten videre.Prøvde å kopiere boot.ini fra C: og selføglig gjøre D: disken masterMen det hjelp ikke. Er det noen av dere som har en enkelt oppskrift.Takker. Tror du kan fyre opp en oppstartsdisk, og enkelt skrive "sys c:" (litt usikker på om det er riktig navn på kommando), som vil sette MBR til å fyre opp c:, som blir stasjonsnavnet for 40gig'n når du fjerner 30 gig'n. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå