Gå til innhold

Oppsagt hos ngt men linjen er fortsatt oppe

Anbefalte innlegg

Jeg har sagt opp min adsl2-linje hos ngt med virkning fra snart 14 dager siden. Men linjen er oppe og i beste velgående fortsatt. Grunnen til at jeg ikke har sendt modemet i retur enda og fortsatt bruker linjen er at jeg hadde glemt datoen for når linjen skulle kobles ned. Det jeg lurer på da er om ngt pleier å la linjene forbli åpen etter oppsigelsen skal være trådt i kraft. Eller om dette er en forglemmelse. Kan jeg forvente å få regning på bruken jeg har hatt etter oppsigelsen skulle tre i kraft?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Avtalen med ngt sier 1 måneds oppsigelsestid fra oppsigelsen er mottatt. Og den måneden gikk ut for 14 dager siden. Jeg tror jeg skal få sendt modemet tilbake snart så vi slipper purring. Men jeg tror nesten de har glemt å koble oss ned. Hm, hva slags muligheter har jeg til å koble på et eventuelt eget modem hvis linjen forblir oppkoblet?

Lenke til kommentar

Ser at vilkårene hos NGT (privatkunder) er:

4.2 Oppsigelse fra Kunde

Kunder kan bringe abonnementet til opphør med virkning fra 6 uker

etter at melding om oppsigelse har kommet frem til NextGenTel.

Dersom Kunden sier opp en bindingstidsavtale før bindingstiden har

utløpt må Kunden betale et gebyr for oppsigelse i bindingstid, i henhold

til den til enhver tid gjeldende prisliste.

I tillegg er det bindingstid:

Alle abonnement har fri etablering og 12 måneders bindingstid.

Påvirker disse avtalevilkårene deg?

Lenke til kommentar

Tror ikke det. Min avtale med dem er mange år gammel. Men jeg fikk purring idag på modemet. Så det får jeg vel sende avgårde snarest.

Så lenge linjen er oppe og går så kan jeg koble til med eget modem hvis jeg har den rette informasjonen ja. Det er vel ikke noe jeg får tak i sånn helt uten videre? Eller er det tilgjengelig noe sted?

Lenke til kommentar

Etter det jeg har lest vil da tilkoblingen din i telefonsentralen bli satt som 'ledig,' dvs. at andre kunder som skal få bredbånd kan bruke denne posisjonen. Det vil også si at du kan miste bredbåndet når som helst siden oppsigelsesdatoen er overskredet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...