bo1e Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 Jeg har sagt opp min adsl2-linje hos ngt med virkning fra snart 14 dager siden. Men linjen er oppe og i beste velgående fortsatt. Grunnen til at jeg ikke har sendt modemet i retur enda og fortsatt bruker linjen er at jeg hadde glemt datoen for når linjen skulle kobles ned. Det jeg lurer på da er om ngt pleier å la linjene forbli åpen etter oppsigelsen skal være trådt i kraft. Eller om dette er en forglemmelse. Kan jeg forvente å få regning på bruken jeg har hatt etter oppsigelsen skulle tre i kraft? Lenke til kommentar
PerB Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 Hva sier avtalen du har NGT med hensyn til oppsigelsestid? Lenke til kommentar
Douglas Quaid Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 Veit ikkje om dette går på det same, men vi hadde i alle Canal+ kanalane frå RiksTV eitt år etter at vi sa det opp. Fekk rekning, men slapp å betale sidan vi hadde sagt det opp. Lenke til kommentar
bo1e Skrevet 2. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2009 Avtalen med ngt sier 1 måneds oppsigelsestid fra oppsigelsen er mottatt. Og den måneden gikk ut for 14 dager siden. Jeg tror jeg skal få sendt modemet tilbake snart så vi slipper purring. Men jeg tror nesten de har glemt å koble oss ned. Hm, hva slags muligheter har jeg til å koble på et eventuelt eget modem hvis linjen forblir oppkoblet? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 (endret) Du kan fint bruke eget utstyr mot NGT. Brukernavn, passord, vpi/vci, encapsulation, PPPoE eller PPPoA er ting du må vite for å legge de inn i nytt router/modem. Endret 2. februar 2009 av la7dfa.com Lenke til kommentar
PerB Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 Ser at vilkårene hos NGT (privatkunder) er: 4.2 Oppsigelse fra Kunde Kunder kan bringe abonnementet til opphør med virkning fra 6 uker etter at melding om oppsigelse har kommet frem til NextGenTel. Dersom Kunden sier opp en bindingstidsavtale før bindingstiden har utløpt må Kunden betale et gebyr for oppsigelse i bindingstid, i henhold til den til enhver tid gjeldende prisliste. I tillegg er det bindingstid: Alle abonnement har fri etablering og 12 måneders bindingstid. Påvirker disse avtalevilkårene deg? Lenke til kommentar
bo1e Skrevet 2. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2009 Tror ikke det. Min avtale med dem er mange år gammel. Men jeg fikk purring idag på modemet. Så det får jeg vel sende avgårde snarest. Så lenge linjen er oppe og går så kan jeg koble til med eget modem hvis jeg har den rette informasjonen ja. Det er vel ikke noe jeg får tak i sånn helt uten videre? Eller er det tilgjengelig noe sted? Lenke til kommentar
PerB Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 Tror ikke det. Min avtale med dem er mange år gammel. Men jeg fikk purring idag på modemet. Så det får jeg vel sende avgårde snarest. Så da gjelder avtalevilkår 4.2 med seks uker. Lenke til kommentar
bo1e Skrevet 3. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2009 Det kan godt være. Jeg har ikke regnet på dagene, men jeg fikk en dato for oppsigelsen og det er den jeg har vist til her. Lenke til kommentar
Kharan Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 Etter det jeg har lest vil da tilkoblingen din i telefonsentralen bli satt som 'ledig,' dvs. at andre kunder som skal få bredbånd kan bruke denne posisjonen. Det vil også si at du kan miste bredbåndet når som helst siden oppsigelsesdatoen er overskredet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå