Gjest Slettet-INkUtP Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 (endret) Enda en tråd om sesjons dagen. Jeg skal på sesjon nå til onsdag(4 feb.) Bare lurer på hva vekt har å si? Jeg er 1.80 og veier 61 kg. Som i følge tullete BMI er undervektig. Ellers enn det har jeg ikke vært syk på 5-6år og klarer opptakskrav osv. og har bra syn og antakelig så passerer jeg IQ testen helt ok. Så vil vekten min være en ulempe? Vil det gå ut over evaluering om jeg er tjensetedyktig? Takker til svar. Endret 1. februar 2009 av Slettet-INkUtP Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 Nei, ikke før du er enda mer undervektig enn du allerede er. Sesjonslegen kan gjøre en skjønnsvurdering, men vekt påvirker lite. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-INkUtP Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 (endret) Fail, leste feil Endret 1. februar 2009 av Slettet-INkUtP Lenke til kommentar
Gjest Slettet-INkUtP Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 (endret) Så jeg var på sesjon og ble tjensetedyktig. Fikk 9 i syn og hørsel. Av en eller annen tullete grunn fikk jeg 6 i gange, han mente jeg var litt plattfot. Jeg har aldri hatt noen form for kneskade eller ankel OSV. og syns det blir en byrde å ha når de skal vurdere meg. Har en følse av at det er viktigere å ha bra gange enn 9 i syn fek.s? Men problemet er at jeg løper fort 60m på 7,9 og 100 på 14,94 og har bra kondis og alt det. Men det vil jo hjelpe lite hvis jeg ikke får vist hva jeg kan da de ikke vil prioritere meg siden jeg har "dårlig" gange. Eller er det ånn at alle som søker om KJ vil få en sjangse til å vise hva man kan under opptaket? Hvis jeg skulle gå kystjeger så måtte jeg søke meg på sjøforsvaret og gjorde det, er det noen som vet åssen det funker med opptak til KJ? Endret 4. februar 2009 av Slettet-INkUtP Lenke til kommentar
Erik den Raude Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 Wtf, 6 i gange? Dvs hvordan du går? Hadde ikke noe slikt når jeg var på sesjon i fjor. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 Så jeg var på sesjon og ble tjensetedyktig. Fikk 9 i syn og hørsel. Av en eller annen tullete grunn fikk jeg 6 i gange, han mente jeg var litt plattfot. Jeg har aldri hatt noen form for kneskade eller ankel OSV. og syns det blir en byrde å ha når de skal vurdere meg. Har en følse av at det er viktigere å ha bra gange enn 9 i syn fek.s? Men problemet er at jeg løper fort 60m på 7,9 og 100 på 14,94 og har bra kondis og alt det. Men det vil jo hjelpe lite hvis jeg ikke får vist hva jeg kan da de ikke vil prioritere meg siden jeg har "dårlig" gange. Eller er det ånn at alle som søker om KJ vil få en sjangse til å vise hva man kan under opptaket? Hvis jeg skulle gå kystjeger så måtte jeg søke meg på sjøforsvaret og gjorde det, er det noen som vet åssen det funker med opptak til KJ? er ikke bare hastighet som teller. hvordan takler beina dine 30kg på ryggen over lang tid? trykkskader kan kanskje komme raskere hvis du plattfot? (jeg har ikke peiling på om det kommer raskere) hjelper ikke at du løper 60m på 7,9 hvis beina tar kvelden etter 1 time masj med litt tyngde på ryggen. tviler på at du får sjansen om du ikke blir godkjennt som tjenestedyktig. Lenke til kommentar
c-c-cloud Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 Wtf, 6 i gange? Dvs hvordan du går? Hadde ikke noe slikt når jeg var på sesjon i fjor. Tror ikke de nevner noe om det hvis ikke de ser at noe er galt. En i klassen min fikk også veldig lavt på "gange" (han har ødelagt kne). Lenke til kommentar
Gjest Slettet-INkUtP Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 jeg sendte mail til KJK og de sa at minimumskravet var 7 i gangfunksjon, er det mulig å søke om revurdering når jeg forhåpentligvis kommer inn i sjøforsvaret? Vet jo at fart ikke er alt, men ja jeg er i stand til å bære en sekk på 25-30kg jal. Jeg skal ikke la noen tullete lege vurdering av min gange ødelegge for meg. Går det ann å trene opp plattfoten på en eller annen måte? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå